Najnovije vesti

DIGITALNA BUDUĆNOST NA JEDNOM MESTU: Instant plaćanja pobeđuju kartice, osiguranja plaćaju štetu čak i onlajn (KURIR TV)
Foto: Kurir TV

KONFERENCIJA amg

DIGITALNA BUDUĆNOST NA JEDNOM MESTU: Instant plaćanja pobeđuju kartice, osiguranja plaćaju štetu čak i onlajn (KURIR TV)

Održiva budućnost

Dokle se stiglo sa digitalizacijom bankarskog i sektora osiguranja u Srbiji, šta nam to banke i osiguravajuće kuće novo nude, koje digitalne platforme su na raspolaganju klijentima, i šta oni najviše koriste, gde su neiskorišćene mogućnosti, samo su neka od aktuelnih pitanja na koja ćemo odgovore pokušati da damo na trećoj online konferenciji Adria Media Group “Digitalno bankarstvo i osiguranje”.

U dva panela, kroz dijalog, učesnici će pokušati da odgovore na pitanja koja se tiču izazova sa kojima se, intenzivnije nego ikad, suočavaju sektori bankarstva i osiguranja.

Celokupnu konferenciju “Digitalno bankarstvo i osiguranje” pratite na našim kanalima: portalu Kurir.rs, Facebook stranici i YouTube kanalu Kurira, a na sajtu događaja digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com imaće i dodatne mogućnosti. 

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Panel 1: DIGITALNO BANKARSTVO – EKOSISTEMI INFORMACIJA SU NOVA TRŽIŠTA

Viceguvernerka NBS Dragana Stanić izjavila je da nove tehnologije prodiru u svakodnevni život, a da je stav guvernerke Jorgovanke Tabaković da centralne banke moraju imati veliku ulogu u pomoći toga da korisnici finansijskih usluga mogu da osete veću korist od toga.

foto: Kurir TV

"Zato je NBS među centralnim bankama koje su najbrže napravile korake kako bi podstakle i podržale ovaj proces. Zahvaljujući brojnim aktivnostima koje smo preduzeli na povećanju bezgotovinskih transakcija u prvom tromesečju 2020. godine u odnosu na isti period prošle godine, došlo je do rasta od čak 25,62 procenta u broju izvršenih transakcija upotrebom mobilnog bankarstva", rekla je ona. 

Stanićeva je rekla da ako posmatramo preduzetnike i pravna lica, broj transakcija iniciranih mobilnim bankarstvom za prvi kvartal ove godine u odnosu na isti period prošle godine veći je za 35,7 odsto.

"Primetno je da se povećao broj virtuelnih prodavnica sa 899 na kraju prvog tromesečja 2019. godine povećan na 1228 na kraju prvog tromesečja 2020. godine. U prvom tromesečju 2020. godine je izvršeno oko 4 miliona transakcija roba i usluga platnim karticama i elektronskim novcem na internetu u svim valutama, što je za 48,13 odsto više u odnosu na prvo tromesečje 2019. godine", izjavila je ona.

Viceguvernerka je naglasila da je prošle godine zaključeno 44.294 ugovora o finansijskim uslugama između banaka i korisnika zaključeno na daljinu, što je omogućeno usvojenim odlukama NBS.

foto: Kurir TV

Ona je objasnila da na tržištu osiguranja dominira neživotno osiguranje za 76,7 odsto, a da je osiguranje od auto-odgovornosti u 2019. godini zadržalo vodeće učešće sa 32,9 odsto, onda životno sa 23,3 procenta i imovinsko sa 18,7 odsto.

Kjara Cvetinović, rukovodilac IT službe Udruženja banaka Srbije, navela je u uvodnom obraćanju dva zanimljiva primera primene digitalizacije u svetu.

foto: Kurir TV

"Imamo zemlju severne Evrope u kojoj je zakonom uređeno ugrađivanje mikročipa između palca i kažiprsta, koji žele da sebi obezbede lagodniji život. S druge strane, u top 20 zemalja po rasprostranjenosti mobilnog plaćanja 15 su iz istočne Afrike! Srpski primer, ja sam jutros upisala dete u prvi razred osnovne škole i sve sam uradila na klik. To je ta digitalizacija koja treba da nam olakša život. Kada to posmatramo to, kakva je digitalizacija u bankarskom sektoru?", upitala je ona.

