Kolaps

KASNE POŠILJKE IZ INOSTRANSTVA: Haos na carini, pakete drže i više od 35 dana GRAĐANI BESNI

Foto: Shutterstock

Građani besni što robu koju su poručili u decembru 2019. još nisu dobili jer je zarobljena na carini u Srbiji više od mesec dana

Na carinjenje u Srbiji trenutno čeka 4.200 pošiljki iz inostranstva, a mnoge od njih su u zemlju stigle i pre više od 35 dana!

O zastoju u radu carinske službe Kuriru se požalilo nekoliko građana, među kojima i čitateljka J. Petrović iz Sombora.

- Naručila sam paket sa Aliekspresa još u decembru, trebalo je da stigne sredinom januara, a još uvek ga nema. Imam opciju da pratim pošiljku i videla sam da je od 15. januara na našoj carini, tako da ja taj paket čekam ukupno 47 dana. Mogu sada da tražim refundaciju, ali u tom slučaju pošiljku, koja mi je maltene pred vratima, nikada neću ni videti - žali se Petrovićeva.

BROJKE:

4.200 pošiljki trenutno čeka carinjenje

1,5 miliona naših građana je 2019. kupovalo preko interneta

12,3 milijarde dinara je bio obim trgovine preko interneta u 2019.

Dodaje da joj je neshvatljivo da je pošiljkama manje vremena bilo potrebno da iz Kine ili Australije stignu u Srbiju nego da iz Uprave carina stignu u Sombor.

U ovoj instituciji ne poriču da problem zastoja postoji i naglašavaju da, prema važećim zakonskim propisima, Uprava carina nema propisane rokove u kojima je obavezna da sprovede carinsku proceduru. - Trenutno na sprovođenje cariskih procedura čeka 4.200 pošiljaka, što uobičajeno vreme isporuke od sedam do 10 dana produžava na period od 15 do 20 dana - navode iz Uprave carina i dodaju da carinska služba shodno raspoloživim kapacitetima čini sve da se ovaj zaostatak što je moguće pre prevaziđe. - Internet kupovina je u ekspanziji kod nas, a tokom prethodna dva meseca tradicionalno je povećan obim kupovine putem interneta u odnosu na ostale mesece zbog novogodišnjih praznika, kada su aktuelna sniženja i popusti - kažu carinici.

Naglašavaju da je i na veći broj paketa na carini uticao i štrajk poštanskih radnika.

- Problem je što pošiljke ne pristižu konstantno, već se one sakupljaju na tranzitnim aerodromima, pa onda odjednom, u velikom broju, pristižu u glavni poštanski centar na obradu - dodaju iz Uprave carina.

ČINJENICE

Šta kupujemo na mreži

  • odeću
  • sportske proizvode
  • dobra za domaćinstvo
  • nameštaj
  • igračke
  • rezervišemo smeštaj

Zbog koronavirusa

PAKETI NE NAPUŠTAJU KINU

Zbog epidemije koronavirusa mnoge avio-kompanije obustavile su letove iz Kine ka Evropi, a to je dovelo i do zastoja razmene pošiljki naručenih sa Aliekspresa i sličnih sajtova, koje su ostale u skladištima u Kini. „Pošta Srbije“ je korisnike zamolila za razumevanje jer je saobraćaj obustavljen do daljeg, pa se ne zna kada će naručeni paketi stići u Srbiju.

Goran Papović

KAZNITI ODGOVORNE ZA KAŠNJENJE ROBE

Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije potvrđuje da pošiljke godinama unazad kasne oko novogodišnjih praznika zbog povećane trgovine preko interneta, ali smatra da je za zastoj u isporuci odgovorna carinska služba jer ne radi efikasno svoj posao. - Na povećani broj paketa na carini utiče i to što mi sve više naručujemo robu sa sajtova iz inostranstva, a naš sistem za to nije pripremljen. Sam sistem mora da se izmeni i da se uvedu sankcije onima koji su odgovorni za kašnjenje robe, neko to mora da preseče - ocenio je Papović za Kurir.

Kurir.rs/ Nevena Tomašević Foto: Shutterstock