Foto: Toyota

BOKSER POD HAUBOM

SVETSKA PREMIJERA NOVOG SPORTSKOG KUPEA: Tojota otkrila novi GR86, naslednika sjajnog GT86!

• Veran fun-to-drive karakterističnom konceptu prethodnika • Male mase i niskog težišta, sa sjajnim odzivom i agilnošću • Treći model GR linije, pridružuje se GR Supri i GR Yarisu • Novi četvorocilindraš od 2,4 litra za bolje performanse

Auto
> 18:54h

Nestrpljivo očekivani, potpuno novi GR86 imao je svoj globalni debi na zajedničkoj online promociji TOYOTA GAZOO Racinga i Subaru Corporation. Novi Toyotin sportista kompletira GR portfelj, pridružujući se sjajno prihvaćenim modelima GR Supra i GR Yaris, kao treći globalni GR model.

Novi GR86 nasleđuje ključne fun-to-drive karakteristike originalnog GT86, lansiranog 2012. godine i prodatog u više od 200.000 primeraka širom sveta. Očekuje se da će to biti najlakši kupe sa četiri sedišta u segmentu, zahvaljujući širokom spektru inicijativa za uštedu mase, poput upotrebe aluminijuma za krov i panele karoserije.

foto: Toyota

Pokretan novim četvorocilindričnim “bokser” motorom lake konstrukcije, čija je radna zapremina povećana na 2,4 litra, performanse GR86 značajno su poboljšane u odnosu na prethodnika.

Dimenzije novog GR86 gotovo su identične GT86, čime je omogućeno da novitet zadrži nisko težište kao bazu za unapređenja agilnosti. Torziona krutost takođe je uvećana za oko 50% u poređenju sa GT86, da bi se ostvarila još bolja upravljivost i kontrola vozila.

foto: Toyota

Funkcionalne aerodinamičke komponente, kao što su prednji vazdušni kanali i bočni naglašeni paneli, između ostalog razvijeni su kroz učešće modela u auto-sportu, pomažući GR86 da dostigne najbolje upravljanje u klasi i stabilnost.

Potpuno novi GR86 biće predstavljen i u Evropi. Više detalja biće poznato kasnije tokom godine.

foto: Toyota

Dužina, širina, visina: 4265 / 1775 / 1310 mm

Međuosovinsko rastojanje: 2.575 mm

Masa praznog vozila: 1.270 kg

Motor: četvorocilindrični „bokser“, DOHC, Toyota D-4S direct fuel injection i port injection sistem

Zapremina: 2.387 ccm

Koncepcija motor napred, pogon nazad

Oslanjanje napred MacPherson, nazad dvostruka poprečna ramena

Kočnice ventilirajući diskovi, napred i nazad

Pneumatici 215/40 R18

(Kurir.rs / Toyota)