icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

VUČIĆ NA MESTU NA KOM SE URUŠIO POTPORNI ZID: Sloba je hteo ovo brdo topovima da ruši, mi ćemo ga premestiti na drugu stranu! Ovaj put je apsolutni prioritet i znači ŽIVOT ZA JUG SRBIJE!
Foto: Printscreen Pink Tv

Predsednik na koridoru 10, završetak radova do kraja godine

VUČIĆ NA MESTU NA KOM SE URUŠIO POTPORNI ZID: Sloba je hteo ovo brdo topovima da ruši, mi ćemo ga premestiti na drugu stranu! Ovaj put je apsolutni prioritet i znači ŽIVOT ZA JUG SRBIJE!

Biznis

BEOGRAD - Očekujem da za desetak dana vidite velike promene, na ovom brdu, na ovoj kosini... da ovaj auto-put bude završen, da bude bezbedan - rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je danas obišao mesto pucanja potpornog zida na Koridoru 10, u Grdeličkoj klisuri.

1 / 10 Foto: Printscreen Pink Tv

- Čestitam svim radnicima i svih građevinarima, što radite i subotom i nedeljom, danonoćno... sad vas čekaju velike kiše - rekao je Vučić dodajući da ovaj put znači život za jug Srbije, da je to njegova žila kucavica.

 

Vučić je rekao da bi put trebalo da bude gotov do kraja godine i da mesec dana tamo-vamo nije toliko važno koliko je važno da bude bezbedan ne samo za buduće putnike nego pre svega i za one koji sada rade na njemu poput minera.

foto: Printscreen Pink Tv

Vučić je minerima poručio da ne ulaze u poslove ako se ne osećaju bezbedno jer nije poenta da neko na ovom putu izgubi život.

1 / 6 Foto: Tanjug/Sava Radovanović

- Ovo je život za jug Srbije, Vranje, Leskovac, Bujanovac... za sve gradove juga - dodao je Vučić i objasnio da je pred putarima sada veliki posao jer čitav jedan deo brda treba da se premesti na potpuno drugu stranu.

- Sloba je to hteo topovima da ruši... mi nećemo - rekao je Vučić uz osmeh.

foto: Tanjug/Sava Radovanović

On je zahvalio građevincima koji su prihvatili da nastave da rade i završe izuzetno zahtevan posao na deonici o kojoj se samo pričalo, a 70 godina ništa nije učinjeno. "Ovo je izuzetno važan put, žila kucavica za jug Srbije", rekao je Vučić.

 

Poručio je da veruje da će radovi biti uspešno završeni, a stanovnicma juga Srbije da očekuje da će do kraja godine moći da objavi da na jug Srbije dolazi i jedan veliki investior, svetski poznata kompanija, te da onda sa razvojem juga više neće biti problema. 

 

Kad je reč o radovima, Vučića su građevinci obavestili, a on preneo novinarima, šta nameravaju da rade kako bi rešili problem kosine na toj deonici.

"Brdo iza nas mora da se sruši, to je 300.000 kubnih metara zemlje, postoji i problem sa potpornim zidom koji se zakačio za greben, pa mineri imaju problem", rekao je Vučić. Pokazao je geološki prokaz terena, odnosno klizišta, te rekao da deo brda mora da se odseče i prebaci na drugu stranu. Rekao je da je jedan od inženjera imao ideju da topovima ruši brdo, ali, našalio se, neće tako radikalne poteze primeniti.

 

Ovi ljudi su, kaže, ući u istoriju jer su porkrčili i napravili najteži autoput kroz Srbiju, a poređenja radi naveo je da je 30 kilometara puta kroz Grdelicu kao 200 - 250 km kroz Vojvodinu.

foto: Tanjug/Sava Radovanović

"I ovo ćemo da savladamo i pobedimo", rekao je, a po pitanju roka završetka primetio da je plan do kraja godine, pa ako i ne bude, i ako bude do kraja januara, nikome kruna s glave neće pasti.

 

"Najvažnije je da bdue sigurno i da ljudi mogu da računaju na bezbednost, a mi ćemo ih držati za reče i u okvirima kojima su ugovorom obavezani", rekao je Vučić. Poslednjih 10 dana smo, konstatovao je, vodili najbrutalniju kampanju protiv onih koji su ovde radili.

 

"Prvo sebi pucamo u obe noge, pa se posle setimo da moramo da radimo", istakao je Vučić i zahvalio građevincima i putarima na posvećenosti s kojom izvode teške radove.

 

O Kosovu

Vučić je odgovarajući na pitanja novinara o Kosovu rekao da nema razlike između Ramuša Haradinaja i Momčila i Rade Trajković koji ne žele da Srbija išta dobije, već govore da je Kosovo celovito i nezavisno.

