Foto: Reuters

Najbezbedniji auto na svetu

TENK: Obama se vozi u kadilaku tvrđavi od 5 tona

Amerikanci većinu podataka o crnoj blindiranoj grdosiji sa registracijom "One" čuvaju kao državnu tajnu

Planeta
> 00:00h
FOTO: Reuters
FOTO: Reuters
FOTO: Reuters

VAŠINGTON - Nakon što je danas ponovo izabran za predsednika SAD Barak Obama će se kao najmoćniji čovek sveta i naredne četiri godine voziti u najsigurnijem automobilu na svetu - specijalno opremljenom "kadilaku DTS" (Cadillac).

Za one koji ne mogu odmah da prepoznaju o kakvoj je tačno limuzini reč kada je vide na ulici, Obamin "kadilak" na prednjem braniku nosi natpis "One" (jedan), osvetljen uz pomoć LED lampi, piše ugledni nemački auto-časopis "Auto motor und šport" (Auto Motor und Sport).

Kako navodi list, informacije o službenom vozilu Baraka Obame su prilično oskudne, s obzirom da Amerikanci većinu podataka o crnoj tvrđavi, teškoj pet tona, čuvaju kao državnu tajnu.

Automobil je postavljen na kaminskoj platformi Dženeral motorsa, kako bi izdržao ogromu težinu zbog mnogobrojnih neprobojnih materijala, među kojima 13 centimetara debelo neprobojno staklo i 12 centimetara debeli lim koji okružuje putničku kabinu.

Kako bi sve to moglo da se pokrene prihvatljivom brzinom, ispod haube DTS-a je postavljen V8 motor, sa snagom od najmanje 600 "konja", piše dalje nemački list na svom Internet sajtu. Predsednik sedi u sedištima presvučenim kožom ručne izrade, u prostoru koji odiše konferencijskom atmosferom, a po želji može da se posluži kompletno opremljenim multimedijalnim sistemom.

Sve ostale informacije su, ocenjuje list, predmet spekulacija, među njima i podatak da je putnička kabina opremljena specijalnim sistemom zaštite od podmetanja prisluškivača. Ono što je sigurno, jeste da ovaj DTS, koji je u upotrebi od 2009. godine, može da se izbori sa ozbiljnim raketnim udarom.

Nemački list podseća da je jednom prilikom Obamin DTS ostavio predsednika na cedilu i priredio pravi košmar tajnim službama, kada je tokom njegove posete Dablinu na izlasku iz američke ambasade, zbog svog ogromnog međuosovonskog rastojanja uz škripu guma ostao da praktično visi na ulici, naočigled brojnih posmatrača.

Američki predsednici su kao službena vozila koristili uglavnom velike limuzine američkih proizvođača, među kojima su "Linkoln" (Lincoln), "Kadilak", "Pakard" (Packard) i "Pirs-erouz" (Pierce-Arrows).

U početku su to bila vozila iz serijske proizvodnje, ali su ubrzo za američke predsednike izrađivane specijalne varijante luksuznih modela.

Predsednici SAD su kroz istoriju koristili sve veće i veće limuzine, uglavnom poluotvorenih karoserija kako bi ostvarivali što bolji kontakt sa publikom tokom zvaničnih poseta i defilea.

Zaokret u toj tradiciji se, međutim, dogodio 22. novembra 1963. godine, kada je predsednik Džon F. Kenedi ubijen na ulicama Dalasa u njegovom potpuno otvorenom "Linkolnu".

Od Kenedijeve smrti, nijedan američki predsednik se više nije vozio u automobilu sa otvorenom ili poluotvorenom karoserijom, a predsedničke limuzine su postajale sve više blindirane i ojačavane.