ŠIROKE RUKE: Železnice Srbije časte privatnike sa 7.000.000 evra
Foto: Dragan Kadić Ilustracija

Evo kako posluje najveći državni gubitaš

ŠIROKE RUKE: Železnice Srbije časte privatnike sa 7.000.000 evra

InfoBiz -
Bivši direktor odobrio privatnim firmama popust od čak 30 odsto na prevoz kamena, po ceni koja ne pokriva ni osnovne troškove javnog prevoznika

BEOGRAD - „Železnice Srbije“ odobrile su dvema privatnim firmama popust od 30 odsto za prevoz kamena, tako da bi im u roku od tri godine, koliko traju ugovori, praktično moglo biti poklonjeno sedam miliona evra, saznaje Kurir.

Izvor našeg lista iz te kompanije tvrdi da za popustom nema potrebe jer „Železnice“ nemaju konkurenciju, kao i da cena prevoza odobrena ovim privatnicima ne pokriva železničke troškove.Sporan obračunNaime, prevoz tone kamena za dva privatna preduzeća od Zvornika i Despotovca do Beograda i okoline „Železnice“, umesto 490 dinara, naplaćuju 350 ili 30 odsto manje, a svake godine, po ugovoru, treba da se preveze po milion tona za svako preduzeće. Prvi od ugovora potpisan je sredinom 2013, u međuvremenu su neki produžavani, a neki su i dalje na snazi.Prvi popusti odobreni su u vreme direktora Dragoljuba Simonovića, koji je posle silnih afera smenjen februara 2014, ali je nedavno postavljen za člana Radne grupe za restrukturiranje „Železnice“.- Kad se napravi obračun, cena prevoza je ispod troškova „Železnica“. Nema nikakvog osnova, a ponajmanje ekonomskog, da državna kompanija daje popust od 30 odsto privatnim preduzećima. „Železnice“ nemaju konkurenciju da bi morale da spuštaju cene na ovaj način, a alternativni prevoz kamionima je skuplji - navodi sagovornik Kurira iz „Železnica“.Prevoz kamena je u nadležnosti Direkcije za prevoz, na čijem je čelu u vreme sklapanja posla bio Negosav Teofilović, Simonovićev kadar.Bez kontrole- U „Železnicama“ je u vreme sklapanja ugovora postojalo odeljenje kontrole prihoda, koje, kako mu samo ime kaže, kontroliše rad direkcija. Odeljenje je bilo formacijski iznad Direkcije za prevoz i kontrolisalo je njen rad. Međutim, dok je Teofilović bio direktor direkcije, odeljenje za kontrolu prihoda prebačeno je u njen sastav, čime je ono od nadređenog postalo podređeno direkciji - navodi naš sagovornik.Kamen koji prevoze „Železnice“ koristi se za radove na pruzi u okolini Beograda i kod Smederevske Palanke.Dragoljub Simonović priznaje da je s jednom firmom potpisan jednogodišnji ugovor u julu 2013:- Cena je određena prema komercijalnoj politici i uz saglasnost pomoćnika generalnog direktora za finansije. Isti takav ugovor potpisan je ove godine s još jednom firmom - tvrdi on.

„Železnice Srbije“POPUST NA SIGURAN PRIHOD

U „Železnicama“ kažu da svakom klijentu u unutrašnjem saobraćaju koji garantuje prevoz velike količine robe - 200.000 tona i više, odobravaju posebne komercijalne uslove koji će dovesti do realizacije prevoza, a „Železnicama“ garantovati prihod. Na pitanje koliki je popust i cena odgovor nismo dobili.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track