MUKE MOTOCIKLISTA: Registracija skuplja od mopeda!
Foto: Thinkstock

Pljačka birokratije

MUKE MOTOCIKLISTA: Registracija skuplja od mopeda!

InfoBiz -
Vlasnici skutera ne mogu da registruju motore bez potvrde o njihovoj brzini, koja košta čak 100 evra. Moj skuter vredi do 300 evra, potvrda je 12.000 dinara, ostatak registracije je oko 5.000 dinara, ukazuje Duško Radak

BEOGRAD - Vlasnici motora skutera pri registraciji moraju da obezbede potvrde koliku brzinu mogu da razviju njihovi dvotočkaši, koje koštaju i do 100 evra.Potvrde traže tehnički pregledi, i to ne svi, iako je reč o propisu koji nije donet skoro.Brzina je važna jer, kako je propis predvideo, ako je veća od 45 kilometara na sat, onda nije reč o mopedu, već o motociklu, pa je potrebna vozačka dozvola A1 kategorije, a ne samo AM. Da bi se dobila dozvola A1, potrebna je praktična obuka, kao i polaganje.IznenađenjeDuško Radak iz Beograda, inače vlasnik „Hondinog“ skutera od 49 kubika, kaže za Kurir da su ga neprijatno iznenadili kad je ovih dana otišao da obavi tehnički pregled. Rekli su mu da je potrebna potvrda da njegov motor ne razvija više od 45 kilometara na sat i da će je dobiti u „Hondinom“ servisu. Potvrđena mu je brzina, ali je za to plati 12.000 dinara!- Moj skuter vredi 200-300 evra, a ja za potvrdu moram da dam sto evra! To nema logike! Cela registracija košta oko 5.000, a običan papir 12.000 - u čudu je Radak.Otišao je da se raspita u policiji i tamo je takođe ponovljeno da mora da ima tu potvrdu.Monopolski položajDamir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, kaže za Kurir da bi nadležni organi trebalo da ispitaju da li firme koje izdaju potvrde zloupotrebljavaju monopolski položaj jer su one jedine u Srbiji koje taj papir mogu da izdaju s obzirom na to da proizvođači imaju jednog zastupnika. Šta ćemo, pita on, s velikim brojem kineskih mopeda čije fabrike više ne postoje. Kako će oni nabaviti potvrdu koja se traži?- Koliko je ljudi poginulo što je neko motociklom išao 47 umesto 45 na sat?! Ako hoćemo da se bavimo tehničkim standardima, hajde da vidimo koliko je ljudi nastradalo zbog toga što kamioni ili traktori nisu osvetljeni - ukazuje Okanović.

ČINJENICEMoped ili motocikl- moped je motorno vozilo koji razvija do 45 km/h i ima do 50 kubika- motocikl je motorno vozilo koje razvija više od 45 km/h i ima više od 50 kubika- za moped treba vozačka dozvola AM kategorije- za motocikl je potrebna vozačka dozvola A1 kategorije- 500 dinara je skuplja registracija motocikla od mopeda- 13.000 košta dobijanje dozvole A1 kategorije

SuperregistracijaJEDNI NAPLAĆUJU, DRUGI DAJU DŽABESa sajta Superregistracija kažu za Kurir da zahtev za dostavljanje potvrda proizvođača o maksimalnoj brzini kretanja skutera postoji odranije, ali ga tehnički pregledi nisu u većini poštovali. - Ove potvrde zastupnici proizvođača daju besplatno, drugi naplaćuju, a za neke mopede ne može da se dobije jer su fabrike koje su ih proizvodile zatvorene ili nemaju predstavništvo u Srbiji - ističe Rastko Pajić sa sajta Superregistracija.

ŠTA ČEKA VLASNIKE SKUTERA- tehnički pregled nemoguć bez potvrde o brzini mopeda- potvrde izdaju ovlašćeni predstavnici proizvođača- ako je brzina manja od 45 km/h, sve ostaje isto- ako je brzina veća od 45 km/h, onda mora da se polaže za dozvolu A1

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track