"NE POSTOJI NIŠTA ŠTO VIŠE MRZIM, ALI..." Musk doneo odluku o masovnim otkazima u Tesli, da li su krivi ONI?

Shutterstock

Tesla će otpustiti više od 10% svoje globalne radne snage na električnim vozilima.

U dopisu, koji je prvi objavio novinski sajt Electrek, vlasnik milijardera Elon Musk rekao je osoblju da ne postoji ništa što više mrzi, „ali to mora da se uradi“.

Prema poslednjem godišnjem izveštaju, najveći svetski proizvođač automobila po tržišnoj vrednosti imao je 140.473 zaposlenih širom sveta od decembra.

„Napravili smo temeljnu reviziju organizacije i doneli tešku odluku da smanjimo broj naših zaposlenih za više od 10 odsto na globalnom nivou“, navodi se u mejlu Muska.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

- Ne postoji ništa što više mrzim, ali to mora da se uradi. Ovo će nam omogućiti da budemo vitki, inovativni i gladni za sledeći ciklus faze rasta, rekao je Musk.

Zaposleni u Tesli kome je rečeno da ga otpuštaju rekao je za medije da mu je kasnije onemogućen pristup mejlovima, kao i da je svo drugo osoblje otpušteno.

Kompanija bi trebalo da prijavi svoju kvartalnu zaradu kasnije ovog meseca, ali je već prijavila pad isporuka vozila u prvom kvartalu, prvi u skoro četiri godine i takođe ispod očekivanja tržišta. Neki analitičari su rezultate opisali kao "burne".

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Tesla je prošlog meseca smanjio proizvodnju u Gigafabrici u Šangaju, a prošle nedelje je rekao zaposlenima koji rade na Sajbertruku da će smene biti kraće na proizvodnoj liniji u Ostinu.

Tesla je počeo da oseća uticaj usporavanja potražnje za električnim vozilima (EV). Kompanija je takođe odustala od planova za proizvodnju jeftinog automobila, napuštajući jedan od Muskovih dugogodišnjih ciljeva da napravi pristupačna električna vozila za mase.

Shutterstock 
foto: Shutterstock

Akcije Tesle oslabile su 0,8 odsto u pretprodajnom trgovanju u ponedeljak. Proizvođač električnih vozila sporo je osvežavao svoje stare modele jer su visoke kamate umanjile apetit potrošača za skupim artiklima.

Postoji i stalni pritisak iz Kine jer je porast njihovih jeftinih električnih vozila počeo da preplavljuje tržište pristupačnim modelima.

Da li je ovaj kineski rast kumovao otkazima?