MARS IPAK OPASAN ZA ŽIVOT: Naučnici izračunali koliko najviše može da traje LJUDSKA MISIJA na Crvenoj planeti! ŠOK OTKRIĆE
Foto: Printscreen Twitter/@NASAPersevere

studija

Ljudska ekspedicija na Mars davnašnja je želja istraživača svemira.

A pre dve godine čak se pričalo da će ljudi moći da se razmnožavaju na Marsu jer sperma na toj planeti prema tvrdnjama naučnika može da preživi i do 200 godina.

Međutim, čini se da su takve nade kratkog veka, jer stručnjaci sada preporučuju da ljudi ne bi trebalo da provedu duže od četiri godine na toj planeti. Prema jednoj od najnovijih studija o održivosti ljudskog života na Crvenoj planeti, naučnici navode da ako ljudi provedu duže od četiri godine na Marsu, nivo radijacije postaje nebezbedan.

Nalazi su objavljeni u časopisu "Advanced Earth and Science Journal".

- Naši proračuni jasno pokazuju da je najbolje vreme za lansiranje ljudskog svemirskog leta na Mars tokom solarnog maksimuma jer je moguće zaštititi se od solarnih energetskih čestica. Naše simulacije pokazuju da povećanje zaštite stvara povećanje sekundarnog zračenja koje proizvodi najenergetskiji GCR, što rezultira višom dozom, uvodeći ograničenje trajanja misije. Procenjujemo da potencijalna misija na Mars ne bi trebalo da pređe otprilike četiri godine. Studija pokazuje da svemirsko zračenje nameće stroga ograničenja i predstavlja tehnološke poteškoće za ljudsku misiju na Mars, ali takva misija je i dalje održiva - navodi se u studiji.

život, Planeta, Mars, Istraživanje, Crvena, Američki, Dokazi, Pustinja, života, Postojanje, Načnici
foto: Profimedia

Drugo istraživanje koje je sproveo tim UCLA otkrilo je da bi svemirska letelica na misiji ka i sa Marsa trebalo da pruži dovoljnu zaštitu tokom povratnog putovanja. Međutim, ako je materijal od kojeg je napravljena svemirska letelica previše gust, to bi zapravo moglo povećati količinu sekundarnog zračenja.

Drugi nalazi su uključivali obaveštajne podatke da bi najbolje vreme za napuštanje Zemlje bilo kada je solarna aktivnost na svom vrhuncu. To je zbog toga što je "solarni maksimum" na najmanje opasnom nivou.

(Kurir.rs/Dejli mejl)