icon-commentsicon-galleryicon-reacticon-totopicon_react
Foto: Promo

Vođenje društvenih medija

DA LI IH SE PRIDRŽAVATE? Ovo je 5 zlatnih pravila marketinga na društvenim medijima!

Objavljeno: 03.09.2018. 12:01h

 

„Zlatna pravila“ podrazumevaju mnogo toga, od postavljanja odgovarajućih ciljeva na društvenim medijima do razumevanja potrošačkog ponašanja i implementiranja saznanja u vašu marketinšku strategiju. Ali posao menadžera društvenih medija se zapravo mnogo više zasniva na delanju i na glagolima: deljenje, komentarisanje, merenje, objavljivanje, stvaranje, rešavanje, dizajn, pisanje i tome slčnim akcijama.


 

Glagoli su ti koji određuju „pravila igre“ za menadžere društvenih medija i vode ih do uspeha. Predstavljamo vam „zlatna pravila“ marketinga na društvenm medijima, koja je za portal „Buffer“ kreirao Brajan Piters, marketinški menadžer i bloger.

 

1. Komunicirajte

 

Reč „komunicirati" nastala je od latinske reči „communis", a od te iste reči je takođe nastala reč „komuna“, odnosno zajednica. Komunikacija i zajednica su od suštinskog značaja za svakodnevne zadatke menadžera društvenih medija, jer vam pomažu u izgradnji lojalne publike.

 

Ključ zlatnog pravila komunikacije jeste da komunicirate sa vašom publikom, umesto da joj se obraćate kao predavači u školi. Komunicirajte otvoreno, transparentno, i iskreno u svim postovima i odgovorima na društvenim medijima. S vremenom ćete izgraditi poverenje među vašom publikom. Oni će vas gledati kao ugledan izvor vrednih i verodostojnih informacija i uputstava.

 

Savet: Dajte publici glas.

 

Jedna od stvari koju možete da uradite kako biste poboljšali komunikaciju jeste da vašoj publici date glas i omogućite im da otvoreno i iskreno dele svoje mišljenje.

 

2. Delite

 

Deljenje je briga. Deljenje sadržaja na društvenim medijima za brendove je veoma važno i odgovorno, jer morate da pružate vrednost vašoj publici i potencijalnoj publici, koja možda još nije ni čula za vas.

 

foto: Promo

Deljenje je način na koji brendovi rade na jačanju uticaja sadržaja na kome su predano radili. Ključ deljenja je stvaranje jedinstvenih iskustava na različitim platformama društvenih medija. Svaki deo sadržaja koji delite trebalo bi da deluje kao da je pravljen za kanal na kome ste ga podelili.

Savet: Eksperimentišite sa sadržajem.

 

Provedite neko vreme istražujući šta najbolje funkcioniše na svakom od kanala društvenih medija i koja vrsta sadržaja najbolje prolazi. Ono što uspeva na Instagramu možda neće raditi na Fejsbuku i obrnuto.

 

„Nedavno smo proučavanjem više od 16 miliona postova na društvenim medijima saznali da je ovaj aspekt važan za brendove koji dele informacije na više društvenih medija. Ako uložite dodatno vreme prilikom prilagođavanja sadržaja za svaki kanal, to će vam se u velikoj meri isplatiti u marketingu“, kaže Piters.

 

3. Merite

 

Merenje rezultata marketinga na društvenim medijima nije kraj procesa – to je samo početak.

 

Praćenje podataka omogućava menadžerima društvenih medija da postanu bolji u svom poslu. Redovnom analizom postaćete sigurniji dok eksperimentišete, jer ćete moći da tačno odredite šta od vaših napora daje rezultate, a šta je uzaludno upotrebljeno.

 

„Vrata uspeha se otvaraju kada ste spremni da proučite rezultate iz prošlosti i naučite nešto iz njih“, kaže Piters.

 

Savet: Izmerite performanse društvenih medija.

 

Kada merite rezultate marketinga, počnite sa „velikom četvorkom”: metrika društvenih medija (pratioci, domet i slično), kanal (kako su ljudi stigli na vašu web stranicu), potrošnja (broj pregleda stranica, vreme provedeno na stranici i slično) i konverzije (broj željenih akcija – kupovina, prijava, klik i slično).

 

4. Kreirajte

 

Dva stuba društvenih medija su slike i video-zapisi. Ljudi neverovatno dobro pamte vizuelne informacije.

 

Studije su pokazale da dodavanje slike uz informacije može pospešiti pamćenje do 65% (podaci iz knjige „Brain Rules“, Džona Medine). Još jedna studija kompanije Adobe otkrila je da je 1,8 puta veća verovatnoća da će proizvod kupiti upravo oni kupci koji su gledali video-snimke brenda, a ne oni koji ih nisu videli.

 

Stvaranje zanimljivih slika i video-materijala jeste jedno od onih pravila za društvene medije koje marketinški menadžeri stalno pokušavaju da ispune, pa je to stvar koju ne možete da propustite, smatra Piters.

 

Savet: Ne bojte se da isprobate nove taktike (i platforme).

 

5. Kombinujte

 

Pisac Mark Tven je jednom rekao: „Ne postoji nova ideja. Mi jednostavno uzmemo mnogo starih ideja i stavimo ih u neku vrstu mentalnog kaleidoskopa."

 

Ovo je odličan citat, koji treba da upamtite kao menadžer u marketingu, naročito kada su u pitanju zlatna pravila društvenih medija. Mnogo puta vaše najoriginalnije i najuspešnije ideje zapravo predstavljaju kvalitetnu kompilaciju nekoliko drugih ideja. Ne morate nužno da otkrijete „toplu vodu“ da biste imali odličan sadržaj koji će vaša publika voleti. Sve što treba da uradite jeste da napravite kombinaciju koja će biti bolja od onih koje ste imali ranije.

 

Savet: Unapredite veštine kreiranja sadržaja.

 

Koristite alate kao što su Feedly, Pocket i Flipboard za pretraživanje i odabir najboljih sadržaja sa stotina blogova sa celog interneta. Takođe možete da iskoristite web sajtove kao što su Reddit, BuzzFeed, BuzzSumo, Imgur i Tumblr da biste dobili inspiraciju i saznali šta su trenutno najpopularnije teme i upotrebili to znanje za kreiranje sadržaja koji će biti aktuelan i atraktivan.

Ako želite da naučite različite strategije koje možete da primenite prilikom vođenja korporativnih profila na društvenim medijima, ali i to kako da povećate vidljivost objavljivanjem zanimljivih i informativnih sadržaja, više o edukativnim programima možete da saznate na ovom linku.

 

 

 

(Promo - tekst / Foto:Promo)