Teolog definisao da li su Labubu lutkice povezane sa satanizmom - Prema Pravoslavnoj crkvi, istina je OVO "Ništa ukleto ne može da utiče na vas ako..."
Labubu plišane igračke postale su predmet žudnje, statusni simbol, emocionalni oslonac i viralni trend, a o fenomenu Labubu igračaka, njihovom uticaju na različite generacije i mehanizmima konzumerizma koji su ih lansirali u centar pažnje javnosti, raspravljalo se u emisiji "Puls Srbije vikend" na Kurir televiziji. Teolog Nebojša Lazić, voditeljka Kurir televizije Jelena Pejović, Marija Milenković, dečiji psiholog i Dimitrije Vokić, frizer i obožavalac Labubu lutkica, gostujući u emisiji izneli su svoje mišljenje.
Dimitrije Vokić je objasnio histeriju za pomenutim fenomenom:
- Mislim da se to desi onako splet nekih okolnosti koji nas je vratio u neko detinjstvo. Mislim da su se ljudi zakačili za ljude koji su kolekcionari, zatim za taj moment iznenađenja, jer u tim kutijicama vi nikad ne znate šta dobijate.
Govorio je i o svom ličnom iskustvu:
- Ja sam kupio dosad već deset tih kutija, doduše više u svrhu nekog zabavnog sadržaja, nego što me zaista to zanima, ali postoji taj jedan redak raritet i onda su to različite okolnosti. Prvenstveno bio sam iznenađen sobom i svojim postupkom da sam ja otišao potpuno drugim povodom u tržni centar i onda kad sam to video, bio sam u fazonu da ovo moram kupiti baš za potrebe društvenih mreža.
Objasnio je da je treći video o otvaranju Labubu kutije postao najgledaniji:
- Ljudi prosto uživaju u tom otvaranju, gledanju... Ne znam ni da objasnim zašto ja uživam da gledam druge ljude.
Na pitanje o estetskom utisku lutkica, Vokić je iskreno rekao:
- Meni su se oni činili prvi put ružnim. Zaista sam žrtva konzumerizma i meni ono što u početku bude grdno i ružno, kasnije veoma često padnem pod taj uticaj.
Pred gostima u emsiji pušten je prilog o pozadini brenda Labubu koji prodaje kineska firma Pop Mart. Objašnjeno je kako su igračke postale viralne među svim generacijama. Prikazane su i visoke cene, do 170.000 dolara za najskuplje primerke.
Psihoterapeut Marija Milenković istakla je uticaj estetike ružnoće i antikonformizma:
- Ta potreba da budemo drugačiji, da se izdvojimo... Kako to deluje na decu, to je sada drugo pitanje, vrlo važno pitanje.
Ona je naglasila važnost igre za razvoj deteta i istakla:
- Ja bih rekla da je ovo igračka bez funkcije. Treba zaštititi decu od konzumerizma ovog tipa.
Pejović se nadovezala rekavši:
- Decom je lako manipulisati… ali zaista velika je umetnost ove kineske kuće.
Govorila je i o estetskom neskladu:
- Nije mi jasno da dame koje vole modu pristanu da zakače ovu lutkicu na jednu brendiranu tašnu i naruže jedan lep komad.
Ukazala je i na trend slepih kutija i kolekcionarsku psihologiju:
- Ako ste umesto crvenog dobili ljubičastog, već se tu javlja potreba da kupite novu kutiju.
Nebojša Lazić, teolog, rekao je:
- Wall Street Journal kaže da je važno manipulisati starijima, bakama i dekama, jer su oni platiše.
Govorio je o identifikaciji dece sa društvom i dodao:
- Instagram postaje autoprojekcija onoga što mi jesmo i što želimo kako da nas drugi vide.
O navodnoj povezanosti Labubu lutaka sa satanizmom, nordijskom i mesopotamskom mitologijom i zlokobnim energijama, Lazić je reagovao:
- Da li je nešto demonizovano, to je čak deo marketinškog trika.
Rekao je da strah stvara adrenalinsku zavisnost i naglasio da po učenju pravoslavne crkve:
- Ukoliko živite ispravno, ne postoji nešto ukleto što može da deluje na vas. Naravno, postoji tu psihološki efekt i delovanja kao samo podsvest koja može da utiče na vas i drugačiji pristup lutkama.
Milenković je zaključila:
- Današnji čovek je sve više otuđen i ovo je vapaj za društvom, vapaj za komunikacijom. Ono što nosimo sa sobom je ono što nam nedostaje iznutra.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs