Foto: Promo

Brendiranje u praksi

NAUČITE KAKO SE BRENDIRA: Pročitajte kratki vodič kroz brendiranje

Edukacija
> 17:50h

Termin brendiranje se odnosi na obećanje i utisak koji neka kompanija ostavlja na potencijalne klijente. Kada pomislite na Apple, verovatno imate u vidu dobar dizajn, luksuzne proizvode ili visoke performanse. Kada pomislite na Adidas, možda pred očima imate sliku o postizanju visokih rezultata. Kako se dolazi do rezultata kakve imaju brendovi poput Applea, Koka-Kole ili Adidasa? Saznajte u nastavku ovog teksta.

foto: Promo

1. Kreirajte logo

A onda ga koristite gde god možete. Stavite ga na kompanijsku web stranicu, na proizvode, maloprodajne objekte, kompanijska vozila, oglase, vizitkarte.

foto: Promo

2. Definišite ključne poruke brenda

Formulišite šta su ključne poruke vašeg brenda koje želite da pošaljete svojim potencijalnim klijentima. Da li ih članovi vašeg tima znaju? Svaki zaposleni bi morao da bude svestan svih ključnih atributa vašeg brenda, jer je to jedini način da svi marketinški i prodajni napori budu usaglašeni i dosledni.

foto: Promo

3. Osmislite slogan

Napišite konciznu izjavu koja obuhvata suštinu vašeg brenda, a lako se pamti. Sve najveće kompanije imaju veoma kratke slogane.

4. Kreirajte „glas“ svoje kompanije

Ovaj glas bi trebalo da odražava vaš brend. Da li je vaš brend prijateljski? Onda budite komunikativni i otvoreni. Da li želite da bude striktan i poslovan? U tom slučaju, budite formalniji. Kakav god da je vaš glas, trebalo bi da ga primenite na sve pismene komunikacije, ali i na vizuelne materijale.

foto: Promo

5. Dizajnirajte šablone i kreirajte vizuelne standarde za brend

Koristite istu šemu boja, postavljanje logotipa, izgled i osećaj u celini. Važno je da budete dosledni pri kreiranju marketinških i svih drugih materijala.

6. Integrišite svoj brend

Brendiranje nije ograničeno na marketinške aktivnosti. Ovaj proces se proteže na sve aspekte vašeg poslovanja. Kako odgovarate na poruke, kako se javljate na telefon, kako prodavci sprovode prodajne pozive – svaki, pa i najmanji napor doprinosi brendiranju. Kao što je pomenuto, logo bi trebalo da stoji pored potpisa u svakom mejlu, a glas brenda bi trebalo da se jasno oseti u svakoj reklami. Ideja je da klijenti bez razmišljanja prepoznaju da je u pitanju reklama za vašu, a ne za neku drugu kompaniju.

foto: Promo

7. Uvek budite dosledni i ostanite verni svom brendu

Poslednja tačka uključuje sve do sada navedeno i kao takva predstavlja najvažniji savet koji možete dobiti.

Ovaj brzi vodič služi kao lista kojoj se možete vraćati da proverite stanje vašeg brenda. Ipak, svaki od ovih aspekata može se podeliti na bezbroj malih segmenata i operativnih zadataka. Ako želite da naučite posao eksperata za brendiranje u svim njegovim pojedinostima, obuka za menadžera marketinga u trajanju od godinu dana je najbrži način da svoje veštine podignete na profesionalni nivo.

Promo tekst