Sara Vuki, profesionalna igračica i umetnica, uputila je javnosti otvoreno pismo kojim skreće pažnju na neljudske uslove rada kojima Marina Abramović izlaže svoje saradnike
Sara je 16 godina profesionalni igrač i umetnik koji ima master iz lepih umetnosti koji je dobila na Univerzitetu Kalifornija. Ona je odbila da sarađuje sa jednom od najpopularnijih avangardnih umetnica danas Srpkinjom Marinom Abramović.
I dok se svetske zvezde otimaju za saradnju sa Abramovićevom, Sara iznosi drugu, tamniju stranu medalje.
“Učestvovala sam na audiciji 7. novembra za performans Marine Abramović koji je ona pripremala za godišnji bal Muzeja savremene umetnosti u Los Anđelesu. Od 800 prijavljenih, ja sam bila među 200 izabranih za audiciju. Bila mi je ponuđena uloga jedne od šest balerina koje su učestvovale u obradi performansa preko kojeg se Abramovićeva proslavila - 'Goli sa skeletima'. Rezervacija za mesto za stolom na kojem se performans odvijao je koštala 100.000 dolara”, stoji na početku pisma ove umetnice.
Ona dalje objašnjava zašto je odbila da učestvuje u performansu, stavljajući akcenat na uslove koje Marina postavlja zaposlenima.
“Od mene se očekivalo da ležim gola na stolu koji se polako okreće, pre nego što gosti dođu i pošto oni odu (negde oko četiri sata). Očekivalo se da ignorišem bilo koji oblik fizičkog, psihičkog i mentalnog uznemiravanja tokom predstave (ostajući u, kako to Abramovićeva naziva, “umetničkom modu“). Takođe, trebalo je da radim probe od po 15 sati i da potpišem ugovor kojim se obavezujem na ćutanje. U suprotnom bih bila tužena za iznos od milion dolara, i to ukoliko samo nagovestim kako izgleda proba i audicija. Platili bi mi 150 dolara bez ikakve garancije za moju bezbednost”, podvukla je Sara Vuki.
Ona je pred kraj pisma naglasila da je Marina Abramović za ovaj nastup tražila “jake i tihe tipove” igrača. Sara je odbila da bude tiha jer se radi o stvarima koje utiču na njen život. Njeno pismo je odgovar na “etičku nepravdu, a ne na umetnički sadržaj” i sigurna je da nije jedina koja se tako oseća.