Budućnost legendarnog brenda

Nokia kreće u novu eru: HMD odlazi, novi gigant preuzima!

shutterstock_nokia (2).jpg
Foto: Shutterstock
Nokia se sprema za veliki povratak na tržište mobilnih telefona i traži novog partnera za proizvodnju. HMD se povlači iz saradnje, a legendarni brend otvara novo poglavlje u svojoj istoriji.

Finska tehnološka legenda konačno podiže zavesu i najavljuje svoj veliki povratak na tržište mobilnih telefona. Partnerstvo sa HMD Globalom se bliži kraju, a Nokia je već u potrazi za novim strateškim saveznikom koji će nositi njen brend u narednim godinama.

Iako Nokia nije zvanično potvrdila promenu partnera, industrijski izvori i analitičari spekulišu da kompanija traži novog proizvođača koji će pomoći da se legendarni brend vrati na tržište mobilnih telefona. Spekulacije su odmah krenule, a fanovi se pitaju - ko će biti dovoljno moćan i hrabar da preuzme taj zadatak?

shutterstock-nokia.jpg shutterstock-nokia.jpg
Foto: Shutterstock

Zbogom Nokia telefonima pod HMD-om

Kompanija HMD Global je tiho uklonila sve pametne telefone sa Nokia logoom sa svoje zvanične stranice. Ostali su samo klasični modeli, što jasno signalizira da je ova saradnja na samom kraju i da se HMD okreće svom putu.

I dok Nokia odlazi iz pametnog dela HMD portfolija, HMD kreće u novu eru, sopstvenim brendom, sopstvenim dizajnom, i bez senke legendarnog imena koje ju je do sada pratilo. Više nema sumnje - rastanak je zvaničan.

Foto: Shutterstock

Nostalgija kao poslednji ples

U pokušaju da se dostojno oprosti od Nokia brenda, HMD planira lansiranje serije retro modela, modernih verzija legendarnih telefona koji su nekada vladali tržištem. Među njima su Nokia 3510, 5710, 130, 150 Music i čuvena 8310, svi redizajnirani i prilagođeni današnjim standardima.

Ovi uređaji sa fizičkim tasterima i minimalističkim dizajnom nisu tu da bi osvojili tržište, već da bi probudili emocije. HMD koristi ovaj potez da zatvori jedno poglavlje, ali i da pokuša još jednom da kapitalizuje na talasu nostalgije koji u tech svetu nikada ne prestaje.

HMD gradi svoj identitet

Iza kulisa, HMD se već pozicionira kao nezavisan brend. Pokrenuli su vlastitu liniju Android telefona, kao i modularne uređaje za poslovne korisnike i developere, čime jasno daju do znanja da više ne planiraju biti samo "onaj što nosi Nokia ime".

Njihova strategija je zasnovana na pametnim partnerstvima, udružili su snage sa poznatim imenima poput Barbie, Heinekena i drugih, kako bi osvojili mlađu publiku i nišne tržišne segmente. Sve ukazuje na to da HMD više ne gleda unazad - već gradi svoj imidž od nule.

Nokia menja fokus: Od telefona ka infrastrukturi

Dok mnogi i dalje vezuju ime Nokia za mobilne telefone, realnost je potpuno drugačija. Danas je Nokia gigant u oblasti 5G infrastrukture, mrežnih rešenja i digitalne transformacije, sa projektima na gotovo svim kontinentima.

Nedavno su preuzeli tehnološku kompaniju specijalizovanu za optičke mreže i najavili promenu rukovodstva, što pokazuje ozbiljnost njihove strategije. Umesto pametnih telefona, Nokia sada gradi temelje globalne mreže budućnosti - tiho, ali odlučno.

Foto: Shutterstock

Počinje nova era: Ko će naslediti Nokiju? 

Nokia se ne vraća samo kao brend, već kao simbol otpornosti i reinvencije. Pitanje više nije da li, već ko će preuzeti vođstvo u sledećem poglavlju ovog tehnološkog klasika. Dok HMD ide svojim putem, Nokia traži novog partnera. Možda se sprema nešto veće nego što iko trenutno može da zamisli.

Svet tehnologije spreman je za novu revoluciju, a Nokia je ponovo u igri da je pokrene i ponovo oblikuje tržište telefona. Sada sa potpuno novim vizijama i strateškim ciljevima zavisiće od hrabrosti da pomeri granice i iznenadi svoj svet.. Spremite se, jer naredna faza giganta se može zauvek promeniti i vratiti legendu na tron.

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.