icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Mali pojmovnik web dizajna

Ovo su pojmovi koje bi trebalo da poznaje svaki web dizajner!

Objavljeno: 25.04.2018. 14:29h

 

Gaj Lajgertvud, UX dizajner i pisac, sastavio je listu najvažnijih termina koje bi svaki dizajner trebalo da poznaje. Predstavljamo vam neke od njih sa kratkim objašnjenjima.


 

Pravilo 3 klika

 

Po ovoj teoriji, korisnici će napustiti web sajt ako ne mogu da stignu na stranicu koju žele u roku od tri klika.

 

Test 5 sekundi

 

Test 5 sekundi podrazumeva prikazivanje interfejsa softverske aplikacije ili web stranice korisnicima u trajanju od pet sekundi. Učesnik testa tada mora da se seti šta je video na stranici. Ovo je sjajan način da proverite da li su važni segmenti sajta ili pozivi na akciju tačno postavljeni.

 

Pravilo 80/20

 

Ovo pravilo se zasniva na principu Pareto. Prilikom korišćenja bilo koje web stranice, web aplikacije ili softvera, 20% funkcija će biti odgovorno za 80% rezultata.

 

A / B testiranje

 

A / B testiranje je strategija testiranja dve različite verzije online sadržaja na korisnicima da biste videli koji im se više dopada.

 

Pristupačnost

 

Pristupačnost je lakoća kojom ljudi mogu da koriste i razumeju web sajt ili aplikaciju. Takođe se odnosi na to kako su web sajtovi i aplikacije prilagođene osobama sa invaliditetom ili posebnim potrebama. Primer ovoga može da bude prilagođavanje boje kako bi se omogućilo ljudima koji su „daltonisti“, to jest slepi za boje da nesmetano koriste web sajt.

 

Analitika

 

Analitika daje dragocene informacije o saobraćaju na vašoj web stranici i aplikaciji. Ona vam govori odakle dolazi vaš saobraćaj i kuda se kreće. Daje vam sjajan uvid u to šta radi ili ne radi na vašem web-sajtu / aplikaciji.

 

Sortiranje kartica

 

Sortiranje kartica je metoda koja se koristi za dizajniranje ili procenu informacione arhitekture sajta. Na sesiji sortiranja kartica, učesnici organizuju teme u kategorije koje im imaju smisla. Od njih se takođe može tražiti da označe ove grupe. Da biste sortirali kartice, možete koristiti kartice, delove papira ili alate za sortiranje kartica na internetu.

 

Analiza Clickstreama

 

Na web-sajtu, analiza clickstreama (koja se naziva i „clickstream analytics“) jeste proces prikupljanja i analize podataka o stranicama koje posetioci sajta posećuju. Put, odnosno redosled, koji posetilac prati tokom posete web-sajta naziva se clickstream.

 

Analiza konkurencije

 

Ovo je procena prednosti i slabosti postojećih i potencijalnih konkurenata.

 

Kontekst analize upotrebe

 

Kontekst analize upotrebe podrazumeva prikupljanje i analizu informacija o: ciljanim korisnicima, njihovim zadacima, alatima za podršku njihovih ciljeva, fizičkom okruženju u kojem će proizvod biti korišćen, tehničkim ograničenjima i drugim faktorima koji će uticati na korisničko iskustvo.

 

Podaci za kontekst analize upotrebe mogu se prikupiti korišćenjem intervjua, radionica, anketa, poseta na terenu, fokus grupa, posmatračkih studija i kontekstualne istrage.

 

Stopa konverzije

 

Stopa konverzije je procenat posetilaca koji izvršavaju ciljanu transakciju na internetu. U elektronskoj trgovini, marketinška konverzija je čin pretvaranja posetilaca sajta u kupce koji plaćaju. Proces poboljšanja stope konverzije naziva se optimizacija konverzije.

 

Diary Study

 

„Studija dnevnika“, kako bi se bukvalno mogla prevesti ova engleska fraza, predstavlja istraživački metod koji se koristi za prikupljanje kvalitativnih podataka o ponašanju korisnika, njihovim aktivnostima i iskustvima tokom određenog perioda vremena. Najčešće korisnici sami redovno izveštavaju o svojim aktivnostima kako bi kreirali dnevnik svojih aktivnosti. „Studija dnevnika“ može se kretati da sakuplja podatke u periodu od nekoliko dana do više od celog meseca.

 

Krajnji korisnici

 

Ljudi koji koriste web stranicu / aplikaciju ili oni koji su učesnici ili subjekti istraživačkih studija.

 

Angažman (angažovanje korisnika)

 

Angažovanje korisnika podrazumeva istraživanje koje ima za cilj da otkrije na šta korisnici najviše obraćaju pažnju i šta ih zadržava na web sajtu. Bilo šta što pomaže korisniku da ostane fokusiran na web-stranicu ili na ekran (bilo da je to bilo dugme ili meni) od presudne je važnosti.

 

Ako želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Da biste bili spremni za posao web dizajnera i realne projekte koji vas na njemu čekaju, obuka mora da traje najmanje 12 meseci. Više o takvim obukama za web dizajnere kod nas možete da saznate na ovom linku.

 

 

(Promo - tekst / Foto:Promo)