NA METI LOPOVA: Kako mogu da nas POKRADU na BANKOMATU i otkriju PIN
Foto: Thinkstock

Prevare sa karticama i kako da se zaštitimo

NA METI LOPOVA: Kako mogu da nas POKRADU na BANKOMATU i otkriju PIN

InfoBiz -

Oko 75 odsto građana Srbije koristi platne kartice u svakodnevnom plaćanju, pokazuju poslednji podaci.

Savremena tehnologija olakšala je i zloupotrebe, pa je jednostavnije skinuti podatake sa kartica ili skinuti novac sa računa korisnika.

U situaciji kada vam banka preventivno blokira karticu i izda novu, verovatno znači da je na bankomatu na kom ste podigli novac, uočena neka nepravilnost.

Prema rečima stručnjaka za bezbednost, postoji nekoliko načina na koje mogu da vas pokradu ako koristite kartice pri plaćanju.

"Postoji uređaj koji se zove skimer. To je uređaj koji stoji na mestu gde se ubacuje kartica i kada korisnik ubaci svoju karticu on učita sve podatke. Da bi vama neko uzeo novac, nije dovoljno samo to, nego je potrebno da zna i PIN broj. To da bi otkrili imaju dva načina - ili da stave lažnu tastaturu preko prave. Druga stvar je da stavi malu kamericu, da bi se videlo šta unosite kada kucate", otkrivaju iz Odeljenja za visokotehnološki kriminal.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Sve popularniji način plaćanja, onlajn, sa sobom nosi još veće opasnosti, tvrde strčnjaci, jer je to polje koje se teže kontroliše.

"Šta se radi? Radi se uglavnom tako što se šalje mejl, tipa banka šalje mejl da treba da se resetuje šifra, da se unese određeni podatak ili nešto i to se zove pecanje, ili "fishing" na engleskom. Na taj način vi ustvari unesete svoj broj i podatke i date im bukvalno sve", kaže sagovornik.

Međutim, savremena tehnologija omogućila je i lakše otkrivanje takvih uređaja, pa su opasnosti svedene na minimum.

Ono što sami možete da uradite da se zaštitite, kažu stručnjaci, jeste da rukom pokrijete tastaturu na kojoj ukucavate šifru za karticu,i da izaberete bankomat na vidljivom mestu, okružen kamerama.

Za onlajn kupovinu, savetuje se korišćenje internet kartica i uplata samo neophodnog iznosa. Ako se ipak dogodi da klijent ostane oštećen iz banaka tvrde da će šteta biti nadoknađena.

U bankama naglašavaju i da je poslednjih godina, u zaštitu čitavog sistema uloženo dosta sredstava. Iako pravila poslovanja nalažu da ne otrkivaju podatke o broju hakerskih napada ili prevara, kažu da je ulaganje u zaštitu smanjilo broj zloupotreba.

(N1)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track