Ljajić: Razloga da hrana poskupi nema
Foto: Zorana Jeftić

Ministar trgovine

Ljajić: Razloga da hrana poskupi nema

InfoBiz -
Srbija je imala dobru i rodnu minulu 2014. godinu, poručio je ministar

BEOGRAD - Ministar unutrašnje i spoljne trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je danas da sajam turizma pozicionira Srbiju kao značajnu turističku destinaciju i da do sledeće sezone nema razloga za povećanje cena hrane.

Ljajić je rekao da sajam turizma menja imidž zemlje i šalje poruku koja će značiti veći priliv turista iz celog sveta.Ministar je, takođe, najavio da do sledeće sezone nema razloga za povećanje cena hrane, jer je Srbija imala dobru i rodnu minulu 2014. godinu.

Na pitanje o učešću turizma u bruto društvenom proizvodu, Ljajić je odgovorio da on iznosi 1,8 odsto, a da je realan cilj da u narednom periodu bude tri odsto, što je svetski prosek.

Ministar je ukazao da je Srbija jedna od retkih zemalja u Evropi koja iz godine u godinu ostvaruje dvocifreni rast broja inostranih turista."Ovo jeste rekordna godina po mnogo čemu, kada govorimo o sajmu, dakle, ne samo zbog 1.100 izlagača, očekujemo i rekordnu posetu, jer prošle godine smo imali 62.000 posetilaca, ove godine očekujemo između 65.000 i 70.000 hiljada posetilaca", istakao je Ljajić.

Ljajić je rekao da očekuje mnogo ugovora i bilateralne susrete sa ciljem udruživanja kapaciteta pre svega sa zemljama regiona, kako bi se privukli turisti iz Kine, Japana, Koreje, arapskih zemalja i udaljenih destinacija.On je kao domaće brendove izdvojio Beograd, Novi Sad, planine kao što su Zlatibor, Kopaonik i Tara, banje kao što su Vrnjačka Banja, Bukovička Banja u Aranđelovcu, Kanjiža i Palić, manifestacije "Ezgit", Guča, "Birfest" i Dunav.

Ministar je rekao da su potrebne investicije u banje i da država ne može da bude vlasnik svih banja, nego da je neophodna privatizacija, jer je potreban svež i privatni kapital.

Govoreći o sporazumu o saradnji u oblasti turizma sa UAE, Ljajić je najavio da očekuje naredne godine značajno povećanje broja turista iz UAE i da taj sporazum predstavlja signal investitorima iz te zemlje."Svi stručnjaci kažu da je naša malina neuporedivo bolja od čileanske i poljske maline i umesto da proivodimo džemove i sokove od maline, izvozimo smrznute maline", rekao je Ljajić i dodao da je takva je situacija sa suncokretom i kukuruzom.On je ukazao da je neophodno da proizvodi dobiju zaštićeno geografsko poreklo, jer u Srbiji postoje 52 takva proizvoda, ali da od njih samo tri imaju međunarodni sertifikat.

Glavni izvozni proizvodi u oblasti hrane u minuloj godini su bili kukuruz, maline, šećer, jabuke, bezalkohoholna pića, pivo, voda i pšenica, naveo je Ljajić. Na pitanje o prodaji kompanije "Dunav hrana grupa" londonskom investicionom fondu, Ljajić je odgovorio da ne veruje da može doći do bilo kakvog poremećaja na tržištu.

Upitan o poskupljenju goriva, Ljajić je podsetio da je u proteklih dva meseca gorivo 11 puta pojeftinilo i da ne veruje da postoje razlozi za povećanje cena osnovnih poljoprivrednih proizvoda. Govoreći o jučerašnjem nadmetanju, gde su svi srpski mobilni operateri - Telenor, Telekom Srbija i Vip Mobajl dobili frekvencije koje omogućavaju uvođenje četvrte generacije mobilne telefonije, na javnom nadmetanju mobilnih operatera, Ljajić je potvrdio da se u državni budžet juče slio 21 milion evra i da to predstavlja korist za državu.

(Tanjug/Pink)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track