icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Svaki dizajner mora da zna

Kako da napišete odličan dizajnerski brif? Pratite ovih 10 koraka!

Objavljeno: 18.06.2018. 09:16h

 

Kvalitetan „brif” je prvi korak koji morate da napravite kako biste ispunili potrebe klijenata. Brifovi su tekstovi koji su posebno korisni ako u nekom delu projekta uvodite nove kreativce, ili ako vam klijenti pružaju nedovoljno informacija.


 

Ovde ćemo razmotriti neke od tačaka koje treba da uključite u brif.

 

Prva stvar koju treba da zapamtite jeste da ne treba da pravite predug, ali ni prekratak brif. Ne postoji jedna mera koja odgovara svima, a kriterijum kojim treba da se vodite jeste da tekst mora da sadrži informacije koje su neophodne. Svaki klijent i projekat su jedinstveni i verovatno će zahtevati različitu količinu informacija od prethodnog.

 

Šta treba da uključite u brif? Postoji 10 osnovnih informacija koje će vam pružiti dobru osnovu da počnete projekat.

 

foto: Promo

1. Zadatak

Najvažnija stvar koju treba da objasnite jeste zadatak koji treba da se obavi. Koji problem treba rešiti – na šta se treba fokusirati? Da li je web sajt koji dizajnirate prva tačka kontakta? Ili je on najvredniji kanal prodaje? Ili treba da funkcioniše kao prezentacija brenda?

 

2. Isporuke

Šta zapravo treba da isporučite klijentu? U ovom delu teksta sve objasnite što je moguće detaljnije, u formatu i rasporedu koji će biti najjasniji svim saradnicima. Crtice i tačke su ovde poželjne, jer tako može da se smesti dosta informacija, a da sve bude i pregledno i uredno.

 

3. Osnovne informacije

Ovo je mesto za relevantne informacije. Može s više detalja da objašnjava šta je projekat ili šta vas je navelo da napišete ovaj brif, koje poslovne odluke podržavaju projekat, kao i njegov kontekst i razloge koji su doveli do njegovog nastanka.

 

4. Ciljevi

Šta treba postići dizajnom konkretnog web sajta? Šta projekat treba da uradi ili koju poruku treba da prenese? Ovo je takođe dobro mesto za objašnjavanje ključnih izazova i mogućnosti vezanih za projekat.

 

5. Ciljna publika

Za koga se ovaj projekat radi i kome se njime obraćate? Šta znate o ljudima kojima se obraćate? Koji su specifični profili publike koje treba razmotriti? Kako će oni stupiti u interakciju s projektom i u kojim kontekstima?

 

6. Izbor kanala

Na kojim kanalima će projekat živeti? Da li je odgovor na to pitanje poznat u ovoj fazi?

 

foto: Promo

Ova odluka zavisi od vrste projekta i nije nužno da odmah znate koje kanale ćete koristiti. Ako radite web sajt, odgovor je jasan, ali ako, primera radi, razvijate animaciju ili neku prezentaciju za internet, broj kanala je ogroman. Ovu odluku bi trebalo doneti tek nakon što steknete dublji uvid u to šta treba reći kome.

 

7. Ključna poruka

Nakon što odredite kome se obraćate, treba da odredite šta je poruka.

 

Ovo je možda najvažniji deo brifa. Efikasna priča može da zahteva dosta istraživanja i saradnje sa klijentom. Kako biste dosledno pratili priču brenda, razmotrite i ranije projekte i kampanje brenda, ukoliko se projekat oslanja na njih.

 

Ne mislite da vi kao dizajner nemate dodirnih tačaka sa pričom brenda i porukom koja se šalje i da je to posao sektora za marketing. Naprotiv, ako ne znate priču brenda, veoma su male šanse da ćete uspeti da uradite dobar dizajn.

 

8. Budžet

Budžete nije uvek lako planirati. jer se često dešava da u toku rada nastanu i neplanirani troškovi. Bilo da radite u agenciji ili u timu unutar kompanije, važno je da znate šta je pristupačno. To će vam pomoći da sprovedete projekat na najisplativiji način.

 

Dobro je da imate neke okvirne iznose za budžet, ako nije moguće izračunati tačnu sumu. Važno je i da navedete da li se sva sredstva ulažu odjednom ili po fazama.

 

9. Kako će se meriti uspeh?

Cilj ili ciljevi treba da budu povezani sa idejom i samim zadatkom projekta. Ako ne znate šta je konkretan cilj, nećete znati ni šta treba da merite. Zato se vratite na prvi korak i podsetite se zadaka koji ste definisali. Na osnovu toga odredite način merenja uspeha.

 

10. Zabrane i obaveze

Ovo je deo od presudne važnosti, u kome se daju smernice. Dajte smer. Ako ne pomenete neke od preferenci klijenta ovde, to može da postane problem u kasnijoj fazi projekta.



Ukoliko želite da postanete stručnjak u web dizajnu, danas to možete da postignete i putem edukativnih programa. Ali obratite pažnju, da biste zaista bili spremni za posao, profesionalna obuka mora da traje najmanje 12 meseci, jer je potrebno da u okviru školovanja imate mogućnost za stručnu praksu. Više o takvim obukama kod nas možete da saznate na ovoj obuci za web dizajnera.

 

 

(Promo - tekst / Foto:Promo)