icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

OVO VAM SE STALNO DEŠAVA U RADNJAMA, A NE BI SMELO: Upisuju lične podatke na pozadini čekova, a evo šta kaže zakon
Foto: Profimedia

zloupotreba

OVO VAM SE STALNO DEŠAVA U RADNJAMA, A NE BI SMELO: Upisuju lične podatke na pozadini čekova, a evo šta kaže zakon

Biznis

Praksa da se na poleđini čeka upisuju lični podaci prilikom kupovine u trgovinama i turističkim agencijama je "nedozvoljena obrada podataka", izjavio je Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić.

 

On je podsetio da Zakonom o čeku nije regulisano pitanje upisivanja imena, prezimena, broja lične karte i broja telefona na poleđini čeka, kao i da primalac čeka nema zakonsko ovlašćenje za takvu vrstu obrade podataka o ličnosti.

 

Kako je objasnio, za takvu obradu podataka možda bi moglo da se tvrdi da postoji osnov u članu 12 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, koji ostavlja mogućnost da se, "ako je nužno u svrhu izvršenja obaveza određenih ugovorom između prodavca i kupca, obrada podataka može izvršiti i bez posebnog pristanka", ali da je ta odredba izuzetak.

 

"Da li su neophodni i broj lične karte i telefona, da li je nužno upisivati ih na poleđini čeka i koliko to sve ima smisla. Pogotovo, s obzirom na pouzdanost podataka jer je krajnje neizvesno da li neko proverava tačnost broja lične karte, pogotovo broja telefona", rekao je Šabić za "Politiku". 

 

O tome šta treba uraditi ukoliko trgovac prodaju uslovljava ostavljanjem tih podataka, Šabić kaže da uvek "sugeriše otpor" građana.

"Ako uskrate podatke i zbog toga ostanu bez robe ili usluge neće doći do nezakonite obrade podataka, ali će doći do nečeg drugog takođe nezakonitog. Bez zakonom predviđenog razloga niko ne bi smeo da vam uskraćuje prodaju robe ili pružanje usluge i u takvim situacijama građani bi trebalo da mogu da računaju na pomoć državnih organa nadležnih za zaštitu potrošača i inspekcije", rekao je Šabić.

 

Poverenik je podsetio i da nijednim zakonom nije predviđeno da trgovac prilikom reklamacije proizvoda uzima lične podatke od kupca i dodao da je ta obaveza uvedena u sistem zahvaljujući obrascu NI (nalog za ispravku) koji je uvršten u Pravilnik o načinu vrsenja ispravke.

 

(Kurir.rs/Foto ilustracija: Profimedia)

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.