Foto: Promo

Web dizajn u praksi

UNAPREDITE SVOJ WEB SAJT: Ovo je 6 ključnih analiza koje će vam pomoći da unapredite svoj sajt

Edukacija

Kako da znate da li vaš sajt funkcioniše i služi svrsi? Odgovor na ovo pitanje glasi – analizirajte ga.

Ako ne znate odakle da počnete, krenite od sledećih nekoliko saveta, koji će vam otkriti kakve bi sve analize trebalo da sprovedete.

Analiza korisničkog iskustva (UX)

Da bi sajt bio kvalitetan tako da donosi željene rezultate, iskustvo koje posetioci imaju na njemu mora biti besprekorno. Posetioci sajtova su strog žiri, iako toga često nisu svesni. S obzirom na to da imate vrlo malo vremena da privučete njihovu pažnju, morate dobro iskoristiti vreme koje vam je na raspolaganju. Prezentujte informacije koje su korisnicima najpotrebnije tako da do njih mogu doći u samo nekoliko klikova.

foto: Promo

Sprovedite detaljno istraživanje kvaliteta vaših funkcionalnosti i preglednosti prezentacije i unapredite sve čemu je potrebna dorada.

Analiza brenda

Ako želite da vas ljudi upamte, važno je da budu usklađeni svi elementi – i vrednosti vašeg brenda, i ton komunikacije kog se inače držite, ali i identitet, u vidu boja, fontova i vizuelnih rešenja koje koristite. Iako možda mislite da posetioci neće primetiti razlike, budite sigurni da će verovatno podsvesno zapamtiti odsustvo doslednosti, što automatski izaziva nepoverenje.

SEO analiza

Da bi vas ljudi uopšte pronašli i kako biste došli u situaciju da odlučuju dopada li im se vaš sajt, morate omogućiti pretraživačima da vas pronađu. To ćete učiniti tako što ćete kvalitetno optimizovati svoje sadržaje i uključiti sve ključne reči koje posetioci sajta koriste kada pokušavaju da istraže nešto u čemu im vi možete pomoći.

foto: Promo

SEO ima nekoliko slojeva, pa se potrudite da pregledate sve naslove, podnaslove, ali i grafikone i video-materijale, da biste bili sigurni.

Tehnička analiza

Sav trud koji ste uložili u kreiranje svog sajta, sadržaja i metodologije privlačenja ciljne grupe može pasti u vodu ukoliko niste obezbedili siguran pristup sajtu i omogućili ljudima da bez brige pretražuju vašu prezentaciju. Sigurnost informacija i onemogućavanje trećim licima da naruše bezbednost podataka čini vas automatski dobrim izborom u očima ciljne grupe. Ne shvatajte olako tu prednost.

foto: Promo

Analiza sadržaja

Možda su vaši naslovi i podnaslovi savršeno optimizovani, ali ako sadržaji koji slede posle njih ne mogu da prate taj kvalitet, automatski ćete imati manji broj poseta i nezadovoljnije korisnike. Zato redovno sprovodite istraživanja koja će vam pomoći da utvrdite koliko ste usklađeni sa očekivanjima ciljne grupe i da li to o čemu pišete i delite zapravo odgovara njihovim potrebama.

Analiza konkurencije

Na tržištu sigurno postoji još kompanija sa kojima delite ciljnu grupu, ciljeve, pa često i proizvode i misiju svog brenda. Zato je važno da svoje konkurente uvek držite na oku i da budete sigurni gde su, šta rade, na koji način komuniciraju i da li mogu nekako da ugroze vaš uspeh. Kako biste se izdvojili u velikoj konkurenciji i došli do rezultata, potrudite se da se pozicionirate na originalan način.

foto: Promo

Naučite kako da iskoristite informacije

Koliko god analiza da sprovedete, neće vam vredeti ukoliko nemate iskustva i znanja koja su vam potrebna da biste izveli neophodna unapređenja. To iskustvo sigurno nećete steći na kratkim kursevima od samo nekoliko meseci. Posvetite se svom usavršavanju na pravi način i uložite bar godinu u učenje uz pomoć ljudi koji imaju godine rada iza sebe i relevantne informacije koje će rado i nesebično podeliti s vama.

Upišite jednogodišnju intenzivnu obuku za web dizajn i steknite sertifikat profesonalnog web dizajnera.

(Promo - tekst / Foto: Promo)