STRUČNJACI PREDLAŽU KAKO POTROŠITI PARE OD KONCESIJE ZA AERODROM: Taj novac neće mnogo promeniti, ali samo da ne ode u potrošnju
Foto: Fonet/Zoran Mrđa

ekonomska analiza

STRUČNJACI PREDLAŽU KAKO POTROŠITI PARE OD KONCESIJE ZA AERODROM: Taj novac neće mnogo promeniti, ali samo da ne ode u potrošnju

InfoBiz -

Sredstva od koncesije beogradskog aerodroma Nikola Tesla ne bi trebalo da odu u potrošnju, već u investicije, smatraju stručnjaci časopisa MAT (Makroekonomske analize i trendovi). Urednik MAT-a Ivan Nikolić je odgovarajući na pitanje novinara, u Privrednoj komori Srbije, kako će se novac od koncesije odraziti na finansije rekao da će "410 ili 420 miliona evra otići u budžet", pošto će ostatak od 501 miliona evra otići malim akcionarima.

Kaže da taj novac nije veliki iznos koji može nešto da promeni, ali da će svakako imati pozitivan uticaj: "Može da se pojača razduživanje prema spolja, može kao podrška investicionim projektima. Mi, inače, nemamo problem sa likvidnošću budžeta za finansiranje projekata, već je problem sa samim projektima i njihovom realizacijom". Dodao je da je dobro što je obezbeđen dodatni finansijski stimulans i da je "sada posebno važno da postoje urgentna mesta u koji bi taj novac morali da uložimo".

Stojan Stamenković iz MAT-a ističe da je važno da taj novac ne ode u potrošnju, kao što je bilo 1996. godine, "kada je Telekom bio prodat Italijanima i kada je taj novac otišao u potrošnju".

"To je podiglo industrijsku proizvodnju u periodu od svega pet ili šest mesci i onda je bilo čica miča i završena priča. Taj novac ne bi smeo da ide u potrošnju", naglasio je Stamenković.

Saradnik MAT-a Mahmud Bušatlija je rekao da bi taj novac trebalo uložiti u nešto još profitabilnije od beogradskog aerodroma. Vlada Srbija je koncesiju nad beogradskim aerodromom poverila francuskoj kompaniji "Vansi erports", koja je pobedila na tenderu, a Francuzi su ponudili 501 milion evra za 25 godina, uz investicionu obavezu od 732 miliona evra, dok će godišnja taksa na koncesiju biti od pet do 16 miliona evra. Koncesija od 25 godina koja pokriva finansiranje, rad, održavanje, proširenje i nadogradnju postojećeg aerodromskog terminala i pista.

Iz te kompanija poručuju da očekuju da ugovor o koncesijii zvanično bude potpisan u prvom kvartalu ove godine, kada će i zvanično preuzeti upravljanje "Teslom". Glavni izvršni direktor "Vansi koncesija" i predsednik "Vansi erports", Nikolas Notebert (Nicolas Notebaert), izjavio je da će beogradski aerodrom biti sedište francuske kompanije u centralnoj i istočnoj Evropi.

Kako se dodaje u saopštenju, Vansi će graditi svoja partnerstva sa preko 200 aviokompanija, kako bi se, kažu, dodatno povećao saobraćaj i povezanost aerodroma u skladu sa jakim potencijalom ekonomskog rasta Srbije.

"Vansi erports će takođe iskoristiti značajna iskustva u domenu upravljanja aerodromom kao i razvojnu stručnost koju su stekli u Francuskoj i inostranstvu kako bi poboljšali ukupno korisničko iskustvo na aerodromu, naročito time što će reorganizovati i optimizovati putničke tokove i proširiti maloprodajna područja", navodi se u saopštenju.

(Kurir.rs/Tanjug)

Foto Fonet/Zoran Mrđa

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR VESTI UŽIVO: DA LI CELOJ BOLNICI PRETI NEKONTROLISANA ZARAZA MALIM BOGINJAMA???

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track