Nov dizajn 20 godina posle!

Zbogom starom iPhone-u: Apple otkrio futuristički "Liquid Glass" interfejs!

Foto: Shutterstock
Apple menja izgled svih svojih operativnih sistema i priprema teren za "stakleni" iPhone 2027.

Na predstojećoj Apple konferenciji za programere (WWDC), kompanija će predstaviti najveću promenu dizajna softvera još od iOS 7: novi interfejs nazvan Liquid Glass, osmišljen kao deo šireg vizuelnog identiteta koji će deliti sve Apple platforme. Ova stilska promena ima i simboličku težinu i predstavlja početak transformacije koja treba kulminira 2027. godine, kada će biti lansiran posebni jubilarni iPhone povodom 20 godina od njegovog prvog izdanja.

Foto: Shutterstock

Šta je Liquid Glass interfejs?

Liquid Glass donosi dizajn sa visokom transparentnošću, refleksijama i svetlucavim efektima koji podsećaju na zaobljene staklene površine. Biće primenjen kroz ceo Apple ekosistem: iOS, iPadOS, watchOS, visionOS, macOS, tvOS i CarPlay dobiće nov, ujednačen vizuelni identitet.

Promene će obuhvatiti sve elemente korisničkog interfejsa od traka sa alatkama, menije, tastere i animacije. Novi dizajn je vizuelno bogatiji, ali i pažljivo konstruisan da ne naruši jasnoću korišćenja.

Foto: Shutterstock

iPhone “Glasswing” za 2027. godinu

Apple interno već razvija budući model iPhone-a kodnog imena “Glasswing”, inspirisan prozirnim krilima leptira. Taj uređaj, koji će debitovati 2027. godine, imaće:

  • Zaobljeno staklo koje obuhvata celu površinu telefona
  • Skoro nevidljive ivice
  • Neprekidnu površinu ekrana bez “notcha” ili rupa

Jubilarni iPhone će u potpunosti oslikavati Liquid Glass dizajnersku filozofiju, kako spolja, tako i iznutra.

Foto: Shutterstock

Povratak vizuelnom izrazu ali bez skeuomorfizma

Liquid Glass ne znači povratak na stari skeuomorfizam iz vremena Notes aplikacije u formi beležnice. Umesto toga, Apple se oslanja na savršenije materijalne metafore koje ne imitiraju predmete iz prošlosti, već koriste optičke efekte stakla i svetlosti da naglase sofisticiranost i dubinu.

Iako će novi dizajn bez sumnje dominirati naslovima nakon WWDC-a, Apple zapravo koristi Liquid Glass da skrene pažnju sa svog zaostatka u oblasti veštačke inteligencije. Kompanija još uvek pokušava da uhvati korak sa AI rešenjima koje nude OpenAI i Google. Apple trenutno poseduje uspešne operativne sisteme, dodaje “hibridne” AI funkcije (Apple Intelligence), ali još nema pravi AI, piše Bloomberg.

Foto: Shutterstock

Liquid Glass je mnogo više od još jednog Apple dizajnerskog osveženja, to je signal da kompanija iz Kupertina ozbiljno planira novu hardversku revoluciju, počev od iPhone 2027 modela.

U međuvremenu, Apple pokušava da zadrži pažnju korisnika i programera kroz estetske inovacije dok još uvek traži čvrsto uporište u AI trci. WWDC 2025. događaj zapravo donosi početak jedne nove “staklene ere” za Apple.

Izvor: Benchmark/Kurir