Foto: KURIR

Vozili smo

SUPERZVEZDA: Mercedes A klase na testu Kurira

Stabilnost, performanse i vrhunski stil grade trijumvirat koji vozaču garantuje uživanje

Auto
> 03:02h
FOTO: KURIR
FOTO: KURIR

A klasa - to je sada prva klasa! Ranije je ovaj „mercedes“ postao poznat kada je „pao“ na testu severnog jelena. Sada ga iz putanje ne bi izbacila ni tri severna jelena! Uživanje u „poslušnosti“ ovde je jedno od najjačih zadovoljstava. Tu je, naime, važna sedmostepena automatska transmisija s dvostrukim kvačilom, nazvana 7G DCT (doplata 2.020 evra). Elektronska kontrola stabilnosti suvereno vlada u krivinama, ali dopušta i sportske momente. Snagu uzima tek toliko da vozača ostavi na limitu, ali u deliću sekunde vraća obrtni moment na točkove. Fantastično, jer na ovaj način parira zadnjem pogonu glavnog konkurenta, BMW serije 1. Zato je kabina A klase toliko dobra da je trenutno najatraktivnija u celom „Mercedesovom“ voznom parku. Srebrna instrument tabla, najviši kvalitet materijala i snažna doza stila. Na delu je čista umetnost. Mesta ima u oba reda sedišta, pa je teško govoriti o nekim nedostacima. Spoljašnjost, već svi znaju, nema veze s prethodnikom. Napred je pravi „mercedes“, dok vizuelnu snagu pojačava potentni zadnji kraj. O dizajnu A klase konačnu reč dalo je hiljade pogleda tokom našeg testa. Po dobrom putu je udoban, ali zanimljivo je da je ovo prvi konvencionalni „mercedes“ koji „prijavljuje“ rupe na asfaltu. Pneumatici 220/40 R18 snažan su faktor stabilnosti, ali udar sledi i pri svakoj neravnini. A klasa, generalno, nema manu, a jedino što smeta su paprene cene dodatne opreme. Ipak, ako vam ne treba panorama-krov, radar, multimedijalni sistem i ostalo, ovaj „mercedes“ sa testa stiže za oko 30.000 evra. Hvalimo osnovnu cenu od oko 21.500 evra.

Ugrađen radar Sistem „Distronik plus“ (doplata 960 evra) zapravo je adaptivni tempomat. On prati automobil ispred. Ako vozilo napred koči, automatski koči i A klasa, odnosno automatski ubrzava kada i auto ispred. Sistem funkcioniše čak i pri mirovanju.

A 200 CDi

Motor: 1.796 cm3 Snaga: 136 KS Moment: 300 Nm pri 1.600 o. Masa: 1.400 kg Ubrzanje 0-100 km/h: 9,2 s Maksimalna brzina: 210 km/h Dužina/širina/visina: 4.292/1.780/1.433 mm Međuos. razmak: 2.699 mm Prtljažnik: 341/1.157 l Standardni: start/stop Potrošnja na test (grad): 7 l Osnovni model: 21.500 evra

Progresivno ubrzanje A200 CDI ima 136 KS. Nema udara u leđa, ali progresivno stiže do stotke za 9,2 s. Nema zamerki na međuubrzanja, mada ne očekujte sportski brzo šaltanje u donju brzinu pri naglom stisku gasa. Bez štednje u gradu je trošio oko 7,2 litra.

Perfektan enterijer: savršenstvo se ne sreće svakog dana

Panorama je tačka na i, ali dodatna oprema se plaća papreno