Mirko Španović, zamenik predsednika Izvršnog odbora Addiko Banke, izjavio je da ova banka vidi digitalizaciju ne kao izazov i trend, već šansu da povuče u odnosu na servis i kvalitet komunikacije sa klijentima u odnosu na konkurenciju.

"U tom smislu smo i kreirali pre 3 godine kompetent centar za digitalizaciju i u ovom trenutku predstavljamo lidera u našoj grupi zahvaljujući timu mladih ljudi koji su odgovorni za razvoj ditigalnih kanala. Tako smo pre više od godinu dana omogućili odobravanje kredita preko mobilnog telefona, a može se aplicirati i preko vikenda ili praznika. Naši klijenti za nekoliko minuta preko mobilne aplikacije mogu dobiti gotovinski kredit ili pozajhmicu po tekućem računu. Prošle nedelje smo izašli u medije sa novom inovacijom i aplikacijom mobilne banke koja omogućava ulazak novih klijenata preko mobilnog telefona bez dolaska u banku", rekao je Španović i dodao da deo poslova koje klijenti obavljaju u filijali danas prebace na mobilnu aplikaciju.

foto: Kurir TV

"U tom smislu smo daleko odmakli i jedan smo od lidera na našem tržištu" rekao je on.

Španović je rekao da su platne kartice odigrale veliku istorijsku ulogu u vezi s rastom BDP, ali da su nove generacije u transakcionim funkcijama, pre svega instant payment, naprednije od transakcija u karticama. 

"Kartice imaju navike kod trgovaca i klijenata banaka. Ali instant payment, pored prednosti kao što je da trgovac ima novac na računu od nekoliko sekundi, prvi put je omogućen 24/7 svih 365 dana u godini što je velika prednost u odnosu na ranije korišćenje modele", rekao je on i dodao da je na afričkom i azijskom tržištu drastično naprednije plaćanje mobilnim telefonom ali zato što oni nisu imali tradiciju plaćanja karticama, zbog čega su preskočili ova fazu u platnom prometu.

"Danas kartično poslovanje se prilagođava modernim trendovima. Imate na mobilnom telefonu mogućnost sa MFC tehologijom mogućnost da sa virtuelnom karticom iskoristite mobilni, koristeći postojeću infrastrukturu kartičnog poslovanja. Imate na modernim, svetskim tržištima bankomate sa čijih ekrana vidite operatera i pričate sa kontakt-centrom na ulici", rekao je on i dodao da će kartice još neko vreme živeti iako su moderni sistem brži.  

Španović je rekao da u prvom kvartalu ove godine preko 90 odsto transakcija banke je obavljano preko digitalnih kanala.

"Klijent koji jednom izvrši takvu transakciju, više se ne vraća u filijalu. Važno je napomenuti da ljudi iz e-bankinga masovno prelaze na m-banking jer mobilni telefon smatraju kičmom buduće komunikacije sa bankom. Naša banka je omogućila preko mobilnog u nekoliko minuta da se otvori novi račun, a upravo smo u pripremnom periodu gde potvrđujemo da novi klijenti svaki dan sa dobrim komentarima otvaraju račune u našoj banci", rekao je on i dodao da je broj potpisanih ugovora za kredit i pozajmicu preko mobilnog telefona veći od najproduktivnije filijale koju imaju u banci.

"Utvrdili smo i da je vreme kada se aplicira za taj proizvod, uglavnom, praznicima ili vikendom zbog čega je suštinski važno da se taj proizvod produži iznad klasičnog radnog vremena bankarske mreže", objasnio je Španović.

On je dodao da zahvaljujući državnim regulativama postoji sigurniji proces arhiviranja podataka o klijentu od snimka razgovora pa nadalje.

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Miloš Polovina, član Izvršnog odbora Mobi Banke, rekao je da je KOVID-19 kriza donela ubrzanu digitailzaciju i pomerila u svim sferama kompanije da idu ka digitalizaciji.

"Neke stvari su se desile brzo, a pričali smo o njima dugo. Ako pogledate početak krize NBS je delovala kao direktna podrška  građanima. Reagovali su energično i odlučno, uveli su moratorijum na kredite što se pokazao građanima kao "pojas za spasavanje" a i sada nakon toga sa pospešivanjem likvidnosti i građana, pokazali su se kao sigurna luka na čemu im čestitam", izjavio je on i dodao da je druga dobra stvar u digitalizaciji izbacivanje e-šaltera PIO fonda.

foto: Kurir TV

"Po meni je to čist pokazatelj da je digitalizacija moguća ako se to želi i hoće. Uzevši sve to u ozbir i mi kao banka smo, prateći uputstva NBS, krenuli da dajemo pogodnosti našim korisnicima. Primetili smo veliki skok onlajn plaćanja u toku ovih meseci kada su građani bili sprečeni da odlaze bilo gde", rekao je on.

