Katastrofalan pad prodaje Jaguara: Sramotna potražnja i potpuno prazni saloni
U aprilu 2025. Jaguar je prodao svega 49 vozila u celoj Evropi — pad od 97,5 % u odnosu na 1.961 registrovano vozilo u aprilu 2024.
Od januara do aprila ukupne evropske isporuke bile su samo 2.665 automobila, što predstavlja pad od oko 75,1 % u odnosu na isti period prethodne godine.
Globalni pad i nedostatak modela
Jaguarova globalna prodaja za fiskalnu 2024/25 iznosila je 26.862 vozila, što je pad od 85 % u odnosu na vrhunac iz 2018. godine (180.833 jedinica). Pad u prodaji "legacy" modela (XE, XF, F-Type, I-Pace, E-Pace) iznosio je 72 %.
Strateški “sunset” i rebranding
Krajem 2024. Jaguar je zaustavio proizvodnju gotovo celokupne palete modela, stvarajući vakuum u salonima — bez novih vozila i bez prodaje. To je deo strategije rebrendiranja i prelaska na isključivo električna vozila pod kampanjom “Reimagine”.
Vizuelni identitet potpuno je izmenjen: novi minimalistički logo ("J"), slogan “Copy Nothing”, ali bez ijednog novog automobila u ponudi. Ova odluka izazvala je brojne negativne reakcije u javnosti i među lojalnim kupcima.
Reakcije tržišta i posledice
Saloni Jaguara širom Evrope bili su potpuno prazni, mnogi bez ijednog vozila na stanju. Reuters beleži pad ukupne prodaje JLR grupe za 10,7 % u Q1 2025, posebno zbog prekida izvoza u SAD. Jaguar je najavio ukidanje do 500 menadžerskih radnih mesta u UK, usled drastičnog pada profita.
U galeriji pogledajte fotografije Jaguara s električnim GT modelom:
Da li je ovo kraj — ili samo pauza?
Analitičari tvrde da je pad delimično planiran.Jaguar sprovodi radikalnu transformaciju u EV brend sa ultra-premium pozicijom.
Tokom "Investor Day" događaja krajem 2024. zabeležen je porast interesovanja za brend za 110 %, iako nijedno novo vozilo još nije lansirano.
Planirani povratak Jaguara na tržište očekuje se krajem 2025. godine, sa električnim GT modelom i potpuno novom strategijom.
Zaključak
Jaguar je u aprilu 2025. dotakao istorijsko dno:
- 97,5 % pad prodaje u Evropi
- −85 % globalno
- −72 % pad prodaje aktuelnih modela.
To jeste sramotna cifra za brend ovakvog nasleđa — ali istovremeno deo drastične tranzicije u novu eru luksuzne električne mobilnosti.
Video: "Iz besnih automobila mi kažu da sam seljak, a onda sednem u Jaguar"