TEST novi trendseter, sada preuzima glavnu ulogu u gradu

Opel Adam - vožnja s osmehom

Vrhunska elegancija, odlična stabilnost i uživanje u vožnji - to je novi spoj u klasi gradskih automobila

Auto
> 12:42h

Svi hoće više, a da plate manje! Teško to ide u trendseting klasi, koja se plaća zlatom. Međutim, „Opel“ sada ima alternativu. „Adam“ sija na gradskim ulicama - njegov primat među urbanim lajf-stajl vozilima trenutno je neprikosnoven! Nema ko ga nije overio pogledom tokom sedmodnevnog testa Kurira. Posebno je fatalan za žene, uostalom ide mu uz njegovo alfa-ime. Ploveći krov stoji na savršnoj izvajanoj karoseriji, koja je spoj retro-linija i modernih LED elemenata, stilizovanih u linije. Spoljašnjost dobija samo na prvu loptu, ali „adam“ karakter dobija na voznim karakteristikama. Hvalimo debeo volan, koji savršeno leži u rukama. Servo-asistencija je odlična, ali tu je i „siti“ mod. Posle pritiska na dugme upravljač se može obrtati malim prstom - dame to znaju da cene. Lampice u krovu Otmenost u kabini je na visokoj lestvici. I da nije kožnih sedišta u modelu s testa, tu je fantastično osvetljenje instrument-table, slično kompjuterskoj animaciji. Stilizovani su i tasteri za klima-uređaj i ostale komande. Hvalimo i unapređen menjač, kojem je skraćen hod i poboljšan je u odnosu na „korsu“. Model s testa bio je krcat elektronikom, ali zameramo to što parking-senzori sporije reaguju kada naiđu na prepreku. Najbolje, ipak, dolazi posle okreta ključa i naročito noću, kada se popale lampice na krovu, koje lansiraju vozača i saputnike do zvezda, osmeh na licu vozača je neizostavan! Agregat 1,4 jedan je iz nove „Opelove“ serije. Radi kultivisano, proizvodi rezak zvuk, povlači dobro i u harmoniji je s fantastičnom stabilnošću. „Adam“, naime, juri kroz oštre krivine kao po šinama. Danak je plaćen tvrđim oslanjanjem, ali čini se da bi se dobro snašao i na trkama. Nastavak ofanzive Cena od 11.000 za početni model je korektna i, s obzirom na klasu, daje mnogo više. „Opel“ nastavlja ofanzivu, koja je počela "insignijom" i traje do danas. O tome svedoči podatak da je širom Evrope naručeno više od 30.000 „adama“.

Sam parkira „Adam“ pruža vrhunske tehnologije iz viših segmenata. Novi informativno-zabavni sistem (IntelliLink) integriše smartfon (android i iOS). Ima novu generaciju parking asistenta (doplata 580 evra), koji automatski parkira automobil.

Pravi se u Nemačkoj „Adam“ je razvijen i proizvodiće se isključivo u Nemačkoj. „Opel“ je jedini proizvođač automobila koji je doneo takvu odluku za mali auto. Ukupno 190 miliona evra uloženo je u početak proizvodnje.

U centru pažnje je mesnati upravljač, koji savršeno leži u ruci

OPEL ADAM ♦ Motor: 1.398 cm3 ♦ Snaga: 100 KS ♦ Masa: 1.088 kg ♦ Dužina / širina / visina: 3.698 / 1.720 / 1.484 mm ♦ Krug okretanja: 11,06 m ♦ Prtljažnik: 170 l ♦ Maks. brzina: 180 km/h ♦ Ubrzanje 0-100 km/h: 11,8 ♦ Osnovni model: 11.000 € ♦ Testirani model: 16.500 € (za flotnu prodaju)