Polovina, koji je bio jedan od idejnih pokretača uvođenja instant plaćanja na prodajnim mestima, objasnio je da je ova ideja bila začeta u Udruženju banaka Srbije.

"Instant plaćanja su zamišljenja da zamene plaćanja i tako smo došli do QR koda. Ono gde je trebalo poraditi je kako će klijenti to koristiti. Zakon i regulativa je propisala da banke treba da omoguće krajnjim korisnicima, a ako pogledamo trgovce bez kojih to ne može da se radi je deo na kojem moramo da poradimo. Ono što smo mi tada razmatrali je šta to donosi trgovcu u smislu finansijskog efekta, a druga koliko je bitno omogućiti da je taj način plaćanja jednostavan za zaposlenog trgovca koji stoji preko puta krajnjeg korisnika", rekao je on.

NBS je sa jednim velikim trgovinskim lancem već ušao u realizaciju ovakvog načina plaćanja, a Polovina je objasnio princip da krajnji korisnik izgeneriše QR kod na ekranu telefona.

"A jednostavnosti je doprinelo da čovek koji radi na blagajni treba  samo da odskenira taj telefon. To je jako bitno zbog sistema rada. Ljudi koji rade na kasama skeniraju robu, na kraju će skenirati i telefon, a nemate nikakav proces učenja za njih. Nemate ništa novo, sem da na kasi izaberu mobilno plaćanje umesto kartice ili keša", rekao je on.

Polovina je dodao da je drugi aspekt priče kako omogućiti to isto za nekoga ko nije veliki lanac, odnosno za neku cvećaru, frizerski salon ili perionicu kola, a za koga se ne može očekivati da će razvijati veliku infrastrukturu.

"Tu glavnu ulogu imaju prenosni uređaji. Da li će se ti trgovci okrenuti načinu IPS pokaži ili skeniraj, ne bitno je, jer su svi korisnici mobilnog bankarstva bilo koje banke suštinski spremni za takav način plaćanja. Poslednja stvar koja je ključna je rasprostranjenost tog načina plaćanja kod trgovaca", rekao je on i dodao da će mnogo energije morati da se uloži u masovnu promociju ovog načina plaćanja jer bi moglo da dođe do toga da se usluga ugasi.   

Polovina je rekao da je Mobi banka od početka zamišljenja kao digitalna.

"Nama je to gen. Sve što radimo je digitalno. Koliki god broj transakcija je bio digitalan i 99 odsto preko moblinog telefona. Sve se svodi na kreiranje očekivanja. Ako je očekivanje da treba da idete do banke kada se probudite, to je dilema na šta ćete potrošiti vreme jer vam, verovatno, treba jedan dan. Kada dođete u situaciju da uzmete kredit tako što ste pritisli par dugmića i dobili ga za 5 minuta, automatski se sve menja", rekao je on.

Polovina je dodao da je njegova banka od početka uvela digitalne usluge, koje sada uvode i druge banke, ali da je ova trka "maraton".

"Ako svi uspemo da istrčimo maraton ja mislim da će naša zemlja biti jedno fantastično mesto", rekao je on.

Polovina je objavio da je digitalni identitet zapravo identitet ljudi u mreži, a da je suština onoga što ljudi u digitalnom svetu posmatraju kao "ličnu kartu" koja nedvosmisleno govori da "sam ja ja". 

"Takva tehologija donosi da više ne moramo da ulazimo u filijalu", rekao je on.

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Vladimir Vasić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije, izjavio da je NBS i država putem Strategije informacionog društva i Strategije ditigalnih veština do 2024. godine, utrla put u kom pravcu treba ići sa digitalnim razvojem. On je objasnio da kod ljudi postoji i strah od novih tehnologija, a da je ključno naučiti ih da im tehnološka rešenja poboljšavaju živote.

foto: Kurir TV

"Mislim da je Srbija na dobrom putu. Ako pogledamo strategije EU koje se tiču digitalnog bankarstva i tehnologija, one su prepoznate kao značajan faktor uticaja na rast i inovativnost. I deo su digitalne strategije za Evropu. Tako da smo mi tu negde u tom delu. Siguran sam da smo u poslednja dva meseca prešli duži put nego poslednje dve godine", rekao je on i dodao da je sa svojom porodicom dao doprinos digitalnom razvoju zbog toga što svi sad češće naručuju robu onlajn.

