Foto: Promo

Biznis

OVO NISTE ZNALI O KRALJU BRZE HRANE: Otkrijte 7 zanimljivih činjenica o Mekdonaldsu

Edukacija

Mekdonalds je jedna od onih kompanija koje ljudi ili obožavaju ili je ne podnose. Ovaj sveprisutni gigant se već nekoliko godina bori sa promenom ukusa potrošača i žalbama na lošu uslugu. Ipak, mnogi klijenti su i dalje verni ovom lancu brze hrane. Iako nema osobe koja ne zna za Mekdonalds, mnogi znaju vrlo malo o ovoj kompaniji. U nastavku saznajte 7 interesantnih čienjenica o kompaniji sa 36.000 objekata u više od 100 zemalja.

foto: Promo

1. Amerika nije najveće tržište Mekdonaldsa

Iako je u pitanju možda najtipičniji američki brend, Sjedinjene Države za Mekdonalds nisu najveće tržište. To je ipak Evropa. Primera radi, u 2014. je čak 40 posto profita došlo od evropskih filijala. SAD su tada imale 32 posto udela u zaradi.

foto: Promo

2. Mekdonalds zatvara više starih radnji nego što otvara novih

Od pre nekoliko godina prvi put u poslednjih gotovo pola veka broj Mekovih restorana u Americi se smanjuje.

foto: Promo

3. Mekdonalds je jedna od najvećih kompanija za nekretnine

Mekdonalds nije samo lanac brze hrane, već i jedna od ogromnih kompanija za nekretnine. Razlog je to što je od samih početaka kompanija kupovala zemlju i objekte u kojima je otvarala restorane. Vrednost njenih poseda danas je skoro 30 milijardi.

foto: Promo

4. Pre 2011. Mekdonalds je naplaćivao internet

Danas je bežični internet (Wi Fi) u restoranima Mekdonalds, kao i kod većeg dela konkurencije, besplatan, ali nije uvek bilo tako. Nekada je 2 sata interneta u Americi stajalo 2,95 dolara.

foto: Promo

5. Mekdonalds nudi uslugu dostave hrane na adresu

Prvi projekat ove vrste realizovan je u Americi 1993, a zatim i u Indiji 2004. Razlog je, kao što se može naslutiti, bio što je konkurencija nudila ovu uslugu.

foto: Promo

6. Mekdonalds je decentralizovan

Iako mnogi misle da kompanija deluje isključivo po vertikali, Mekdonalds je zapravo decentralizovan sistem. Zato postoje regionalne varijacije u ponudi, pa je, primera radi, u Indiji moguće pronaći vegetarijanske obroke. Marketinška strategija je takođe prilagođena lokalnim tržištima.

foto: Promo

7. Franšiza je skupa

Ako želite da otvorite Mekdonalds, budite spremni na ozbiljno ulaganje. Garantovana likvidnost od 750.000 dolara je minimalan uslov, dok početni troškovi vrlo lako mogu da idu do preko 2 miliona. Mesečna naknada za franšizu je 45.000 dolara, a procenat od bruto prodaje je 4 posto. Povrh svega, tu je mesečna renta, pa o otvaranju Mekdonaldsa mogu razmišljati samo oni s dubokim džepom.

foto: Promo

Ovo su bili neki od manje poznatih podataka o Mekdonaldsu. Ukoliko imate ideju za autentičan poslovni model koji će milioni obožavati i želeli biste da naučite kako da razvijate biznis, jednogodišnja sertifikovana obuka za preduzetnika provešće vas kroz sve faze uspešnog oblikovanja, registrovanja i pokretanja vašeg prvog poslovnog projekta.

Promo tekst