Foto: Rojters

Nadmašili romane tvrdih korica

E-knjige popularnije od štampanih

Prvi put su knjige u ovom formatu bile prodavanije od štampanih

Tech
> 13:38h

NJUJORK - Popularnost elektronskih knjiga udvostručena je 2011. godine i prvi put su knjige u ovom formatu bile prodavanije od štampanih, bar kada je reč o fikciji za odrasle. Najnovije istraživanje Udruženja američkih izdavača pokazalo je da je prodaja e-knjiga skočila na 15 procenata tržišta 2011. u odnosu na šest procenata 2010. godine. Ukupno je, međutim, prodaja knjiga na američkom tržištu opala za 2,5 procenata na 27,2 milijarde dolara 2011. za razliku od 27,9 milijardi 2010. godine. I dok su e-knjige dobile na popularnosti i prodate su u vrednosti od preko dve milijarde dolara, većina izdavača najveći deo prihoda i dalje ubira od prodaje štampanih knjiga - 11,1 milijardi u 2011. "Oduševljeni smo što je izveštaj pokazao da je industrija ostala stabilna - pa čak se u pojedinim oblastima i razvila - u ovim teškim ekonomskim vremenima", rekao je izvršni direktor Grupe za istraživanje industrije knjiga Len Vlahos. Izdavačkoj industriji koristila je pojava i veće interesovanje za e-knjige, ali su zvaničnici strahovali od negativnih efekata zatvaranja "Bordersa", drugog po veličini lanca knjižara u SAD, posle 40 godina poslovanja i tužbi protiv "Epla" i većih knjižara zbog cena e-knjiga. Popularnost e-knjiga iz godine u godinu jača i pored prvobitno sporog prihvatanja digitalnog formata. U studiji se navodi da, kada je reč o knjigama za odrasle, e-knjige čine 30 posto ukupne prodaje, što je značajan skok u poređenju sa 13 procenata godinu dana ranije.

Knjige za odrasle u elektronskom formatu prvi put su po prodaji nadmašile štampane romane tvrdih korica (hardcovers) iako kombinacija čvrstih korica, broširanih izdanja i broširanih izdanja koja se prodaju po tržnim centrima i samoposlugama i dalje donosi više prihoda od e-knjiga. "E-knjige su pokazale da ih čitaoci bez presedana prihvataju, ali različiti štampani oblici i dalje ostaju prisutni što znači da čitaoci žele da imaju izbor", rekao je Vlahos.U Srbiji, elektronske knjige su i dalje u povoju. Izdavačka kuća "Stubovi kulture" nedavno je počela sa izdavanjem e-knjiga i prvi naslov je "Bonavija" Dragana Velikića.