Vasić je naglasio da Udruženje banaka Srbije zajedno sa NBS i drugim bankama probaju da nađu proizvod koji funkcioniše, a jedan od njih je video-poziv i dobijanje računa po čemu smo prvi u regionu.

"Dobio sam informaciju da je za vreme korone negde oko 320 kredita odobreno na ovaj način. Možda deluje malo, ali je to značajan početak i mogućnost da ljudi iz kuće dobiju kredit. A to će se širiti", rekao je on.

Vasić je pričao i o platimatiku, odnosno direktnim zaduženjima, što je proizvod koji već postoji u EU

"Taj proizvod već postoji u EU i on ima za zadatak da građanima, pre svega onim starijima koji teže savladavaju informacione tehnologije. Znamo da u Srbiji ima 1,78 miliona penzionera što je 26 odsto populacije. Bez želje da nekoga uvredim, njihova sklonost ka prihvatanju digitalnih inovacija manja nego kod neke druge populacione kategorije. Mislim da je ovaj proizvod jedan od onih koji bi mogao da pomogne toj kategoriji da redovno izmiruje svoje obaveze automatizovano", rekao je on.

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Panel 2: DIGITALNO OSIGURANJE – SIGURNOST U SLUŽBI LJUDI

Nikola Đukić, član IO i Izvršni direktor za prodaju UNIQA osiguranja, izjavio je da ova kuća nudi 3 proizvoda u svom web šopu.

foto: Kurir TV

"To su proizvodi putnih asistencija, osiguranje pomoći na putu u slučaju kvara na automobilima i osiguranje domaćinstva. Uz ovo imamo i kalkulator za nešto što je sada aktuelno, a to je zdravstveno osiguranje", rekao je on.

Đukić je objasnio da onlajn osiguranje u ovoj kući podrazumeva da klijent završi sve poslove iz svog doma, bez bilo kakvog kontakta ili dolaska u filijalu, a da polisu dobije na svoj e-mail. 

"Što se tiče onlajn prodaje, istraživanja naše grupe su pokazala da veliki broj potencijalnih klijenata dolazi na web šopove i informiše se, a jedan deo odluči da izvrši kupovinu. Trend koji prati i ostale industrije, prati i industriju osiguranja. I mi imamo rast prodaje 30-40 odsto godišnje, naročito prethodne dve do tri godine. Taj procenat raste, učešće u ukupnoj prodaji raste, broj proizvoda raste a klijenti se polako navikavaju na to da proširujemo svoju ponudu na web šopu", kaže Đukić i dodaje da nije dovoljno samo prodati polisu onlajn, već da klijenti očekuju da mogu da obave i sve drugo u vezi sa ugovorom onlajn.

"Mi smo prilično uspeli kroz našu video-procenu šteta da zaokružimo taj proces. Podstaknuti korona situacijom, omogućili smo prihvat rizika za kasko osiguranje putem onlajn procene. Idemo u tom pravcu da kompletna usluga bude zaokružena, a proteklih 6 meseci smo promovisali uslugu za naše klijente koja omogućuje da za pojedine vrste osiguranja imamo video-procenu, tako da više ne mora da se čeka procenitelj. Tu se ubrzava proces, a idemo ka digitalizaciji svih procesa", objasnio je Đukić.

Đukić je dodao da je sve više hardvera i softvera koji se tiče poboljšanja zdravlja, a da u tom smislu vidi mnogo veću povezanost svojih usluga sa tim modernim tehnologijama.

On je poručio da u ovoj kući rade "ljudi za ljude".

"I kroz proces digitalizacije ćemo zajedno da prođemo, ali poverenje koje ostaje među nama zasniva se na poverenju među ljudi. Ljudi koji rade za naše klijente uvek su dostupni", zaključio je Đukić.

