Foto: Promo

U susret praznicima

ŠTA POKLONITI KOLEGI ZA PRAZNIKE? Istraživanje pokazalo šta muškarci zaista žele

Kupovati poklon muškarcu nikada nije jednostavno. Još je komplikovanije kada je poklon namenjen saradniku, kolegi ili poslovnom partneru.

Edukacija
> 16:07h

Kraj godine je stigao. Slaviće se, svodiće se računi i biće mnogo poklona.

Korporativna kultura nalaže da nešto treba pokloniti i saradnicima, posebno ako ste preduzetnik koji tek osvaja tržište. I divno je ako na poklon dobijete nešto što vam je potrebno. Nažalost, skoro je sigurno da ćete dobijenom količinom rokovnika i hemijskih olovaka biti obezbeđeni za nekoliko narednih godina. A šta ćete vi poklanjati?

foto: Promo

Verovali ili ne, postoji i istraživanje na ovu temu.

Platforma GiftNow ima saradnju sa vodećim svetskim robnim kućama (Mejsiz, Niman Markus…) i funkcioniše vrlo jednostavno: vi odaberete poklon, platforma pošalje mejl onome kome je poklon namenjen i on može ili da ga prihvati ili da ga zameni za neki drugi, uz dodatni popust.

Pošto je sezona poklona u punom jeku, objavili su rezultate o prihvaćenim poklonima u prethodnoj godini, posebno onim namenjenim muškarcima.

Pre svega, čak 54% poklona je zamenjeno nekim drugim. Najviše su menjani slatkiši: bombonjere, čokolade, čak i žvake. Zašto? Jer ne znate ko šta voli, a ni da li uopšte jede slatkiše. Zatim, odeća (najviše košulje). Zato što su i muškarci podjednako izbirljivi kao i dame.

foto: Promo

Na kraju – sportska oprema. Ako ne znate da li se primalac poklona bavi sportom, kojim i koliko često, izaberite nešto drugo.

Sa druge strane, 37% poklona je sa zadovoljstvom prihvaćeno, bez izmene boje ili veličine. Primaoci poklona su se najviše obradovali kravatama, rukavicama i kozmetici. Visoke pozicije zauzimaju i čarape, bademantili, kape i šalovi, najviše zato što su svima potrebni, a skoro da je nemoguće da u potpunosti promašite veličinu.

foto: Promo

Na nešto nižim pozicijama su knjige. Bilo da su to klasici, priručnici za uspeh, monografije ili foto-zapisi, primaoci će u njima uživati. Igla za kravatu, novčanik, držač za kartice… dokle god se držite klasičnog dizajna i boja, ne možete da pogrešite.

Da li je neophodno da nešto poklonite saradnicima?

Zapravo nije, ali to mnogo govori i o vama i o načinu na koji poslujete. Mali znak pažnje reći će više od bilo čega što biste sami izgovorili. Time što ste izabrali da nekoga obradujete govorite i da ste zahvalni na dosadašnjoj saradnji i da želite da nastavite da poslujete zajedno.

foto: Promo

Pri tome, pokloni govore i o vašem poslovanju: ako postoje sredstva da nagradite i svoje zaposlene i da izaberete poklone za one koji nisu integralni deo vaše kompanije, indirektno poručujete da ste na putu uspeha i ne zaboravljate gde ste (i sa kim) sve to započeli.

Preduzetništvo jeste stresno, ali su i nagrade nekada krupnije nego u korporacijama. Pre svega, zato što ste sve stvorili sami, sve odluke su vaše i ne morate bilo kome da odgovarate. Ako zaista načinite uspeh kao preduzetnik, onda poznajete i poslovni bonton. A on kaže da svi vole poklone. Poklanjajte mudro i budite sigurni da će vam se višestruko vratiti.

(Promo - tekst / Foto: Promo)