Stručnjaci otkrili kada i zbog čega najčešće dolazi do požara usred vožnje! Brkić šokirao: To su obično vozila nastala oko 2010. godine EVO I ZAŠTO
Tropske vrućine, osim što krajnje negativno utiču na vodostaj reka, poljoprivredu i sve segmente života i rada, takođe utiču i na naše automobile.
Neretko se na društvenim mrežama i u medijima mogu videti snimci zapaljenih automobila na putevima, a stručnjaci upozoravaju da, u uslovima tropskih vrućina, automobil može postati i pokretna pećnica, a vožnja – ozbiljan izazov za tehniku i bezbednost.
Kako visoke temperature utiču na vozilo i kako izbeći kvarove i opasne situacije odgonetnuli su gosti jutarnjeg programa Kurir televizije Đorđe Šljukić, autoserviser i Čedomir Brkić, poznati automobilista i novinar.
Brkić je podelio sa gledaocima Kurir televizije zašto najčešće dođe do požara nasred puta:
- Najčešće se to dešava sa filterom izduvnih sistema koji se u određenoj situaciji regeneriše i dolazi na temperaturu od oko 700 stepeni. Obično se to dešava kada nakon gradske vožnje pređete na auto-put i krenete brže da vozite, tada se taj deo usija na nekoliko stotina stepeni i obično gore automobili oko 2010. godine. Zato što su to bili prvi automobili sa tim uređajem, pa su malo istrošeni, a zbog neredovnog servisiranja njima se neki komad gume, izolir trake ili kabla nasloni i dotakne taj uređan pri višoj brzini.
Šljukić je istakao bitnost redovnog servisiranja vozila:
- Auto se ne pregleda samo pred more, kada redovno dolazite na servis sve te neke stvari koje se nagomilaju pred more, mogu efikasnije da se reše jedan po jedan tim redovnim servisom. Kada održavate auto, neće vam se desiti da pet stvari odjednom ne valjaju pred put ili bilo šta.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
FLAŠICA VODE MOŽE DA ZAPALI AUTOMOBIL: