Foto: Kurir

popularna imena

OVA IMENA RODITELJI U SRBIJI NAJČEŠĆE DAJU DECI U 2021! Kratka su i NEOBIČNA, ali ova 2 muška su STARINSKA i skroz ZABORAVLJENA

Žena
> 13:28h

Roditelji se uglavnom trude da deci daju što zanimljivija imena, koja sa sobom nose lepo značenje i simboliku, a niz je faktora koji utiču na njihovu odluku.

foto: Kurir

Suditi po listama želja budućih roditelja, u 2021. godini u Srbiji će se najčešće rađati devojčice sa imenom Mia i dečacim sa imenom Relja.

Kada su devojčice u pitanju, spisak imena koja se roditeljima najviše sviđaju su Ema, Mila, Ela, Lara, Lina, Sofija, Hana, Ana, Lea i Natalija. A što se tiče dečaka, lista izgleda ovako - Mateo, Noa, Emil, Leon, Teo, Matija, Filip, Nikola, Danijel i Luka.

Inače, najčešća imena su Srbiji su Milica i Nikola.

Ime Milica je u drugoj polovini dvadesetog veka izgubila popularnost stečenu pre Drugog svetskog rata. Ipak, devedesete su donele novi-stari trend, pa je Milica ponovo “zagospodarila“ matičnim knjigama rođenih, u koje se to žensko ime i dalje upisuje više nego sva ostala.

Popularnost imena Milica bila je nakratko poljuljana samo 1997. godine, kada je pijedestal preuzela Jovana, ali se već naredne godine sve vratilo na staro.

Sam kraj dvadesetog veka i prve godine novog milenijuma doneli su popularizaciju ženskih imena poput Anđela, Sara, Teodora i Anastasija.

Na listi najčešćih muških imena od 1992. godine vodi Nikola, koji se pre toga bezmalo pola veka nije nalazio ni među deset najpopularnijih. Iz tog razloga, Nikola zauzima tek peto mesto na listi imena koja, prema podacima sa poslednjeg popisa stanovništva, nosi muška populacija u Srbiji.

U top 10 muških imena zadržala su se nekad veoma popularna imena kao što su Zoran i Goran, a mesto na listi rezervisano je i za tri “predratna“ imena – Milan, Aleksandar i Dušan.

S druge strane, sve je manje roditelja koji svojoj deci daju ime Miodrag ili Milorad, dok su imena poput Luka, Stefan i Lazar u poslednjih četvrt veka doživela pravi bum.

foto: Kurir

kurir.rs/blic žena

Bonus video: