RAT ZA DOMAĆE TRŽIŠTE GRADSKOG PREVOZA: Srbe će voziti Hrvati, Ameri i domaći taksi!
Foto: Profimedia

ISTRAŽUJEMO

RAT ZA DOMAĆE TRŽIŠTE GRADSKOG PREVOZA: Srbe će voziti Hrvati, Ameri i domaći taksi!

InfoBiz -
IZBOR: Domaći prevoznici dobijaju konkurenciju, od 1. avgusta startuje hrvatska taksi firma „Kameo“, građani već koriste aplikaciju Car:Go, a do kraja godine najavljuje se i američki Uber. Usluge novih prevoznika biće i do 50 odsto jeftinije, ali će moći da se plaćaju elektronski

BEOGRAD - Od ovog leta Beograđani će kada budu želeli taksi prevoz moći da biraju između domaće firme, stranog preduzeća ili korišćenja aplikacije Car:Go na „pametnom“ mobilnom telefonu, a ukoliko američki „Uber“ dobije dozvolu za poslovanje u Srbiji, i ovaj servis bi mogao da proradi do kraja godine.I dok će građanima to pružiti daleko veći izbor i jeftinije opcije gradskog prevoza, ukoliko se pokažu bezbednim i funkcionalnim, domaćim taksi službama to bi mogla da bude omča oko vrata. No, to izgleda ne brine hrvatsku kompaniju „Kameo“, najveću taksi službu u komšiluku, koja 1. avgusta počinje da radi u Srbiji.Hrvatski „Kameo“ je u Srbiji već prisutan kroz Taksi navigator, softverski sistem koji se koristi u Zrenjaninu, Čačku, Leskovcu, Novom Sadu i Pančevu, a uskoro i u još šest gradova.- Srpsko tržište je veliko i zahtevno. Uvideli smo priliku i odlučili da pokrenemo svoje poslovanje, koje je u potpunosti prilagođeno tržišnim okolnostima u Srbiji i zakonskim regulativama - rekao je direktor „Kamea“ Vladimir Minovski.Već dve nedelje Beograđani mogu koristiti aplikaciju Car:Go, sličnu američkom Uberu, kojom građani mogu naručiti da ih prevezu njihovi sugrađani koji nisu taksisti, ali žele da nešto zarade.Aplikacija Car:Go, koja je slična Uberu, iz pilot-faze izlazi za dvadeset dana, kaže Vuk Guberinić, direktor firme „Car:Go“, i navodi da su od taksija jeftiniji 30 do 50 odsto. Preko aplikacije klijent poziva vozilo, vidi za koliko stiže, ko ga vozi i koliko će to da košta.Razlika od Ubera je u klasi vozila, jer se Car:Go opredelio za mini-klasu, male automobile kao što su „fijat 500“, „reno tvingo“, „ševrolet spark“...- Naši klijenti će se voziti u osiguranim kolima, svaka vožnja biće osigurana polisom putnog osiguranja. Vožnju plaćate telefonom. Morate da skinete aplikaciju i da imate pej-pal nalog - ističe on.Srpski taksisti smatraju da je ovo nelojalna konkurencija.- Kome ćete da se žalite ako vam se nešto desi u tom Uberu? Podatke o taksistima i njihovim vozilima ima Grad i u slučaju nekog problema, putnik se može žaliti i sledi kazna - objašnjava za Kurir Sreten Stojiljković iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika Beograda.

Sejf drajverNE PLAŠIMO SE STRANIH KOLEGAGrađanima koji popiju malo više na usluzi je još jedna vrsta prevoza slična taksiju - sejf drajver, koji klijenta prevozi njegovim kolima do određene lokacije. Slobodan Bulajić, vlasnik ove firme, kaže da su bili pioniri jer su prvi ovu uslugu ponudili 2007.- Taksi je jeftiniji, ali mi prevezemo i auto, pa ljudi ne moraju sutradan da dolaze po njega. Aplikacije nam nisu konkurencije, ali normalno je da se tehnologija menja i da se prave nove firme - navodi ovaj preduzetnik.

Udruženje taksistaDRŽAVA OD UBERA NEĆE IMATI KORISTISreten Stojiljković iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika Beograda ističe da država od Ubera neće imati koristi, a svaki od 17.000 taksista državi mesečno uplati sto evra.- Nema posla ni za taksiste koji sada rade u Srbiji, ne vidim šta će raditi Hrvati. U Beogradu ne mogu da dobiju dozvolu jer je Grad propisao da može da radi 4.500 taksista, a ima ih 7.000. Ako država ne reaguje, biće blokade grada - poručuje on.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track