PC i gedžeti

Ko je kriv, autopilot ili vozač? Strašan udes kineskog električnog vozila na autoputu otvara pitanja

Foto: Shutterstock
Kompanija će sarađivati s policijom i tek će policijska istraga pokazati što se konkretno dogodilo i ko je kriv.

Xiaomi je do sada na tržištu električnih automobila ostvario veliki rezultat. Sa samo jednim automobilom uspeli su da privuku pažnju brojnih kupaca i medija, a prodajne brojke iznenadile su i najveće optimiste u kompanije te se o Xiaomiju i njihovom usponu na ovom tržištu pisalo gotovo u potpunosti u superlativima. Sve do sada.

Naime, nedavno je njihov automobil SU7 udario u zaštitnu ogradu autoputa u kineskom gradu Tonglingu, a nakon nesreće vozilo je izgorelo, pri čemu su poginule 3 osobe koje su se bile u njemu. Nakon što su se o nesreći raspisali mediji i brojni korisnici na društvenim mrežama, oglasili su se i iz same kompanije, izrazivši žaljenje zbog ove tragedije. Na celu situaciju reagovala je i berza na kojoj su u kratko vreme deonice kompanije pale za oko pet posto.

Iako se nesreće sa smrtonosnim posedicama događaju svakog dana, ova je privukla pažnju javnosti jer je pre udarca u zaštitnu ogradu u automobilu bila aktivirana opcija navigacije na autopilotu. Nakon što je ta opcija aktivirana, prema izveštaju iz Xiaomija koji su preneli na Cnevpost.com, automobil je vozio brzinom od 116 km/h.

Na delu autoputa na kojem se dogodila nesreće u toku su bili radovi pa je automobil prešao iz svoje trake, koja je zbog radova zatvorena, u drugu traku, napravljenu upravo zbog radova. U 22:44 i 24 sekunde automobil je počeo kočiti te je upozorio vozača na prepreku ispred sebe, a sekundu kasnije vozač je preuzeo kontrolu i upravljanje volanom (zabeleženo je.i upozorenje kako vozač u jednom trenutku nije imao ruke na volanu ) te je nastavio s kočenjem, no samo nekoliko sekundi nakon toga automobil je udario u betonsku zaštitnu ogradu. Poslednja zabeležena brzina vozila iznosila je nešto manje od 100 km/h.

Policijska istraga oko ove nesreće traje, a iz Xiaomija kažu kako su osnovali poseban odeljak koji će suarađivati s policijom te su im već predali sve podatke o vožnji i ostale informacije oko nesreće koje bi trebale pomoći da se dođe do uzroka nesreće. Prema onome što se da zaključiti iz medijskih natpisa, čini se kako autopilot nije na vreme prepoznao prepreku na cesti koja je postavljena zbog radova pa nije prilagodio brzinu, a kada je vozač preuzeo kontrolu, već je bilo kasno.

Treba podsetiti kako se u prošlosti, nakon nekih nesreća u kojima su učestvovale Tesle, na prvi pogled činilo kako bi krivac mogao biti sistem asistenta u vožnji, odnosno autopilot, da bi istraga na kraju pokazala kako je reč o ljudskoj greški.

Što se konkretno dogodilo u ovom slučaju, trebali bi biti jasno nakon istrage.

Kurir.rs/Zimo.hr