BEOGRAD - Turistička sezona još nije ni počela, a već smo bili svedoci prevare nekoliko stotina putnika od strane jedne turističke agencije. Kako ističe Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, iako je Zakon o turizmu uređen po međunarodnim i evropskim standardima, uvek ima onih koji ga ne primenjuju, zbog čega treba biti oprezan.Najbitnije je da potrošači bolje znaju svoja prava. Obavezno treba da provere tačnost navoda koje dobiju u reklamnim materijalima. Ukoliko se to ne ispoštuje, potrošači imaju pravo na obeštećenje. Potrebno je da agenciji koja ih je oštetila dostave žalbu u pisanoj formi, nakon čega bi trebalo da u roku od osam dana dobiju odgovor na reklamaciju. U suprotnom moraju da se obrate tržišnoj inspekciji - objašnjava Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača . Brojne žrtve Cena nije merilo kvaliteta
StatistikaNAJVIŠE SE ŽALIMO NA SMEŠTAJIz Ministarstva turizma kažu da se najveći broj prijava na rad turističkih agencija odnosio na slučajeve neizvršenja ili nepotpunog izvršenja usluga obuhvaćenih programom putovanja. Putnici su se najviše žalili na nivo komfora, koji je niži nego ugovoreni. Plaže su često predmet žalbe, kao i nestručnost i neljubaznost vodiča, kvalitet jelovnika... Ostatak prijava se odnosio na slučajeve kad putnik odustane od putovanja, kad agencija otkaže putovanje i na rokove vraćanja sredstava.