rame uz rame s najboljima
PROŠLO JE VREME DŽEZ POLICIJE: Saksofonista Uglješa Novaković zatvara Beogradski džez festival
Alt saksofonista i kompozitor Uglješa Novaković, pored mnogih svetskih zvezda, nastupiće na Beogradskom džez festivalu, koji je počeo sinoć u Domu omladine.
On otvoreno govori o svojoj karijeri i stanju na džez sceni.
Školovali ste se u Gracu, ali ste odlučili da karijeru gradite na relaciji Beograd-Zagreb. Da li ste zažalili što niste ostali negde na Zapadu?
- Nije mi žao. Živimo u vremenu globalizacije i svet nikada nije bio manje mesto. Bukvalno svaki kutak na svetu nam je vrlo lako i brzo dostupan. Mislim da je to vrlo pozitivna stvar u modernom svetu, u moru negativnih. Ono za čim žalim jeste to što je Balkan ostao Balkan i što se i dalje ne ulaže dovoljno u kulturu, ali se i dalje uporno nadam da će se i to promeniti.
Kako vi ocenjujete trenutno stanje na našoj džez sceni?
- Na srpskoj džez sceni se trenutno zaista događa mnogo stvari, koliko se, čini mi se, nikada nije dešavalo. Do pre nekoliko godina osećala se učmalost, nekakva letargija i lenjost. S dolaskom mlađih snaga je prirodno došao i taj polet i energija.
Recite nam nešto više o debi albumu "Tales from the Past", koji ste nedavno objavili za etiketu "Metropolis džez".
- Album je skup kompozicija koje su nastale u različitim fazama prošlosti, a iz mnogo razloga nikada nisu stigle da ugledaju svetlost dana, već su strpljivo čekale po nekim mračnim fiokama.
Šta za vas predstavlja nastup na Beogradskom džez festivalu?
- To je zaista velika stvar. Lagao bih kad bih rekao da nisam bio veoma uzbuđen kad sam video program za 29. oktobar i uočio svoje ime posle Kurta Elinga, Enrika Rave i Džoa Lovana. Osim toga, Beogradski džez festival je zaista institucija za sebe i velika je stvar biti deo svega toga.
Slogan ovogodišnjeg festivala je "Bez granica". Kako vidite džez muziku u 21. veku? Da li ima još granica koje treba pomeriti?
- Granice više ne postoje. Prošlo je vreme "džez policije", koja je odlučivala o tome šta jeste, a šta nije džez i time diskreditovala umetnike, bacajući ih u nekakve andergraund pokrete, ali im time u isto vreme nenamerno davala i na značaju i snazi. Mislim da kao čovečanstvo tek počinjemo da učimo da koristimo tehnologiju. To je uzbudljivo, ali samo nakratko. Dugoročno postaje dosadno i neinventivno. Onog trenutka kad se zasitimo te fasciniranosti brzinama, krenućemo sa istraživanjem i eksperimentisanjem. Slično onome što se dešavalo četrdesetih, pedesetih i šezdesetih godina, kada su na prvom mestu bili različitost i autentičnost.
Kurir/ Foto: Matija Nikolić
Satnica Dom omladine
PETAK
19.00 Marko Meskida, Omar Avital
22.30 Mikloš Lukas trio, The Necks
SUBOTA
19.00 Julija Hulsman oktet, Big bend RTS feat. Bobi Šeu 22.30 Džimi Tenor, Kompost 3
NEDELJA
19.00 Ju Sun Na oktet, Čučo Vadleš 22.30 Cortex, The Thing
PONEDELJAK
19.00 Kurt Eling oktet, Enriko Rava kvintet feat. Džo Lovano 22.30 Irina Karamarković, Uglješa Novaković kvintet, Uroš Spasojević projekat