- Oni vam ne bi rekli Kosovo je Srbija ni za živu glavu! A sa druge strane baš me briga šta oni pričaju - kazao je Vučić i dodao da su danas izbori u Majdanpeku i da su "naši protivnici tamo ubedljivi favoriti". 

foto: Printscreen Pink Tv

- Naši politički protivnici tamo očekuju pobedu a ja da će biti neizvesno - rekao je Vučić i objasnio to time da je lako neodgovornima poput tajkuna Dragana Đilasa da obećavaju sve i svašta.

 

O penzijama

Onima koji su pre smanjenja imali penzije oko 85.000 dinara, penzija će sada posle povećanja na jesen biti oko 92.000 dinara - rekao je Vučić odgovarajući na pitanja u Grdelici. 

 

On je izjavio da će penzionerima s visokim penzijama, koji su imali penziju oko 70.000 dinara, sada imati penziju oko 93.000 dinara. On je rekao da će ta penzija biti 8.000 ili 9.000 viša od one koju su imali 2014. godine, a oko 20.000 dinara više od one koju su imali posle smanjenja 2014. godine. Vučić je rekao da to znači da će oni na godišnjem nivou imati oko 100.000 dinara više novca od penzija.

 

Vučić je potom obraćanje u Grdelici završio rečima: ’Ajd zdravo, odoh da se vidim sa Zaevom!"

 

foto: Tanjug/Sava Radovanović

Inače, Vučić je danas bio na deonici Gornje Polje-Caričina Dolina kod Predejana. Vučić je zajedno sa potpredsednicom vlade i ministarkom građevinarstva Zoranom Mihajlović i v.d. direktorom Koridora Srbije Zoranom Babićem, kao i predstavnicima medija, prošao trasom budućeg auto-puta.

 

Inače, na trasi Koridora 10 kod Predejana počela je sanacija potporne konstrukcije i u toku je priprema šipova za duboko fundiranje buduće galerije, koja će dodatno osigurati mesto na kome se obrušio potporni zid 19. avgusta.

Za taj posao angažovana je firma, kao podizvođač, "Integral" iz Republike Srpske, koja ima iskustva za rad na takvim terenima.

foto: Printscreen Pink Tv

Na tzv. kosini 2 u toku su radovi na raščišćavanju terena od kamenja i drveća koje se odronilo, rade se pristupni putevi u gornjem delu kosine i pripremljen je deo platforme za mašinu za bušenje šipova. Takođe, razmatraju se opcije za uklanjanje oštećenog dela kosine. Kosina iznad desne trake autoputa je destabilizovana ispred tunela Predejane, gde je u dužini od 50 metara došlo do oštećenja potporne konstrukcije i destabilizacije dela zaštitne kosine, čija je ukupna dužina 725 metara.

foto: Tanjug/Sava Radovanović

U Grdeličkoj klisuri završene su tri od šest deonica autoputa: Tunel Predejane, kao i deonice 5 i 6 koje su ispred i iza tunela Manajle. Privode se kraju radovi na izgradnji leve tunelske cevi u tunelu Manajle dužine 1.808 metara, dok će radovi na desnoj tunelskoj cevi biti završeni u oktobru ove godine.

foto: Printscreen Pink Tv

Završeni su i radovi na osvetljenju najdužeg most Vrla dužine 644,4 metara, kao i mosta Dzemen Do dužine 521 metara. Pod asfaltom je oko 23 kilometra autoputa. Na preostale tri deonice stepen fizičke realizacije je više od 90 odsto.

Sud časti Inženjerske komore Srbije započeo je istragu ko je sve i kako projektovao i preprojektovao obezbeđivanje brda kod Predejana tokom gradnje dela Koridora 10, kroz Grdeličku klisuru, gde se tri puta obrušio potporni zid. Projekat za obezbeđivanje kosine 2 je menjan 11 puta.

Nadležno ministarstvo podnelo je protiv 16 inženjera prijave zahtevajući da im se oduzmu licence. Izvođač radova na tom potezu je španska kompanija Azvi, a stručni nadzor je poveren konzorcijumu "Louis Berger" i "Egnatia Odos".

Izgradnja Koridora 10 u Grdeličkoj klisuri je počela radovima na deonici Gornje Polje - Caričina Dolina u drugoj polovini 2013. godine i predviđeno je da budu završeni do kraja 2018.

 

Ukupna dužina autoputa kroz Grdeličku klisuru je oko 26 km, a sastoji se od dve deonice: Grdelica - Caričina Dolina od 11,8 km i Caričina Dolina - Vladičin Han od 14,3 km. U Grdeličkoj klisuri su, pored dva velika tunela izgrađene i četiri velike petlje, kao i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.

 

(Kurir.rs/TV Pink/Foto: TV Pink printscreen)

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.