SRPSKA LIGA: Ne prodavati Telekom
Foto: Marina Lopičić

Apel povodom najavljenog tendera

SRPSKA LIGA: Ne prodavati Telekom

InfoBiz -
Prodajom Telekoma, gotovo celokupno telekomunikaciono tržište (87%) bilo u rukama četiri inostrana operatora, čime bi država Srbija u potpunosti izgubila uticaj na ovo tržište

Srpska liga se oštro protivi prodaji Telekoma i sve državne imovine i apelujemo na one koji godinama prodaju naše firme strancima, pritom ne radeći u interesu građana, da prestanu da rasprodaju i ono malo što je ostalo.

Kako je Telekom naša najveća telekomunikaciona kompanija koja pokriva oblasti fiksne i mobilne telefonije, interneta i multimedija,jedna od najprofitabilnijih kompanija u Srbiji, pa i u regionu, jasno je da ćemo mnogo izgubiti njegovom prodajom.

Neto dobit koju je Telekom ostvario u 2013. Godine iznosila je 15,3 milijarde dinara, a kako ova kompanija ostvaruje konstantan rast, tako se u 2015. godini očekuje dobit oko 37 milijardi dinara. Prihod Telekom grupe, koju pored Telekoma Srbija čini još osam kompanija u kojima ovo preduzeće ima minimum 50% vlasništva, iznosi oko 12% prihoda u državnom budžetu.

Takođe treba istaći da se Telekom Srbija našao na šestom mestu po neto dobiti u oblasti tehnologije, medija i telekomunikacija u konkurenciji kompanija iz sedamnaest zemalja Centralne Evrope.Srpska liga upozorava da će najveći problem prilikom prodaje Telekoma svakako biti otpuštanje radnika ili smanjenje radnih mesta, jer u ovoj kompaniji radi blizu 9.000 ljudi, a u ostalim preduzećima koja posluju u okviru i koja su u vlasništvu ove firme radi još oko 4.000 ljudi.

Takođe treba uzeti u obzir i to da veliki broj ljudi radi u firmama koje su povezane sa Telekomom kao dobavljači ili podizvođači, a čiji poslovi mogu biti ugroženi prodajom.Tržište telekomunikacija je u 2013. godini imalo prihod od oko 190 milijardi dinara prema izveštaju RATEL-a. a od toga prihod operatora u Srbiji, Telekoma, SBB-a, Telenora i VIP-a, je bio oko prihod 166 milijardi dinara.

Odatle se vidi da bi prodajom Telekoma, gotovo celokupno telekomunikaciono tržište (87%) bilo u rukama četiri inostrana operatora, čime bi država Srbija u potpunosti izgubila uticaj na ovo tržište. Pored toga, izgubio bi se profit od 37 milijardi dinara (koji se predviđa za 2015. godinu), a to je približno jednako budžetskom nedostatku od 40 milijardi koji je popunjen smanjenjem plata i penzija.

Prodajom jedinog nacionalnog telekomunikacionog servisa država i građani bi ostali bez mogućnosti kontrole. Telekom je kompanija koja ulaže u mnoge oblasti npr. zdravstvo, kultura i umetnost, nauka, obrazovanje, pomoć učenicima i studentima, sport itd. pa bi se prodaja ovog preduzeća odrazila i na osatleoblasti društva.Prodaja Telekoma ozbiljno može uticati i na životni standard stanovništva, jer će potencijalni novi vlasnik želeti što veći profit, što bi potencijalno moglo dovesti do povećanja cena usluga, a samim tim bi se udarilo na kućni budžet ionako siromašnog stanovništva.

Ovo se realno može očekivati, s obzirom na to da su zemlje u okruženju (Crna Gora, Hrvatska ili Makedonija) imale taj problem i da su posle privatizacije računi u fiksnoj telefoniji povećani čak nekoliko desetina puta.Moramo stati na put ovakvoj suludoj ideji, kao što je prodaja Telekoma koja nam ne donosi i neće nam doneti ništa dobro, osim još nezaposlenih koji će na Birou čekati red i povećavati stopu nezaposlenosti

(Aleksandar Đurđev,predsednik Srpske lige)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track