zanimljivo

Iznenadićete se kad vidite kako veštačka inteligencija pomaže u izradi parfema

Dama sa parfemom Foto: Antonio Guillen Fernández / Panthermedia / Profimedia
Kompanije koje se bave izradom mirisa koriste ovu nauku. Neki koriste pristup zasnovan na tehnologiji, koristeći veštačku inteligenciju za kreiranje evokativnih prilagođenih mirisa za potrošače.

Mnoge kompanije koriste veštačku inteligenciju kako bi kreirale savršene parfeme.

Veza između mirisa i emocija decenijama je intrigirala naučnike. Svaki čovek drugačije doživljava mirise i osećanja, pa se postavlja pitanje zašto reagujemo na određeni način na mirise?

U svojoj knjizi „Miris želje“, Rejčel Herc, neuronaučnik, iznela je teoriju da je miris prvo čulo koje se formira u mozgu organizama da ih odvede od opasnosti.

U studiji koju su sproveli Herc i grupa saradnika na Univerzitetu Braun, tim je otkrio da mirisi mogu da pokrenu uspomene i utiču na raspoloženje.

Foto: YAY Media AS / Alamy / Alamy / Profimedia

Kompanije koje se bave izradom mirisa koriste ovu nauku. Neki koriste pristup zasnovan na tehnologiji, koristeći veštačku inteligenciju za kreiranje evokativnih prilagođenih mirisa za potrošače.

Givaudan, jedan od najvećih svetskih proizvođača prilagođenih mirisa i ukusa u industriji lepote i hrane, više od decenije se fokusirao na korišćenje veštačke inteligencije za dekodiranje složenosti mirisa. Kompanija radi na poslovnoj strani industrije, dizajnirajući i kreirajući mirise za različite kompanije širom sveta.

- Miris je zaista neka vrsta crne kutije - rekao je Johan Chaille de Nere, Givaudanov direktor digitalne transformacije.

Foto: Shutterstock

- A AI je od koristi za bolje razumevanje i bolje dekodiranje onoga što potrošač zaista oseća - dodao je on.

Givaudan je prošle godine lansirao Mirissi, svoj alat za veštačku inteligenciju, kako bi demistifikovao razvoj mirisa.

Sa bazom podataka od više od 25.000 odgovora potrošača iz anketa i testova proizvoda, tehnologija kompanije stvara asocijacije između mirisa i boja kako bi obezbedila prilagođene table raspoloženja za brendove koji razvijaju mirise.

Kompanija koristi AI algoritam i postojeće podatke o kupcima kako bi kreirala brifove koji pomažu brendovima da ostvare multisenzorna iskustva.

Uz pomoć naučnih podataka i svog obučenog algoritma, kompanija takođe može da shvati koje „porodice mirisa i note mirisa“ mogu „izazvati određene emocionalne odgovore“, piše Business Insider, prenosi Informer.