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Marko Putnik, direktor Direkcije za pozicioniranje brenda “DDOR Novi Sad”, rekao je da je njihov web šop jedan kanal za način prodaje i dostupnosti za one koji tragaju za proizvodima osiguranja

"Kada pričamo o asistencijama za putna osiguranja ljudi često zaborave da ih kupe na vreme, pa su obično vikendi ti kada je potrebno uraditi kupovinu tih proizvoda pa je dostupnost onlajn servisa mnogo jednostavnija i brža nego bilo koja druga. Što se tiče budućih koraka, možemo da pričamo o segmentacijama klijenata koji će imati specifičnu uslugu kroz onlajn servise i važno je da u tim slučajevima možemo da odgovorimo na njihove potrebe", kaže Putnik.

foto: Kurir TV

Putnik je rekao da DDOR osiguranje dugo ima mogućnost različitih načina komunikacije sa klijentima kroz digitalne kanala, pa tako čet postoji odavno. Ipak, on kaže da postoje i određeni segmenti koji zahtevaju neposredni kontakt.

"Vreme koje je za nama nas je naučilo da taj kontakt može da bude na različite načine, recimo pomoću korisničkog centra ili četa, da mogu da se pronađu načini i naprave kontakti, pa čak i direktni, između ljudi koji prodaju i hoće da kupe osiguranje, ili klijenata koji žele da zakažu procenu štete. S tim u vezi smo uspeli da napravimo sistem za zakazivanje procene štete, upravo da bi se taj direktni kontakt izbegao", rekao je on i dodao da je tokom vanrednog stanja, čak, napravljen i sistem onlajn zapošljavanja novih kadrova kako bi se izbegao direktan kontakt.

On je naglasio da ugovaranje na daljinu omogućava da se mnoge stvari završe brže i jednostavnije.

"Transparentnost i jednostavnost jesu preduslov, ali za dugoročnu saradnju između osiguravajuće kuće i klijenta mora da postoji poverenje koje se dešava u trenutku isplate štete. Zbog toga taj koncept osiguranja jeste investicija, a ne trošak", rekao je on.

"Što se tiče budućih koraka DDOR je činjenicom da je na tržište izbacio proizvod koji se tiče brige o obolelima od epidemije i pandemije drži ritam sa potrebama klijenata. Vrlo pažljivo se osluškuje i spremamo mnoge druge stvari za naredni period, i digitalizovane i manje digitalizovane", najavio je on.

"Ono što će digitalizacija da omogući jeste da nove generacije će moći da koriste naše usluge i brže im pristupaju. Potrudićemo se da taj ritam pratimo, pomažemo i diktiramo time što ćemo omogućiti da kanali kojima su dostupne naše usluge se inoviraju svakodnevno", zaključio je on.

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Alen Žagar, menadžer za digitalizaciju Generali Osiguranje Srbija, objasnio je njihovi klijenti mogu iz svog doma kupiti 5 proizvoda u nekoliko klikova putem njihove mobilne aplikacije koja je dostupna u android i IOS sistemu.

"Ona objedinjuje efikasnije i brže izdavanje polise kroz jedan potpuno digitalizovan proces od ponude osiguranja, preko plaćanja, do samog izdavanja polise za klijenta. Mi oko te aplikacije gradimo "ekosistem" koji ne podrazumeva samo funkcionalnost da klijent može kupiti proizvode osiguranja, već čitav niz usluga i servisa namenjenih klijentima - od kataloga svih naših proizvoda, do GPS lokacija naših filijala, besplatnog četa i video poziva, lojalti programa, prijave štete, kontakta hitnih službi i niza funkcionalnosti namenjenih klijentima zdravstvenog osiguranja. Klijenti mogu kupiti osiguranje putem web šopa koji se nalazi na zvaničnog internet stranici. Klijenti imaju mogućnost i da kupe naše osiguranje putem e-bankih aplikacija svojih banaka. Na taj način pravimo sinergiju između osiguranja i banaka", rekao je Žagar.

foto: Kurir TV

Žagar je rekao da čista onlajn kupovina čini do 10 odsto ukupnog broja polisa koje prodaju i dodao da ova kuća neće odustati od direktnog kontakta između klijenata i savetnika o osiguranju, naročito što se tiče "komplikovanih" proizvoda kao što su životno, zdravstveno ili kasko osiguranje.

"Ideja je da napravimo digitalne alate za našu prodaju silu gde će u jednom susretu sa klijentom moći da proda osiguranje i izađe u susret klijentu, a da ne oduzimamo vreme ni nama ni klijentu", rekao je on.    

Žagar je dodao da su ovoj kući našli prelazna rešenja kako kod kupovine osiguranja, tako i kod prijave štete i ne mora da dolazi u poslovnicu.

"Tako klijent sad veće može da fotografiše svoje vozilo, a te fotografije pošalje osiguranju na dalje procesuiranje. Ovo je ideja vodilja kako treba da te stvari nastavimo i uvodimo u svoje standardne procedure. Tako od uvođenja vanrednog stanja, imali smo 500 polisa osiguranja na daljinu", objasnio je Žagar. 

