icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: profimedia

DA LI ZNATE

ODGOVORAN ZA RASPOLOŽENJE: Dobar seks preduslov je za dug život!

Objavljeno: 26.08.2018. 12:02h

 

Seksualni problemi mogu biti povezana s konzumiranjem određene hrane.


 

Pijenje kafe može vam pomoći u podizanju oslabljenog libida, dok grickanje kikirikija može da poveća uzbuđenje. Integralni pirinač može da ublaži osećaj odbojnosti prema seksu, ako je osoba oseća, dok avokado može povećati sposobnost užitka. Zdrav seksualni nagon pomaže i koži u proizvodnji vitamina D.

 

Seks takođe podstiče proizvodnju "ljubavnog hormona" oksitocina, što pomaže da bolje pamtite. Vođenje ljubavi tri ili više puta nedeljno smanjuje rizik od srčanog ili moždanog udara kod muškaraca za 50 odsto. Nedavno je otkriveno i da bi veća seksualna aktivnost starije muškarce mogla da zaštiti od raka prostate. Smanjena seksualna želja, tvrde istraživači, može biti prvi znak da postoji problem sa jednom od četiri glavne moždane hemikalije: dopaminom, acetilholinom, GABA ili serotoninom.

 

Seksualni nagon je slab
To može biti znak nedostatka dopamina, koji nas drži u pokretu i podstiče na aktivnosti potrebne za preživljavanje, poput jedenja, reprodukcije i disanja. Ako imate višak dopamina, vaš seksualni nagon je jak.

 

Nizak nivo dopamina: Na poslu ste usporeni, osećate iscrpljenost, vaš seksualni život nije zadovoljavajući kao što je nekad bio, koža vam je manje osetljiva na dodir, ređe vodite ljubav.

 

SAVET: Konzumirajte namirnice koje sadrže belančevine jer one podstiču lučenje dopamina: pileće meso, mlečni proizvodi i pšenične klice. Uključite belančevine u sva tri obroka kako bi nivo dopamina bio prisutan ceo dan. I začini poput bosiljka, crnog bibera, čili papričica, đumbira, ruzmarina, komorača i lanenih semenki mogu podići nivo dopamina.

 

Uopšte niste raspoloženi za seks
To može biti znak nedostatka serotonina, koji omogućava da osetimo sreću, opuštenost i uživanje.

 

Nizak nivo serotonina: Previše ste nesrećni da biste vodili ljubav, lako možete da budete izbačeni iz takta, žudite za ugljenim hidratima i slanim grickalicama, često uzimate tablete za spavanje.

 

SAVET: Telu je potreban triptofan kako bi proizvodio serotonin. Ta je amino-kiselina prisutna u namirnicama poput govedine, jagnjetine, svežeg sira, jaja, pšeničnih klica, piletine i čokolade. Dobri "antidepresivi" su začini poput anisa, majorana, nane, kurkume i muskatnog oraščića. Suplementi koji će popraviti vaše raspoloženje su magnezijum i vitamin D.

 

Osećate teskobu
Gama-aminobuterna kiselina (GABA) ima umirujući efekat, za razliku od dopamina i acetilholina. Premala količina te hemikalije može uzrokovati teskobu i otežati opuštanje pri seksualnom odnosu.

 

Nizak nivo GABA: Orgazam je jedva moguć ili nije intenzivan kao pre. Previše vam je neprijatno da uživate u seksu, nervozni ste i razdražljivi i osećate se zbunjeno.

 

SAVET: Vašem telu potreban je i stabilan nivo glutamina, amino-kiseline koja se uspešno pretvara u GABA. U najbolju hranu spadaju integralni pirinač, krompir, brokoli, spanać, banane, citrusno voće i sočivo. Jedite i sledeće začine: kardamom, cimet, korijander, origano, papriku, mak, ruzmarin, kim, karanfilić i žalfiju. Čaj od kamilice podiže nivo GABA.

 

Previše ste ravnodušni
Acetilholin je neurotransmiter u mozgu koji podstiče koncentraciju i pamćenje. Iako nije toliko važan kao dopamin, kad je reč o seksualnoj želji, ključ je za uzbuđenje.

 

Nizak nivo acetilholina: Ne uzbuđuju vas partnerov dodir ili masaža, pogrešno tumačite tuđe emocije, koža vam je suva i ispucala, a nekad se ne sećate šta ste jeli.

 

SAVET: Nedostatak acetilholina može da vam poveća želju za hranom bogatom mastima, ali nemojte je preterano jesti. U zdravu hranu koja podiže nivo ovog neurotransmitera spadaju džigerica, jaja, pšenične klice, govedina, kikiriki, badem i kupus. Začini koji podižu njegov nivo su bosiljak, kim, timijan, nana, žalfija i kurkuma.

 

(Kurir, Foto: Profimedia)