Neprofitni sektor podrazumeva organizacije, aktiviste i udruženja koja funkcionišu sa ciljem da kroz inicijative i aktivnosti koje su od opšteg značaja doprinesu zajednici. Najčešće se finansiraju iz različitih fondova koji podržavaju projekte na kojima rade.
Da bi regrutovale saradnike, neprofitne organizacije o svojim delatnostima obaveštavaju javnost pomoću raznih kanala, pa tako i preko društvenih mreža.
Iako pozicioniranje neprofitnog sektora na društvenim mrežama nije uvek jednostavno, postoje pravila koja vam u tome mogu pomoći. Pročitajte sledeće savete i pokušajte da kreirate plan koji će vam pomoći da vašu priču čuje što više pravih ljudi.
Odredite cilj
Neprofitni sektor je donekle zahtevniji od ostalih „industrija” budući da nema iste ciljeve, a i njihov uspeh se meri na drugačiji način. Primera radi, napori na društvenim mrežama vam neće doneti veći broj prodatih karata ili rezervacija, ali će pomoći da se poveća svest o nekoj temi.
Zato je neophodno da odredite šta vi smatrate uspehom. To može biti broj podeljenih vesti, broj spominjanja na drugim stranicama ili procenat ljudi angažovanih na vašim objavama. Šta god da je u pitanju, neophodno je da utvrdite ciljeve pre početka kreiranja plana, budući da ćete se njima voditi u svakoj narednoj inicijativi.
Ko vam je ciljna grupa?
U zavisnosti od toga šta vam je cilj, odredićete i ciljnu grupu. Ako želite da okupite druge nevladine organizacije ili aktiviste, onda će vaša komunikacija biti stručnija i konkretnija, a ako želite da komunicirate sa krajnjim korisnicima i učesnicima vaših projekata kako biste bili primećeni, morate biti edukativni i umereno zabavni. Kreirajte profile idealnih predstavnika vaše ciljne grupe i znaćete kako treba da usmerite svoju komunikaciju.
Izaberite kanal pažljivo
Iako ćete u početku verovatno poželeti da podelite svoju poruku sa svima i da zauzmete sve kanale koji postoje, s vremenom će takva praksa postati neodrživa, jer nećete moći da stignete da kreirate sve sadržaje koje ste planiral da uradite. Zato nakon što razmislite o tome do koga želite da doprete i kome želite da pošaljete svoju poruku, u skladu sa tim izaberite i idealne kanale kojima biste mogli da šaljete svoje sadržaje.
Kreirajte strategiju objava
Nakon istraživačkog dela posla, neophodno je da počnete rad na planiranju redosleda i vremena vaših objava. Pre svega, ustanovite kojim glasom govorite i kako želite da zvučite svojim pratiocima – prijateljski ili autoritativno.
Takođe, potrudite se da razumete ponašanje korisnika i njihove težnje i ideje. Razmislite o tome šta bi ih motivisalo kako bi počeli da vas prate ili kako bi poželeli da vaše sadržaje podele sa svojim prijateljima. Važno je da im ponudite konkretnu vrednost, od važnosti za njih.
I konačno, potrudite se da ustalite svoj sistem objavljivanja tako da ljudi u svakom trenutku znaju kada mogu da očekuju vaše sadržaje. To će biti značajno i za algoritme društvenih mreža koji prate vaš ritam.
Pokrenite diskusiju
Smisao i cilj vaših objava jeste da budete viđeni i da se ljudi naviknu na vaše prisustvo na internetu. Zato je važno da stalno pratite aktuelne prilike i da se uključujete u sve debate koje smatrate relevantnim za vas i vaš cilj. Takođe, potrudite se da s vremena na vreme i sami pokrenete diskusiju tako što ćete objaviti sadržaj koji poziva na razgovor i koji provocira ciljnu grupu podstičući je na sagledavanje teme iz različitih uglova. Potrudite se da podstaknete svoje čitaoce na učešće u raspravi i to će vam doneti još bolje rezultate.
Naučite kako da svi čuju za vas
Za neprofitni sektor prisustvo u javnosti je izuzetno važno, a ako ne znate kako to da uradite na pravi način, možete izgubiti mnogo vremena i još više novca. Važno je da znate i da nekoliko meseci kursa nije dovoljno da steknete sveobuhvatna znanja kakva će vam biti potrebna za željene rezultate. Posvetite se učenju kako biste ovladali svim važnim segmentima i kanalima komunikacije i uložite barem jednu godinu u svoje usavršavanje.
Upišite obuku za internet marketing i načinite odluku koja će vam pomoći da unapredite svaki aspekt svog aktivizma.
Tim Edukacija