Značajan rast prihoda i profitabilnosti u prvoj polovini 2021.
Foto: Promo

Značajan rast prihoda i profitabilnosti u prvoj polovini 2021.

Održiva budućnost

Posebno raduje organski rast prodaje od gotovo 9 odsto u odnosu na prvo polugodište 2019. godine, u kojoj je Atlantic ostvario istorijski najveće prihode

Atlantic Grupa je u prvoj polovini 2021. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 359,7 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 9,7 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 51,6 miliona evra, što je bez jednokratnih stavki 6,7 odsto više nego u prvom polugodištu prošle godine. Kompanija je ostvarila neto dobit od 29 miliona evra, što predstavlja rast od 18 odsto kad se isključe jednokratne stavke.

“Atlantic Grupa je u prvom polugodištu 2021. ostvarila rast u svim poslovnim i distributivnim područjima, što je, u odnosu na isti period lane, posledica i bolje epidemiološke situacije na svim tržištima, kao i popuštanja mera za suzbijanje pandemije. Posebno smo ponosni na činjenicu da smo, uprkos svim izazovima, ostvarili organski rast prodaje od gotovo 9 odsto u odnosu na prvo polugodište 2019. - godine u kojoj smo imali istorijski najveće prihode. Zabeležili smo, takođe, novu najvišu cenu akcija, te smo isplatili i najvišu dividendu ikada. Svesni smo da će i nadolazeće razdoblje biti epidemiološki izazovno, pri čemu naši prioriteti ostaju isti: zdravlje i sigurnost naših zaposlenih, osiguranje nesmetanog nastavka proizvodnje i kontinuirano snabdevanje naših kupaca i potrošača te društvena odgovornost u najširem smislu“, komentarisao je predsednik Uprave Emil Tedeski.

Atlantic
foto: Promo

Pića, Donat i Kafa predvodnici rasta prodaje

Najbolji rezultat među poslovnim područjima ostvarili su strateška poslovna područja Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, s rastom od 16,1 odsto, Donat s rastom od 15,8 odsto i Kafa, pojedinačno najveća kategorija sa učešćem od 20,5 odsto u ukupnom prihodu i nosećim brendovima Barcaffe i Grand kafa, koja je rasla 10,3 odsto. Među distributivnim područjima prednjače Hrvatska s rastom od 10,6 odsto i Srbija s rastom od 9,7 odsto. Valja istaći i to kako su dva nova brenda – čokolada Jimmy Fantastic i paleta proizvoda na bazi zobi Boom Box, uspešno lansirani u martu i aprilu, na tržištima Hrvatske i Slovenije, sa odličnim početnim prodajnim rezultatima i sjajnom perspektivom na tržištu.

Nova fabrika i nova saradnja

Atlantic Grupa je, obzirom na odličan razvoj poslovanja i planove rasta u kategoriji delikatesnih namaza, u martu započela ulaganje u izgradnju nove fabrike proizvoda pod robnom markom Argeta i to na području opštine Kneginec u okolici Varaždina. Investicija ukupne vrednosti više od 50 miliona evra odvijaće se u nekoliko faza, a novi proizvodni pogon prema planu bi trebao da bude pušten u rad u roku od 15 meseci od izdavanja građevinske dozvole. Realizacijom svih faza projekta planirano je otvaranje i do 150 novih radnih mesta. U julu su pak Atlantic Grupa i Beri Kalebo (Barry Callebaut), vodeći svetski proizvođač visokokvalitetnih proizvoda od čokolade i kakaa, sklopili ugovor o saradnji, koja će unaprediti proizvodnju Atlanticovog etabliranog portfolija u asortimanu čokolada. Atlantic Štark je prvi regionalni strateški partner kompanije Beri Kalebo i njene fabrike u Novom Sadu, a ovo partnerstvo potvrđuje Atlanticovo usmerenje na dalji razvoj glavnih brendova u ključnim kategorijama.

Promo tekst

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja
track