FPÖ NIJE ŽALIO PARE ZA SAMOREKLAMU: Slobodarci potrošili 2016. milione evra!
Foto: Reuters

ima se

FPÖ NIJE ŽALIO PARE ZA SAMOREKLAMU: Slobodarci potrošili 2016. milione evra!

Austrija -

BEČ - Od svih političkih partija u Austriji, tokom 2016. godine najviše novca na reklame potrošio je FPÖ.

Prema podacima kompanije za istraživanje tržišta „Fokus“ , koje je objavila Austrijska novinska agencija, prošle godine je Slobodarska partija potrošila čitavih 4,2 miliona evra na reklamiranje.

U 2016. godini, na reklamiranje predsedničkih izbora je potrošeno 19,4 miliona evra bruto, dok je u 2015. godine bruto vrednost reklamiranja iznosila 39,7 miliona evra. „Tokom političkog oglašavanja u 2016. godini najviše novca je sasvim prirodno izdvojeno na predsedničke izbore, ipak to je samo polovina novca, koja je potrošena za političko oglašavanje 2015. Pre svega za to su zaslužne intenzivne kampanje povodom različitih pokrajinskih izbora 2015., posebno u Beču ali i u Gornjoj Austriji, gde se glasalo u Štajerskoj i u Burgenlandu“ , rekao je menadžer Fokusa Ronald Luiser.

Dok je SPÖ tokom 2015. bio apsolutni šampion u vrednosti potrošenog novca za političko oglašavanje, 12,3 miliona evra, 2016. godine su zauzeli drugo mesto sa ukupno 3,9 miliona evra, odmah iza FPÖ koji je potrošio 4,2 miliona. Iz tabora zelenih je za reklamiranje svog predsedničkog kandidata Aleksadar Van der Belena, potrošeno čitavih 3,7 miliona evra.

„Trka između zelenih i slobodarske partije u političkom reklamiranju je bila jednako uzbudljiva kao i sami izbori“ , zaključio je Luiser. Prvi put se prošle godine u Austriji u političko oglašavanje i reklamiranje sa ozbiljnom vrednošću uključila i izvan klasično politička grupa, po ugledu na SAD, „Super PACs“ ( komitet za političku akciju).

Tako je prema podacima koje je izneo Fokus, za oglašavanje usmereno protiv FPÖ predsedničkog kandidata Norbert Hofera „ NE ÖXIT“ koje je finansirao industrijalac Hans Peter, potrošeno čitavih 1,7 miliona evra. Kada je reč o sredstvima oglašavanja koja su odvukla najveću količinu novca, rame uz rame se nalaze štampani oglasi i vanjsko reklamiranje na javnim površinama.

K.A.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track