BEOGRAĐANKA VRATILA NEISPRAVAN MOBILNI POSLE 2 GODINE I DOBILA NOVI: Vraćanje robe u Srbiji nije više nemoguća misija! Ovako je i kupac pokvarene pegle izvojevao pobedu!
Foto: Reuters/Ilustracija

Potvrda iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije

BEOGRAĐANKA VRATILA NEISPRAVAN MOBILNI POSLE 2 GODINE I DOBILA NOVI: Vraćanje robe u Srbiji nije više nemoguća misija! Ovako je i kupac pokvarene pegle izvojevao pobedu!

InfoBiz -

BEOGRAD - Tri dana pre isteka roka od dve godine kako je kupila neispravan mobilni telefon, njegova vlasnica je posle reklamacije dobila novi aparat.

foto: Vladimir Šporčić

Ovo se nije desilo u nekoj dalekoj, "uređenoj" zemlji, već u Srbiji.

Iako većina građana smatra da je samo na papiru moguće da u roku od čak dve godine zamene neispravnu robu ili uslugu, to se dešava i u praksi. To potvrđuju i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), gde navode da su se poslednjih nekoliko godina stvari pomerile nabolje. Uslov svih uslova je - budite uporni!

foto: Reuters/Ilustracija

Prema rečima potpredsednika NOPS-a Zorana Nikolića, i dalje vlada predrasuda da je zamena ili popravka već kupljene robe u tako dugom roku "nemoguća misija", pa se ljudi ni ne upuštaju u to iako imaju primedbe na ono što su pazarili.

- Tačno je da je u prvih šest meseci mnogo lakše dokazati bilo šta i zameniti robu ili uslugu. Međutim, brojni su primeri koje smo imali prilikom reklamacija različite vrste roba, kao što su tehnika, računari, obuća, odeća... kada smo uspevali da i u roku od godinu i po dana zamenimo ili popravimo neispravne proizvode - navodi Nikolić.

foto: Reuters/Ilustracija

On dodaje da je nedavno jedan devojka, samo tri dana pre isticanja roka od dve godine, dobila poruku da je uvažena njena reklamacija za mobilni telefon. Kako su je obavestili, s obzirom na to da ne mogu da poprave telefon, dobiće novi aparat.

- To vam je priča iz života. Dakle, treba biti uporan. Poslednjih godina se i na našem tržištu sve promenilo. Dokle god ima elemenata da se roba ili usluga reklamiraju, trgovci poštuju zakon. A to znači da je ta roba korišćena prema realnim potrebama i u skladu sa uputstvom - kaže Nikolić.

foto: Reuters/Ilustracija

Slično iskustvo imao je i jedan Beograđanin koji je kupio neispravnu peglu. - Pri prvom korišćenju počela je da curi voda na sve strane, i nije se mogla zaustaviti. Nisam želeo popravku, već da mi vrate novac ili da mi daju novu peglu. Trgovac je pokušao da me ubedi da će je popraviti. Međutim, ja sam bio uporan. Kada sam se posle pola sata vratio u prodavnicu, najljubaznije su me pitali da li hoću novac ili novi proizvod - priča on.

foto: AP/Ilustracija

Najčešće reklamiraju patike, a ne znaju da se ne nose po kiši i snegu

U NOPS-u naglašavaju da potrošači najčešće imaju problema sa obućom jer je ne održavaju kako treba.

foto: AP/Ilustracija

- Gotovo po pravilu, reklamiraju se patike. Ali potrošači često ne znaju da patike ne smeju da se nose po snegu ili da se peru vodom. To nije u skladu sa uputstvom o upotrebi. Takva roba se ne može reklamirati, a to se može lako dokazati. Prvo što se desi sa patikama ako se peru je da puknu zbog krutosti materijala koji više nije elastičan ili da se odlepe jer se lepak rastopi - kaže Nikolić i dodaje da NOPS u Srbiji ima savetovališta kojima se svi koji imaju problem prilikom reklamacije mogu obratiti.

(Kurir.rs/Blic/Foto: Reuters/Ilustracija)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR VESTI UŽIVO! Zoran Marjanović otkriva ubicu svoje supruge?! Tvrdi da zna ko je ubio Jelenu!

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track