NASA ZABILA LETELICU U ASTEROID: Pogledajte snimak dve sekunde pre udara VIDEO
Foto: Printscreen Twitter/NASA

dart

NASA ZABILA LETELICU U ASTEROID: Pogledajte snimak dve sekunde pre udara VIDEO

NASA je kasno sinoć uspešno udarila letelicom DART u asteroid.

Kako navode svetski mediji, bila je to istorijska misija jer se radilo o "prvom planetarnom testu za obranu" Zemlje od potencijalnog udara na način da se nebesko telo skrene s putanje.

Poslednji trenuci uoči sudara snimljeni su kamerom na letelici, a poslednju sliku letelica je snimila dve sekunde pre udara.

Cilj misije je da se Zemlja zaštiti od potencijalnog sudara asteroida ili komete koji bi mogao da se približi orbiti.

DART (Double Asteroid Redirection Test) prva je misija koja je pokušala da skrene sa putanje opasni objekt i spreči njegov udar u Zemlju, rekao je direktor svemirske misije Tomas Zurbuhen.

Program za rano otkrivanje pretnji

NASA je 2016. godine osnovala Kancelariju za koordinaciju planetarne obrane (PDCO) za rano otkrivanje pretnji, zaštitu Zemljine površine i praćenje putanja tih objekata.

Astronomi ne znaju da li Zemlji preti neko nebesko telo ali pre nekih 66 miliona godina, asteroid je ostavio ogroman krater na meksičkom poluostrvu Jukatan i moguće je da je on izazvao izumiranje dinosaura.

Svemirska letelica DART ima masu 610 kilograma i dimenzije 1,8 x 2,6 metara, a lansirana je 2021. iz Kalifornije raketom Falkon 9 kompanije Ilona Maska SpejsIks. U asteroid Dimorfos zaletela se brzinom od 6,6 kilometara u sekundi.

Kurir.rs/Agencije