KOJI SU UZROCI PADA AVIONA "BOING 787" U INDIJI? Vojinović objašnjava: Zadnji deo aviona će pružiti uvid, detaljna rekonstrukcija je bitan korak!
Jedini preživeli iz aviona je Višvaš Kumar Rameš, britanski državljanin indijskog porekla
Istražuju se uzroci ogromne tragedije, odnosno zbog čega se avion kompanije Er Indija srušio se u blizini aerodroma u Ahmedabadu, u indijskoj saveznoj državi Gudžarat, u četvrtak popodne. Broj poginulih je oko 300 ljudi, iako preciznih informacija još uvek nema, s obzirom na to da je avion pao na objekat, hostel za zdravstvene radnike.
Jedini preživeli iz aviona je Višvaš Kumar Rameš, britanski državljanin indijskog porekla. On je sedeo pored izlaza za slučaj opasnosti i uspeo da iskoči pre nego što je letelica potpuno izgorela. Let kompanije Er Indija, AI 379, bio je prinuđen na prinudno sletanje jutros nakon dojave o bombi – manje od 24 sata nakon što se dogodila teška avionska nesreća kod Ahmedabada.
U program emisije "Puls Srbije" se ovim povodom, uključio i Petar Vojinović, urednik portala Tango Six.
- Mislimo da je istraga tek počela. Ono što nikako ne možemo očekivati jeste odgovor na pitanje šta se konkretno dogodilo i zbog čega je avion pao. Ta istraga će trajati otprilike godinu do godinu i po dana. Za dve do tri nedelje biće izdat preliminarni izveštaj koji će, pre svega zahvaljujući ovoj sreći u nesreći – preživljavanju jednog dela poslednjeg segmenta trupa gde se nalaze crne kutije, odnosno uređaji koji beleže parametre leta i audio-komunikaciju između pilota i kontrole letenja – pružiti prve uvide - kaže Vojinović i dodaje:
- Na osnovu njihove komunikacije, koju ti uređaji bez ikakvih problema mogu da zabeleže, od trenutka udesa pa unazad nekoliko desetina minuta, biće urađeno sledeće: u najmanju ruku će se utvrditi šta sigurno nije uzrok. Pre svega, ukoliko audio-komunikacija između pilota i kontrole letenja ukaže na to da nije bilo tehničkih kvarova, ta informacija će biti prosleđena svim operaterima ovog tipa aviona – upravo za to i služi preliminarni izveštaj sa prvim informacijama.
Vojinović ističe da je jedini način utvrđivanja uzroka nesreće - detaljna rekonstrukcija.
- Detaljna rekonstrukcija utvrdiće posredne i neposredne uzroke ovog događaja. Ono što možemo da tvrdimo nedvosmisleno jeste dinamika nesreće, koja je, prema dva dostupna snimka, započela odmah nakon poletanja aviona. Ti snimci imaju određenu rezoluciju, ali ona i dalje ne omogućava jasan zaključak da se, na primer, nešto nije desilo sa zakrilcima. Još neke spekulacije koje su se pojavile ne mogu se sa sigurnošću potvrditi isključivo na osnovu tog snimka - rekao je Vojinović i dodao:
- Snimak, međutim, ukazuje na to da je cela sekvenca udesa trajala oko 55 sekundi – od ubrzanja aviona do pada. Moguće je da je došlo do prekida rada motora, ali ostaje pitanje zbog čega je do toga došlo.
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
Kurir.rs
7 SATI TERORA! BLOKADERI DANAS PLANIRAJU OPŠTI NAPAD NA SVIH 7 MOSTOVA U BEOGRADU - Policija upozorila da će akcije tretirati kao TERORISTIČKI ČIN!