FAVORITI SRPSKIH VOZAČA: Nemačka kola do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci
Foto: Reuters

Auto-tržište

FAVORITI SRPSKIH VOZAČA: Nemačka kola do 2.000 evra najtraženiji polovnjaci

InfoBiz -
„Folksvagen“, „opel“, „audi“ i BMW najprodavanije su marke polovnih automobila u 2015, pri čemu je više od 60 odsto kupaca pazarilo vozila s dizel-motorom

BEOGRAD - „Opel astra“, „golf IV“ ili „fijat punto“, star od šest do 11 godina, sa cenom do 2.000 evra i dizelskim motorom od najviše 2.000 kubika, jeste „foto-robot“ najtraženijeg polovnog automobila u Srbiji tokom 2015. godine.Podaci portala Polovni automobili govore da su najtraženiji nemački četvorotočkaši - „folksvagen“, „opel“, „audi“ i BMW, zatim „fijat“, „reno“, „mercedes“ i „pežo“. Iza njih su „ford“, „sitroen“ i „alfa romeo“, a na začelju „zastava“ i „škoda“.- Više od 60 odsto kupaca stavlja dizel kao jedinu opciju, dok benzin i plin zajednički imaju oko 25 odsto. Čiste benzince traži nešto manje od deset odsto kupaca. Zbog čega je dizel kod nas toliko popularniji od benzina, tema je za širu diskusiju. Cena više nije realan faktor jer je dizel skuplji od benzina. Manja potrošnja dizela još je očigledna, ali sveukupna isplativost u odnosu na benzince ipak se dovodi u pitanje - objašnjava Petar Stakić sa portala Polovni automobili.On ističe da je visoka cena registracije i dalje problem, pa su najtraženije kubikaže do 2.000 litara jer su svi automobili iznad toga, zbog takozvanog poreza na luksuz, veoma skupi za prosečnog vozača.FIJAT STILO (2001-2007)CENA 2.000-3.650 €Prednosti Motor 1,9 JTD na veoma dobrom je glasu: malo troši, a dobro vuče. Odličan odnos cene i kvaliteta, održavanje nije skupo.Mane Učestale žalbe na probleme sa elektronikom, posebno kad je reč o vazdušnom jastuku. Sijalice u farovima ne traju dugo.RENO MEGAN II (2002-2009)CENA 2.000-5.900 €Prednosti Izuzetno udoban. Pogodan za duga putovanja. Dizelaš od 1,5 l je veoma mali potrošač, a pruža dobre performanse.Mane Mali prtljažnik zbog specifičnog dizajna. Suviše se naginje u krivinama, nedovoljno direktan upravljač, loša preglednost.FORD FOKUS (1998-2004)CENA 2.090-2.800 €Prednosti Ubedljivo najupravljiviji u klasi, mada nema sportski imidž. Delovi i održavanje nisu toliko skupi koliko se generalno misli.Mane Nepregledan, naročito pri vožnji unazad. Kod pojedinih dizel-verzija mogući su skupi kvarovi, pa se treba čuvati lošeg goriva. Nedostatak kvalitetnih servisa.BMW SERIJE 3 (1998-2004)CENA 2.400-5.400 €Prednosti U stanju je da pređe ozbiljnu kilometražu ako je dobro i redovno održavan. Potrošnja za ovu klasu vozila je prihvatljiva.Mane Održavanje nije jeftino, ali je prihvatljivo. Prednji trap brzo strada, tvrd za naše puteve. Tiptronik menjač često se kvari.FIJAT PUNTO II (1999-2010)CENA 1.550-2.800 €Prednosti Majstori i delovi lako se nalaze. Održavanje nije skupo. Mala potrošnja goriva. Odličan odnos uloženo-dobijeno.Mane Problemi sa strujom; sijalice, elektro-servo, sajle kvačila, podizači, sajle klimatizacije... Neudoban prilikom dužih putovanja.OPEL ASTRA G (1998-2009)CENA 1.950-3.600 €Prednosti Dizelaš od 1,7 litara je veoma mali potrošač. Pristupačne cene delova. Generalno nema problema sa elektronikom.Mane Neudobna sedišta. Dizelašu 1,7 na većim kilometražama strada upravljačka jedinica pumpe visokog pritiska - popravka je veoma skupa.WV GOLF IV (1997-2003)CENA 2.650-4.800 €Prednosti Dizelaši vrlo malo troše, mada nisu imuni na skupe kvarove. Kvalitet materijala, izrada na premijum nivou.Mane Benzinci od 1,4 i 1,6 litara tromi i troše mnogo goriva. Održavanje skuplje nego što mnogi misle. Mogući skupi kvarovi kod dizelaša.PEŽO 307 (2001-2007)CENA 2.500-4.950 €Prednosti Prostraniji nego što deluje spolja. Odlična sedišta. Sve dizel-verzije su za preporuku. Održavanje je pristupačno, a delovi lako dostupni.Mane Lošije performanse i veća potrošnja kod benzinaca. Izbegavati verziju s filterom čestica (FAP). Problemi sa elektronikom.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track