"Svi zajedno bi trebalo da poradimo na većoj edukaciji stanovništva o važnosti osiguranja a digitalizacija će sama po sebi doći, dok mi svi treba što aktivnije da budemo uključeni u to", zaključio je on.   

Posetite EXPO ZONU na sajtu konferencije http://digitalno-bankarstvo-osiguranje.adriamediagroup.com/ . I saznajte sve o kreditima, novim paketima osiguranja, digitalnim platformama koje su kreirane kako bi vam olakšale korišćenje finansijskih usluga, tokom tri sata, od 12 do 15 časova. Imate mogućnost da se 1 na 1 informišete o novim praktičnim aplikacijama i trendovima u ova dva sektora, ili razgovorom sa agentima preko dajrekt četa tokom celog dana.

Ratko Živković, Wiener Stadtische Osiguranje Beograd, rekao je da se u ovoj kući razmišljalo kako ponuditi proizvode klijentima i drugim onlajn kanalima sem web šopa.

"Na web šopu već imamo putno osiguranje i osiguranje stambenih objekata. Tu moram da napomenem da nismo išli logikom da produkti moraju da budu do kraj isti, jer u digitalnom okruženju kada je klijent u prilici da razmišlja i bira osiguranje, njemu treba pojednostaviti neke stvari. Zato smo, na primer, osiguranje stambenih objekata drastično pojednostavljivali i došli do rešenja za klijenta a da i dalje ima kvalitetno osiguranje. Tako da mi sada imamo nekoliko produkata na mobilnim aplikacijama, tako da naši klijenti kada pozovu agenta 24/7 mogu dobiti produkt i putnog osiguranja, osiguranja stana pa čak i osiguranja MSI, tj. male trgovinske radnje i slično. I to na način da će im biti izdata ponuda sa kojoj će, po uplati, biti osigurani", objasnio je Živković i dodao da su banke te koje su postavile jedan broj digitalnih alata koje osiguravajuća industrija pokušava da otprati.  

foto: Kurir TV

"Zato smo mi odlučili da uvedemo i klijentski portal koji će tokom leta biti aktiviran, a gde će nakon prodaje klijenti moći da urade brojne stvari po pitanju svog ugovora", rekao je Živković.

"Dugi niz godina imamo web šop sa putnim osiguranjem, a poslednje 3 iz godine u godine imamo rast od 30 odsto", dodao je on.

Živković kaže da je rađeno istraživanje koje je pokazalo da 13 odsto putnog osiguranja se dešava preko web šopova.

"S druge strane, ono što je veoma važno je digitalizacija ne samo prema klijentu nego prema našoj prodajnoj mreži. Mi smo to prepoznali i bili smo uzbuđeni kada smo našu mobilnu aplikaciju završili i dali kolegama u prodaji, koji su posećivali klijente. Kada je prva polisa sklopljena kada je prodavac na licu mesta sa klijentom dogovorio polisu, a ovaj platio i bio osiguran, to je za nas bilo fantastično otkriće. Mi smo tu saznali da naši klijenti, koji imaju firme, jako vole da završe sve na jednom mestu", rekao je on.  

Živković je dodao da je pomoću jedne aplikacije skraćeno vreme obrade zahteva klijenta sa 4 minuta na samo 40 sekundi!

"To je izuzetna ušteda kako sa naše strane, tako i sa aspekta klijenta", rekao je on.

Živković je najavio da će komunikaciju sa klijentima ravnomerno razvijati, a možda testirati i neke nove. 

"Kod zdravstvenih osiguranja možda jedan od najvećih iskoraka će biti ako bude primenjena tehnologija telemedicine, jer će ona dovesti do velikih ušteda i iskustva kako klijenata klinika, tako i osiguranja", rekao je on.

Živković je rekao da je pred osiguravajućim kućama najveći izazov da ostanu "čvrsto na zemlji" bez obzira koliko digitalizacija može da nas vine visoko.

"Ono što postoji danas, i što kroz digitalizaciju mora da se provlači, to je human odnos i razumevanje potreba klijenata. Njima treba neko ko će da ih vodi kroz život i rešava probleme. To je jedini način kako digitalizacija može da pomogne. Mi smo tu zbog klijenata i tu digitalizacija može da pomogne", rekao je on.

(Kurir.rs)