Prevara na koncertu Coldplay-a!

12 sati od običnog snimka do katastrofe: Skandal godine snimljen slučajno

Reakcija frontmena nakon otkrivanje afere na koncertu Foto: Ethan Miller / Getty images / Profimedia, printscreen/tiktok/changenameback2redskins
Na koncertu Coldplay-a, kamera je snimila neprijatan trenutak između dvoje ljudi, što je izazvalo lavinu komentara. Video je postao viralan i doveo do velikog skandala u jednoj tehnološkoj firmi. Ovako je teklo 12 sati skandala, u kom je algoritam napravio priču meseca

Tokom koncerta Coldplay-a na stadionu Gillette, "kiss cam" kamera je uhvatila muškarca i ženu u zagrljaju. Umesto očekivanog osmeha i poljupca, usledio je vidan šok, žena se brzo odmakla, muškarac izbegao kameru, a Kris Martin se našalio da bi možda mogli da imaju aferu.

U tom trenutku delovalo je kao obična nezgoda na koncertu. Međutim, nekoliko prisutnih odmah je počelo da se pita ko su oni i šta se zapravo dogodilo, što je pokrenulo lavinu komentara i nagađanja na društvenim mrežama.

Ljubavnici uhvaćeni na koncertu Foto: Printscreen/X/GharKekalesh

TikTok snimak koji je zapalio internet

Grejs Springer, posetiteljka koncerta, snimala je publiku u nadi da će se i sama naći na velikom ekranu. Umesto toga, uhvatila je upravo taj neugodni trenutak i objavila ga na TikToku, sa natpisom: „Problemi u raju??“, tik pred jedan sat iza ponoći.

Springer je kasnije izjavila da u trenutku snimanja nije shvatila značaj situacije. Tek kada je s prijateljima pogledala snimak nakon koncerta, postalo joj je jasno da scena izgleda prilično kompromitujuće, i tada je počeo viralni efekat.

Internet detektivi otkrivaju identitet para

U roku od nekoliko sati, korisnici interneta su uspeli da otkriju identitet para, Endi Bajron, tadašnji CEO startapa Astronomer, i Kristin Kejbot, šefica HR sektora iste firme. Njihova imena su se brzo pojavila u komentarima ispod videa, bez jasnog izvora.

Već oko tri sata ujutru, ljudi su masovno počeli da ih pretražuju na Google-u. Odjednom, dvoje anonimnih ljudi iz publike postali su centar globalne internet pažnje, a njihova priča se iz "neprijatnog trenutka" pretvorila u ozbiljan korporativni skandal.

Brojke su eksplodirale

Storyful, kompanija koja se bavi istraživanjem društvenih mreža, koristila je karte sa koncerta i sirove video snimke Springer da potvrdi da je zaista bila na koncertu, rekao je Džon Hol, urednik sajta. Jedna po jedna, velike svetske novinske organizacije počele su da izveštavaju o priči.

Online diskusije su se zahuktale kasnije u četvrtak. PeakMetrics je zabeležio 30.000 objava na mreži X (nekadašnji Twitter) u toku jednog sata, tačnije oko 11 ujutru. Bajronovo ime je pretraženo na Google-u više od 2 miliona puta do tog popodneva, a na platformi Polymarket je uloženo više od 65.000 dolara u opklade o tome da li će ostati generalni direktor i kakva će biti sudbina njegovog braka.

Njegovo ime vladalo je Google pretragom Foto: Google

Od viralnog snimka do poslovne katastrofe

U četvrtak popodne, kompanija Astronomer je bila primorana da isključi komentare na svim društvenim mrežama zbog lavine negativnih reakcija. Internet korisnici nisu se zaustavili samo na paru, uključili su i suprugu Endija Bajrona, komentarišući njen profil.

U petak ujutru firma je izdala saopštenje da sprovodi istragu. Kasnije tog dana, Bajron je stavljen na odsustvo, a već u subotu je podneo ostavku. Skandal je razorio reputaciju u rekordnom roku, za manje od tri dana od objave videa.

Na udaru preko 150 radnih mesta Foto: Shutterstock

Skandal koji je pretvorio startap u poznato ime

Iako je skandal naneo ozbiljnu štetu, kompanija Astronomer je pronašla i određenu korist. Suosnivač Pit DeDžoj, koji je preuzeo vođenje firme, izjavio je da je pažnja medija "učinila Astronomer poznatim imenom", što je malo koji startap doživeo.

Mim stranice, brendovi kao što su Netflix i Nando’s, pa čak i analitičari, komentarisali su snimak iz raznih uglova, od korporativne kulture do digitalnog nadzora. Na sledećem koncertu, Kris Martin je upozorio publiku, "Ako niste našminkani, sad je vreme!"

Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.