NEOS: Država treba da dotira i nastavnike privatnih škola!

TRAŽE FER RASPODELU

NEOS: Država treba da dotira i nastavnike privatnih škola!

Austrija -
NEOS traži istinski "slobodan izbor škole bez školarine", uz izjednačavanje konfesionalno i privatno organizovanih škola

BEČ - Rezultati testiranja znanja učenika u Austriji pokazuju da najslabije rezultate imaju đaci koji idu u javne, državne škole. Istovremeno, u Beču jedna četvrtina đaka ide u privatne škole. Ovo pokazuje da se kvalitet javnih škola mora poboljšati, poručuje Beate Majnl-Rajzinger (Beate Meinl-Reisinger), šefica NEOS-a za Beč i vodeća kandidatkinja na listi partije NEOS za izbore za Skupštinu Beča 11. oktobra.

Rajzingerova istovremeno podseća da su mnoge škole specifičnih usmerenja (Montessori, Waldorf i dr.) osnovane na privatnim inicijativama, te da deluju uspešno zahvaljujući velikim delom entuzijazmu i angažovanju roditelja đaka. Međutim, za razliku od škola koje su osnovale verske zajednice, škole koje deluju na bazi slobodnih inicijativa jedva da dobijaju ikakvu državnu podršku. Rajzingerova navodi da škole verskih zajednica dobijaju nadoknadu za troškove personala, što znači 80 odsto svih troškova, dok se privatne škole moraju zadovoljiti sa samo deset procenata.

Poboljšati kvalitet javnih škola... Beate Majnl-Rajzinger šefica NEOS-a za Beč
Poboljšati kvalitet javnih škola... Beate Majnl-Rajzinger šefica NEOS-a za Beč

Uprkos novčanim prilozima roditelja i njihovom dobrovoljnom, besplatnom radu za školu, na ovom području su neophodne inicijative sa modernim konceptima, smatra Rajzingerova. U prvoj fazi, NEOS traži istinski "slobodan izbor škole bez školarine", uz izjednačavanje konfesionalno i privatno organizovanih škola.

"Državne škole moraju da trpe veliki broj učenika u jednom odelenju, a mnoge privatno organizovane škole jedva finansijski preživljavaju. Ovakva nejednakost nije opravdana. Preuzimanje troškova školskog kadra privatnih škola od strane države, dakle dotacije kakve dobijaju konfesionalne škole, mnogo šta bi poboljšalo", naglašava Rajzingerova.

Drugi korak bi trebao biti prelazak na finansiranje po principu "novac prati učenika". Iz NEOS-a predlažu "kombinaciju finansiranja objekata, dakle školskih zgrada, sa finansiranjem subjekta, dakle učenika koji trebaju dobiti šansu". Konkretno, za školovanje dece koja su iz slabije obrazovanih porodica, kao i onih siromašnijih, država bi trebala odvajati više sredstava.

"Samo tako bi bilo fer", kaže Rajzingerova.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track