Foto: Promo

Svaki preduzetnik mora da zna

Šta je mikromenadžment i zašto će uništiti vaše poslovanje!

Edukacija

Kada govorimo o međuljudskim odnosima, prvo na šta mnogi stavljaju akcenat jeste poverenje.

Ukoliko ne verujemo svojim saradnicima, nikada nećemo uspeti da se opustimo i prepustimo određeni deo posla nekome ko nismo mi sami. Slično tome, situacija u kojoj neko drugi nama ne veruje može vrlo loše da se odrazi na našu produktivnost. Osećaj da nam neko stalno gleda preko ramena može da naruši našu koncentraciju i remeti nas u obavljanju redovnih zaduženja, koja inače izvršavamo sa lakoćom.

Mikromenadžment je vrlo štetan za poslovanje, a evo i kako se manifestuje i gde može da napravi problem.

foto: Promo

Uticaj na inovativnost

Ako zaposleni imaju utisak da im neko stalno gleda preko ramena i osporava sve što urade, odnosno kritikuje svaki potez koji naprave, s vremenom će prestati da predlažu nove ideje i da pokazuju inicijativu i inovativnost.

Taj trenutak može biti poguban po celu kompaniju, jer je upravo kreativnost samih zaposlenih i njihova motivisanost da učestvuju u razvoju posla ono što najbolje utiče na uspeh celog tima. Ako ste menadžer, dajte svom timu prostora da se iskažu i pustite ih da rade svoj posao kako misle da bi trebalo.

Smanjen entuzijazam

Svi vole da imaju osećaj autonomije. Koliko god on bio realan ili umišljen, važan je osećaj da sami utičemo na svoje poslovne korake i da to što radimo ima uticaja na širu sliku.

Ukoliko ne dozvolite zaposlenima da sami donose odluke, stvorićete im osećaj da nisu sposobni da obavljaju posao za koji su plaćeni. S vremenom će neminovno prestati da se trude i čekaće jasne instrukcije od menadžmenta kako da nastave sa poslom i šta bi bilo najbolje da urade. Pad entuzijazma u krajnjoj liniji uvek utiče i na pad rezultata.

Pojačana fluktuacija zaposlenih

Najjednostavnije rečeno – zaista skoro niko ne voli da se nad njim sprovodi mikromenadžment. Upravo zbog toga, najveći broj zaposlenih koji ne želi da mu se samopouzdanje sruši na radnom mestu preduzima konačni korak, a to je otkaz.

Kada se jedan član tima opredeli za ovo, njega će pratiti i ostali, pa će samim tim broj odlazećih ubrzo nadmašiti broj onih koji dolaze.

Poznato je da velike i česte promene unutar tima mogu imati negativan uticaj na posao. Vreme potrebno da se novi zaposleni uhodaju i preuzmu posao neretko predstavlja veliki gubitak za poslovanje.

foto: Promo

Gubitak poverenja i stabilnosti

Ukoliko iz dana u dan budete donosili odluke umesto vaših zaposlenih, ubrzo će prestati da vas gledaju kao menadžera i početi da vas doživljavaju kao „diktatora”. Ta reputacija neminovno dovodi do gubljenja poverenja zaposlenih. Oni će uvek preispitivati vaše odluke kao i vi njihove i na kraju će vas napustiti.

Poverenje mora biti obostrano, kako bi dalo najbolje rezultate. Zato je važno da se nekada opustite i prepustite kontrolu ljudima koji su za to obučeni i zaposleni.

Prirodno je da donosioci odluka osećaju pojačanu odgovornost za sve što se dešava u njihovoj firmi. Međutim, kontrolisanje svega i upravljanje svim delovima procesa i rada nikako ne može imati pozitivne rezultate.

Zato je posao HR menadžera da upravlja ljudskim resursima, pa i samim menadžmentom, kako bi kanalisao ovu energiju i rasporedio posao onako kako je od početka postavljen. Posao ovih ljudi je izuzetno odgovoran, ali i od ključnog značaja za pravilno funkcionisanje celog tima.

Ukoliko vas zanima ova dinamična i izazovna karijera, upišite obuku za upravljanje ljudskim resursima i napravite korak ka svom novom poslu.

(Promo - tekst / Foto:Promo)