Da li ste čuli za izraz JOMO? Ovaj trend osvaja generaciju Z, a evo šta se krije iza njega (VIDEO)
Za prošle generacije, ideja propuštanja društvenog događaja mogla je da izazove intenzivan FOMO, odnosno strah od propuštanja. Međutim, upotreba nekad uobičajene skraćenice sve je ređa jer generacija Z (osobe rođene između 1997. i 2012.) prihvata novi stil života koji odražava promenu u načinu na koji vole da provode vreme u poređenju s prethodnim generacijama.
Što je JOMO?
Nazvan JOMO, što bi u prevodu značilo radost propuštanja, ovaj fenomen pokazuje da mladi danas pronalaze zadovoljstvo u izbegavanju velikih okupljanja i zabava, radije ostajući kod kuće kako bi se posvetili aktivnostima poput kuvanja i gledanja filmova. Dakle, FOMO je akronim za "fear of missing out", odnosno osećaj straha da ćemo propustiti nešto uzbudljivo ili zanimljivo. JOMO je, s druge strane, akronim za "joy of missing out", što u prevodu znači radost propuštanja.
Ovaj trend je brzo stekao popularnost na društvenim mrežama, a brojne objave posvećene su upravo JOMO-u. Na primer, jedan korisnik na platformi X napisao je: "Potpisujem. JOMO (radost propuštanja) je za mene idealan kako starim i postajem sve asocijalniji i iscrpljeniji."
Noćni izlasci su im manje privlačni
Nije iznenađujuće što mnogi pripadnici generacije Z podržavaju JOMO s obzirom na njihov smanjeno interesovanje za alkohol. Za razliku od milenijalaca i pripadnika bejbi bum generacije, noćni izlasci za njih su daleko manje privlačni. Novo istraživanje, koje je vodio Čarls Spens, profesor eksperimentalne psihologije na Univerzitetu Oksford, pokazalo je da generacija Z preferira bezalkoholna pića, te da je prihvaćenost niskoalkoholnih i bezalkoholnih pića trenutno na visokom nivou.
Rajli Gardiner, stručnjakinja za trendove i komunikacije i osnivač No Strings Public Relations-a, povezuje JOMO s porastom rada na daljinu. U intervjuu za FEMAIL, Rajli je izjavila: "Generacija Z bira JOMO umesto FOMO-a jer je shvatila da propuštanje nije kraj sveta. Propustiti nešto nije gubitak ako ionako niste hteli da idete. Većina ljudi danas radi od kuće, pa više nismo stalno napolju – taj pritisak da uvek budemo aktivni, zauzeti i u pokretu jednostavno ne deluje na mlađe generacije. Zašto se iscrpljivati i trošiti svoju društvenu energiju na stvari u kojima ne uživate?"
TikTok prepun ovog trenda
TikTok je prepun sadržaja kreatora iz generacije Z koji prikazuju različite načine na koje uživaju u propuštanju društvenih događaja.
Video: "Fobije su izražene anksioznosti, te stvari često nisu realne"