Društvo

ED Srbije već na 390.000 Android telefona, od sad dostupna i na IOS: Jednostavna prijava potrošnje struje na mobilnom

Foto: ED Srbije

Iz Elektrodistribucije Srbije pozivaju sve korisnike koji to žele da iskoriste nove digitalne usluge i jednostavno i brzo do nedelje, 6. jula sami prijave potrošnju struje za prošli mesec u aplikaciji ED Srbije. Novost je da je od sada mobilna aplikacija, koju su razvili inženjeri EDS, može da se koristi i na ajfonu.

- Sa idejom da budemo bliži korisnicima upotrebili smo znanje naših informatičara i napravili prvo aplikaciju za Android, koju je do sada je instaliralo oko 390.000 korisnika. Zbog velikog interesovanja u kratkom roku smo razvili i verziju za ajfon koja može da se instalira iz App Store. Aplikacija je takođe dostupna u Huavej galeriji aplikacija - kažu u EDS.

Da bi prijavili stanje brojila u periodu od 1. do 6. dana u mesecu, kako objašnjavaju u EDS, neophodno je da i stari korisnici ED Srbije ažuriraju aplikaciju pošto je verzija za Android platformu unapređena novom opcijom provere da li je prijava poslata. Ova provera je dostupna na svim platformama, samo je potrebno izabrati svetlo plavo polje na kojem piše „*Da li sam uspešno poslao prijavu?“ i uneti traženi podatak za indentifikaciju.

Foto: ED Srbije

Reakcije građana koji su već koristili ED Srbije za prijavu stanja brojila su uglavnom pozitivne. Penzionerka Jovanka Ilić kaže da je bez pomoći uspela da instalira aplikaciju i da drugi mesec zaredom prijavi stanje brojila.

- Nije bilo teško. Naučila sam da koristim mobilni telefon da bih preko vibera pričala sa unučićima u Norveškoj, pa sam sada samo skenirala kod sa letka koji mi je donela komšinica i pratila uputstva. Jedino što sam tražila po fioci račun za struju da ukucam tu šifru mernog mesta. Sad mi je memorisana u telefonu, slikam brojilo i pošaljem – objašnjava Jovanka. Dodaje da se će da instalira i aplikaciju Uvid u račun, pa da joj sve bude elektronski. – Javim stanje, dobijem račun, platim struju, sve sa telefona i ne moram da razmišljam kad će da dođe poštar niti da čekam u redu.

Zoran Kovačević, četrdesetogodišnji prodavac, kaže da mu se sviđa što na početku meseca dobije notifikaciju kao podsetnik da pošalje stanje.

- Stalno negde jurim, radim u smenama, razvozim decu od vrtića do sportića. Ovako me podsete, slikam brojilo kod kuće i dok čekam na parkingu da se završi trening pošaljem stanje brojila. Siguran sam da će na računu biti tačno onoliko koliko smo struje potrošili, a i od kad sam prijavljujem stanje dobijem račun posle tri dana. Lakše mi je da planiram troškove – ispričao je Zoran.

Sanja Marković, koja živi kao podstanar kaže da više nema problema sa nepoverljivom gazdaricom. – Prijavljivala sam stanje brojila na sajtu EDS, a sad mi je još lakše jer je izašla i verzija za ajfon pa mogu da koristim telefon. Slikam, upišem podatke, pošaljem stanje, sve zajedno traje minut. A sliku brojila i sliku ekrana sa prijavom pošaljem gazdarici, tako da ne može da kaže da trošim mnogo struje – sa olakšanjem je izgovorila Sanja.

Za sve koji još nisu instalirali aplikaciju ili misle da je teško, dostupno je detaljno uputstvo u aplikaciji i na sajtu. Posle instaliranja i ažuriranja aplikacije na početnom ekranu izabere se svetlo plava ikonica „prijava stanja brojila“, zatim izabere opština, popune osnovni podaci i pošalju slike stanja brojila.

Da bi stanje brojila koje se šalje putem aplikacije ED Srbije bilo prihvaćeno, savetujemo da korisnici provere da li fotografišu brojilo za koje šalju prijavu i da slikaju celo brojilo. Moguće je prijaviti stanje više brojila sa jednog telefona, a uskoro će biti dostupna i verzija da se nepromenljivi podaci za sva ta brojila memorišu za brži unos, najavljuju iz EDS.

Stanje brojila može da se prijavi i na internet stranici za one kojima je draži veći ekran, na istom mestu mogu se pronađu kontakti za slanje imejlom, a od 1. juna stanje brojila može da se prijavi i preko novoformiranog kontakt centra besplatnim pozivom na 0800 360 300 za celu Srbiju.