KURIR TELEVIZIJA

Teolog definisao da li su Labubu lutkice povezane sa satanizmom - Prema Pravoslavnoj crkvi, istina je OVO "Ništa ukleto ne može da utiče na vas ako..."

Foto: Kurir TV, Shutterstock
Labubu lutkice zaludele su svet i postavile rekord kada je u pitanju stvaranje manije konzumerizma, o čemu je bilo reči i u emisiji "Puls Srbije vikend" na Kurir televiziji.

Labubu plišane igračke postale su predmet žudnje, statusni simbol, emocionalni oslonac i viralni trend, a o fenomenu Labubu igračaka, njihovom uticaju na različite generacije i mehanizmima konzumerizma koji su ih lansirali u centar pažnje javnosti, raspravljalo se u emisiji "Puls Srbije vikend" na Kurir televiziji. Teolog Nebojša Lazić, voditeljka Kurir televizije Jelena Pejović, Marija Milenković, dečiji psiholog i Dimitrije Vokić, frizer i obožavalac Labubu lutkica, gostujući u emisiji izneli su svoje mišljenje.

Dimitrije Vokić je objasnio histeriju za pomenutim fenomenom:

- Mislim da se to desi onako splet nekih okolnosti koji nas je vratio u neko detinjstvo. Mislim da su se ljudi zakačili za ljude koji su kolekcionari, zatim za taj moment iznenađenja, jer u tim kutijicama vi nikad ne znate šta dobijate.

Foto: Kurir Televizija

Govorio je i o svom ličnom iskustvu:

- Ja sam kupio dosad već deset tih kutija, doduše više u svrhu nekog zabavnog sadržaja, nego što me zaista to zanima, ali postoji taj jedan redak raritet i onda su to različite okolnosti. Prvenstveno bio sam iznenađen sobom i svojim postupkom da sam ja otišao potpuno drugim povodom u tržni centar i onda kad sam to video, bio sam u fazonu da ovo moram kupiti baš za potrebe društvenih mreža.

Objasnio je da je treći video o otvaranju Labubu kutije postao najgledaniji:

- Ljudi prosto uživaju u tom otvaranju, gledanju... Ne znam ni da objasnim zašto ja uživam da gledam druge ljude.

Na pitanje o estetskom utisku lutkica, Vokić je iskreno rekao:

- Meni su se oni činili prvi put ružnim. Zaista sam žrtva konzumerizma i meni ono što u početku bude grdno i ružno, kasnije veoma često padnem pod taj uticaj. 

Foto: Kurir Televizija

Pred gostima u emsiji pušten je prilog o pozadini brenda Labubu koji prodaje kineska firma Pop Mart. Objašnjeno je kako su igračke postale viralne među svim generacijama. Prikazane su i visoke cene, do 170.000 dolara za najskuplje primerke.

Psihoterapeut Marija Milenković istakla je uticaj estetike ružnoće i antikonformizma:

- Ta potreba da budemo drugačiji, da se izdvojimo... Kako to deluje na decu, to je sada drugo pitanje, vrlo važno pitanje.

Ona je naglasila važnost igre za razvoj deteta i istakla:

- Ja bih rekla da je ovo igračka bez funkcije. Treba zaštititi decu od konzumerizma ovog tipa.

Pejović se nadovezala rekavši:

- Decom je lako manipulisati… ali zaista velika je umetnost ove kineske kuće.

Govorila je i o estetskom neskladu:

Labubu Foto: Kurir

- Nije mi jasno da dame koje vole modu pristanu da zakače ovu lutkicu na jednu brendiranu tašnu i naruže jedan lep komad.

Ukazala je i na trend slepih kutija i kolekcionarsku psihologiju:

- Ako ste umesto crvenog dobili ljubičastog, već se tu javlja potreba da kupite novu kutiju.

Nebojša Lazić, teolog, rekao je:

- Wall Street Journal kaže da je važno manipulisati starijima, bakama i dekama, jer su oni platiše.

Govorio je o identifikaciji dece sa društvom i dodao:

- Instagram postaje autoprojekcija onoga što mi jesmo i što želimo kako da nas drugi vide.

O navodnoj povezanosti Labubu lutaka sa satanizmom, nordijskom i mesopotamskom mitologijom i zlokobnim energijama, Lazić je reagovao:

This browser does not support the video element.

20:53
TEOLOG DEFINISAO DA LI SU LABUBU LUTKICE POVEZANE SA SATANIZMOM - Prema pravoslavnoj crkvi, istina je OVO "Ništa ukleto ne može da utiče na vas ako..." Izvor: Kurir televizija

- Da li je nešto demonizovano, to je čak deo marketinškog trika.

Rekao je da strah stvara adrenalinsku zavisnost i naglasio da po učenju pravoslavne crkve:

- Ukoliko živite ispravno, ne postoji nešto ukleto što može da deluje na vas. Naravno, postoji tu psihološki efekt i delovanja kao samo podsvest koja može da utiče na vas i drugačiji pristup lutkama.

Milenković je zaključila:

- Današnji čovek je sve više otuđen i ovo je vapaj za društvom, vapaj za komunikacijom. Ono što nosimo sa sobom je ono što nam nedostaje iznutra.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

Kurir televizija je dostupna na kanalu broj 109 za korisnike MTS Iris TV, na kanalu 9 za korisnike m:SAT TV, Supernova i Yettel Hipernet TV, na kanalu 9 za korisnike SBB EON, na kanalu 108 za korisnike BeotelNet, na kanalu 8 za korisnike Orion telekoma i na kanalu broj 112 za korisnike Sat-trakt na teritoriji Srbije, u okviru platforme M:tel u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini i MTEL Global u dijaspori, kao i na aplikaciji Arena Cloud.

Kurir.rs

This browser does not support the video element.

15:47
SERIJA KOJA JE UZDRMALA SVET, NAŠA PEVAČICA ISPRIČALA POTRESNU REAKCIJU NJENOG SINA NA POSLEDNJU EPIZODU! O njoj se raspravljalo čak i u britanskom parlamentu.. Izvor: Kurir televizija