NA UKLETOJ PRUZI ŽELEZNICE SRBIJE GUBE MILIONE EVRA: Velika šteta zbog nemara!

Železnice

NA UKLETOJ PRUZI ŽELEZNICE SRBIJE GUBE MILIONE EVRA: Velika šteta zbog nemara!

InfoBiz -
Nesposobni šine na 60 km dugoj deonici Šabac-Zvornik potiču čak iz 19. veka, a umesto da ih zamene, „Železnice“ na svakom iskakanju voza izgube 400.000 evra

BEOGRAD - Pruga Šabac-Zvornik „Železnicama Srbije“ godišnje donese desetak miliona evra prihoda, a ne prođe ni mesec dana da bar jedan voz ne iskoči iz šina jer su one čak iz 19. veka, dok su vagoni često pretovareni. Svako iskakanje donosi gubitak od oko 400.000 evra, pa se godišnje izgubi najmanje nekoliko miliona evra.U martu je, prema zvaničnim podacima, bilo iskliznuće voza sa četiri vagona, a u aprilu sa šest. Zatim je opet 29. maja u jedan sat posle ponoći iskočio voz sa šest vagona kod Lešnice, a 18. juna poslednji vagon u kompoziciji, kad je uništeno 100 metara pruge.Desetak dana pauze- Svako iskakanje znači da pruga ne radi desetak dana, pa je šteta samo zbog toga oko 40 miliona dinara, jer je dnevni prihod oko četiri miliona. Tu je zatim i šteta od nekoliko miliona na pruzi i isto toliko na vagonima. Prugom ide ruda, kamen za Bosnu i Srbiju - kaže sagovornik Kurira iz „Železnica Srbije“.Glavni razlog je, kako navodi, dotrajalost šina, zbog čega je ukinut prevoz putnika.- Pruga je iz 1896. i 1902. godine, ali dodatni problem je to što su vagoni pretovareni, pa umesto 50 voze i 60 tona. Prema ugovorima koje su „Železnice“ sklopile, privatne firme odgovaraju za količinu tereta, a to niko ne proverava - navodi naš sagovornik.On ističe da je deo problema mogao da se reši prilikom izmeštanja pruge zbog „Beograda na vodi“. Tad su dobijene šine koje su iz pedesetih, šezdesetih i sedamdesetih godina.Zlatna koka- Nije jasno zašto se ova zlatna koka ne modernizuje, barem ovim skinutim šinama. Međutim, „Železnice“ su rešile da najveći deo prodaju, i to kao staro gvožđe. Kupci su već počeli da ove šine nude firmama u Srbiji za njihove koloseke. Naime, mnoge firme imaju svoju prugu koja ih povezuje s državnom železnicom, pa te svoje deonice moraju da održavaju - objašnjava on.Nije jasno ni zašto su „Železnice“ odlučile da prodaju skoro sve šine skinute zbog „Beograda na vodi“.

„Železnice“ bez odgovoraUMESTO DA IH ZAMENE, PRODALI ONE KOJE VALJAJUU „Železnicama Srbije“, koje predvodi Miroslav Stojičić, nisu odgovorili na pitanja Kurira u vezi s prugom Šabac-Zvornik. Pitali smo i zašto deo šina skinutih zbog „Beograda na vodi“ nije iskorišćen na ovoj deonici. Nešto ranije „Železnice“ su potvrdile da je zbog „Beograda na vodi“ uklonjeno 30.074 metara šina postavljenih 1950. i 1974, od čega je za dalju upotrebu iskorišćeno manje oko 3.700 metara.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track